Beste leden,
Na aardig wat verschillende kweekverslagen met heel veel plezier te hebben gelezen,
heb ik besloten zelf ook maar eens een bijdrage aan dit leuke forum te brengen.
Ik heb nog niet eerder binnen gekweekt en zal gaanderweg deze kweekverslag vast een hoop
vragen stellen, en misschien een hoop fouten maken. Alle kritiek en verbeteringen zijn welkom!
Laat ik maar beginnen met vertellen wat voor set-up ik heb staan.
Het gaat om een 70x70x170 silverbox met Ruck-125-L afzuiging 330m3/uur.
Een 400W lamp en 5 powerplant stekjes en een koolstoffilter.
En als voeding geef ik nu Bio grow van Biobizz. Ik kweek op lightmix aarde.
Voor de volgende kweek ga ik waarschijnlijk over op coco's omdat ik hier betere
dingen over gehoord heb, zoals betere opbrengsten en makkelijker te reguleren
ph waardes etc.
Ik had vanaf het begin af aan eigenlijk problemen met de tent. Ik heb hem overgekocht
van iemand met 600W lamp maar deze maakte mijn tent ongeloofelijk heet, waardoor de temperatuur
op 32 graden bleef steken, en de stekken nu lichtelijk gestresst zijn. Dit heb ik noodgedwongen
een paar dagen moeten volhouden totdat de growshop de 400W op voorraad had. Nu hangen ze sinds
afgelopen vrijdag onder de 400W en te temperatuur steekt mooi rond de 28/29 graden.
Hier zie je wat foto's van de stekken die aangetast zijn door de te hoge temperatuur. Hopelijk
trekt dit nog wel wat bij maar ik heb daar geen ervaring mee, wellicht kan iemand mij geruststellen ?
En zie hier de huidige staat van de stekjes in de tent. Ze zijn hier 1 dag geleden overgepot.
Ik denk nog een week in de groei max. voordat ik ze op 12/12 zet ? Of kan ik dit beter nu al doen
in verband met de beperkte hoogte van mijn tent. (170cm)
Ik moet jullie de nieuwe foto's even schuldig blijven want mijn camera doet 't nauwelijks met de lamp aan!
Heb er even een paar van paar dagen terug toegevoegd. De nieuwe komen vanmiddag of vanavond.
Bedankt voor het lezen en tot de volgende post!
Na aardig wat verschillende kweekverslagen met heel veel plezier te hebben gelezen,
heb ik besloten zelf ook maar eens een bijdrage aan dit leuke forum te brengen.
Ik heb nog niet eerder binnen gekweekt en zal gaanderweg deze kweekverslag vast een hoop
vragen stellen, en misschien een hoop fouten maken. Alle kritiek en verbeteringen zijn welkom!
Laat ik maar beginnen met vertellen wat voor set-up ik heb staan.
Het gaat om een 70x70x170 silverbox met Ruck-125-L afzuiging 330m3/uur.
Een 400W lamp en 5 powerplant stekjes en een koolstoffilter.
En als voeding geef ik nu Bio grow van Biobizz. Ik kweek op lightmix aarde.
Voor de volgende kweek ga ik waarschijnlijk over op coco's omdat ik hier betere
dingen over gehoord heb, zoals betere opbrengsten en makkelijker te reguleren
ph waardes etc.
Ik had vanaf het begin af aan eigenlijk problemen met de tent. Ik heb hem overgekocht
van iemand met 600W lamp maar deze maakte mijn tent ongeloofelijk heet, waardoor de temperatuur
op 32 graden bleef steken, en de stekken nu lichtelijk gestresst zijn. Dit heb ik noodgedwongen
een paar dagen moeten volhouden totdat de growshop de 400W op voorraad had. Nu hangen ze sinds
afgelopen vrijdag onder de 400W en te temperatuur steekt mooi rond de 28/29 graden.
Hier zie je wat foto's van de stekken die aangetast zijn door de te hoge temperatuur. Hopelijk
trekt dit nog wel wat bij maar ik heb daar geen ervaring mee, wellicht kan iemand mij geruststellen ?
En zie hier de huidige staat van de stekjes in de tent. Ze zijn hier 1 dag geleden overgepot.
Ik denk nog een week in de groei max. voordat ik ze op 12/12 zet ? Of kan ik dit beter nu al doen
in verband met de beperkte hoogte van mijn tent. (170cm)
Ik moet jullie de nieuwe foto's even schuldig blijven want mijn camera doet 't nauwelijks met de lamp aan!
Heb er even een paar van paar dagen terug toegevoegd. De nieuwe komen vanmiddag of vanavond.
Bedankt voor het lezen en tot de volgende post!
Comment