Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bash's Super Silver Haze

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Bash's Super Silver Haze

Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

Na m'n eerste kweek succesvol af te hebben gerond, ben ik inmiddels begonnen aan me tweede en daar gaan we een mooi kweekverslag van bij houden.

Allereerst maar is mijn setup.

Voor de groei:
    Mammoth 60x90x60
    T-neon 2x55 watt
    0,7L potjes
    140mm PC fan.

Voor de bloei:
    Mammoth 120x120x200
    600watt HPS
    500m3 afzuiger
    800m3 filter
    2x clipfan
    20L potten

Voeding:
    Plagron grow
    Plagron bloom
    Plagron green sensation

Aarde groei: Zaai en stekgrond
    Aarde bloei: Plagron Batmix

Zaad: Super Silver Haze van Greenhouseseeds.

Het plan:
    Aangezien het een plantje is die vrij hoog kan worden en door de sativa eigenschappen nog vrij lang doorgroeit in de bloei ga ik het volgende doen.

De dames zo snel mogelijk toppen en dan met een cm of 15 over poten en naar 12/12 schakelen.

En naar aller waarschijnlijkheid scroggen.

Stand van zaken:
    5 zaden ontkiemd. Gepot in 0,7L potjes met zaai en stekgrond. Aarde beetje besproeit met afgezuurd water.

Dag 1: 4 zaden boven gekomen, 1 zaadje overleden. Helaas waren 3 van de 4 boven gekomen met de zaadhuls nog op hun kop. Deze er voorzichtig af geplukt met een pincet en gaan hopen dat het allemaal goed zou komen. Allen 50ml water + wortelstimulator

Volgende dag alle plantjes gelukkig helemaal bij getrokken

Dag 5: 50ml water + wortelstimulator en een beetje groei voeding

Dag 8: 100ml water + wortelstimulator en een beetje groei voeding.

Dag 11: 125ml water + wortelstimulator en beetje groei voeding

Dag 13: 125ml + laatste keer wortelstimulator

Dag 14: 125ml water.
    Plantjes staan er goed bij. Drinken goed en potjes zijn lekker vol geworteld.

Ze zijn bezig met de 4e internode. Ik denk dat ik het toppen ga doen van de 5de terug naar de 3e. Zou het het liefst nu al doen maar ik denk dat de 3de internode nu nog niet genoeg ontwikkeld is.

Temp. en LV gemiddeld.
    Lamp aan: 29gr LV 55%
    Lamp uit: 21gr LV 70%

Zo dat was het voor nu!

Tips en opmerkingen zijn welkom.

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Last edited by BuTTonBaSHer; 14 September 2014, 16:10.

Re: Bash's Super Silver Haze

Mooie gelijke plantjes,wie is de breeder?
    Ga je volgen veel succes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BuTTonBaSHer View Post
      Zaad: Super Silver Haze van Greenhouseseeds.
      Alstu.
      Still learning... Respect, ook voor de mensen die tegen beter weten in hun eigen koers trekken.

Comment

Bash's Super Silver Haze

Huh? Berichtjes weg? Edit: ah server storing gehad of zo jammer alles weg.

Heb ze gister dus alle 4 getopt en wat water met groeivoeding gegeven.

Voor:

Na:

Vandaag 3 stuks 100ml water, nr4 had nog genoeg.

Verder weinig verandering. Kleine scheutjes lijken wel iets te doen, maar moet ze denk ik maar even geven om bij te komen van de "operatie".

Viel me alleen op dat de bladeren nu heel erg omhoog gericht staan (vergeten foto te maken) maar ze staan bijna verticaal. Iemand enig idee waardoor dit komt? Zal morgen een foto maken.

Last edited by BuTTonBaSHer; 17 September 2014, 00:02.

Comment

Ziet er goed uit!
          Waarom verpot je ze pas wanneer je ze op 12/12 gaat zetten?
          cheers
          Verslag bouw kweekruimte

Comment

Onze kweekjes gaan ongeveer gelijk op! Ik ga deze in de gaten houden!

Comment

Thanks en welkom.

Betreft dat verpotten. Heb er nog even over nagedacht.
              Ik ga ze met 21 dagen groei verpotten naar de 20l's ze hebben nu dan nog een paar dagen de tijd om een beetje bij te komen. De 0,7l's zitten ook al helemaal vol geworteld dus veel groter groeien gaat daar in ook niet meer.

Dan nog ongeveer een week groeien onder de 600watt, beetje afhankelijk van hoe hard ze door gaan groeien. Dan naar 12/12. Denk dat dit het beste is.

Betreft de omhoog staande blaadjes, vanochtend was alles weer normaal. Dus het zal wel. Haha.

Nu net weer even gekeken en wat een verschil alweer met vanochtend. Dit gaat helemaal goed komen

Dit is het zelfde plantje als de foto van na dat ze getopt zijn.

Comment

mooi getopt! zijn idd goed gaaaaz aan't geven
                Verslag bouw kweekruimte

Comment

Bash's Super Silver Haze

Hallo JD'ersss,

Ben bezig met het uitwerken van een andere manier van water geven, althans gedeeltelijk.

Had zitten zoeken op het van onderen water geven. Ik kwam toen bij het volgende topic terecht.
                  Informatie over Binnen wiet kweken. Dit board is enkel bedoeld om informatie uit te wisselen en te discussiëren over binnen wiet kweken. Stel je vragen over het kweken van wiet in het daarvoor bestemde forum!

Monty heeft het hier over water geven via een in de aarde "in gegraven" drainage slang. Zo omzeil je het naar beneden spoelen van de afvalstoffen, via het van boven water geven. En eventuele continue natte voetjes, bij het van onderen water geven(via een schaal).

Nu ben ik hier mee aan de slag gegaan. Ik heb als drainage slang zo'n flexibele electra slang genomen. Hier heb ik een berg gaatjes van 3mm in geboort.(wat een werk haha)

Het is de bedoeling de pot voor 1/3 te vullen met aarde en dan de slang er in te leggen en de pot verder te vullen.

Nu vroeg ik me af of iemand hier nog wat minpunten in ziet, die ik compleet over het hoofd zie. Of eventuele aanvullingen heeft op het bestaande plan.

Zat er ook al aan te denken om er eventueel 2 slangen in te leggen voor een wat betere verdeling van het water.

Ik hoor graag wat feedback.

Last edited by BuTTonBaSHer; 19 September 2014, 15:54.

Comment

Hoi Bash
                    Ik heb dat ooit gedaan met een gewone plastic buis en die er schuin in geplaatst,ik had toen hele grote bakken met aarde.
                    Je kent ze mischien wel,van die opbergboxen van plastic,ik had onderin ook gaten gemaakt en dat ging prima.Maar nu ik weer in 11liter kweek heb ik dat niet voortgezet.De gaatjes gingen op den duur dichtzitten door de modder,je kan er jute omheen doen,das niet schadelijk,en dan werkt het prima.

Comment

Heey Tuin

Thanks, dat de gaatjes eventueel zouden gaan dichtzitten zat ik al aan te denken inderdaad.

En heb het ook een beetje zitten testen en zo, ging ook allemaal niet zo lekker.

Aangezien ik vandaag de potten ga vullen en ze er morgen in gaan, laat ik dit lekker achterwege. Misschien de volgende ronde is kijken. Als ik wat meer tijd heb om het goed uit te denken.

Dus, straks lekker kliederen.
                      Morgen een update als ze er in staan.

Grtz!

Comment

Bash's Super Silver Haze

Zoo goedemorgen,

Gisteren de meiden over gepot.

Heb eerst eergister de potten gevuld met de batmix en ingewaterd met een liter water.
                        Heb uiteindelijk toch de pijpjes er maar ingestoken, had ze nu toch liggen. Ga er geen water door geven maar een beetje zuurstof onderin de pot vinden dames wel lekker heb ik begrepen.

Toen gister ze gaan overpotten.

Potjes zaten lekker vol geworteld.

Uurtje later stonden ze alle 4 lekker in de zon.

Heb ze allemaal nog een klein beetje water met wat wortelstimulator gegeven.

Zitten nu op dag 22 van de groei en de bedoeling is om ze met 28 dagen op 12/12 te gaan zetten, mits alles verloopt zoals ik hoop.

Vanochtend stonden ze er in ieder geval tip top bij.

Zit alleen met een beetje nadelige tijd waarin de lamp aan staat. Hij staat nu van 0600-0000 aan. Dit wil ik naar 1700-1100 brengen. Hoe zou ik dit het beste kunnen doen? Ik had begrepen dat het in ieder geval beter is om ze dan wat langer in het donker te laten staan ipv langer licht.

Zou ik ze dan vandaag vanaf 0000 tot 1700 in het donker kunnen laten staan? Of is het uberhaupt beter om ze eerst nog een beetje te laten wennen eer dat ik hier mee ga rotzooien?

Grtz!

Last edited by BuTTonBaSHer; 23 September 2014, 16:50.

Comment

Bash's Super Silver Haze

Foutje

Comment

Zo zou ik het wel doen,ik heb het echter ook wel eens een uurtje per dag gedaan,en allebijde kweken goed afgesloten.Maar wat nou echt de beste manier is weet ik niet.

Comment

Oke, lastig inderdaad. Ik heb vanmiddag de klok een uurtje voor uit gezet. Dus hij brandt nou een uurtje langer, maar gaat wel na 6 uur pas weer aan. Als ik dit aanhoudt tot ze naar 12/12 gaan kom ik aardig in de buurt. Dan nog 1 langer nachtje en ik zit goed denk ik.

Comment

Bezig...
                              X