Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mr Blonde's 1e kweek! 5x Special Kush onder 600w, Mammoth Pro 120

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Korting op 420shop
    Ik ben 2 weken geleden begonnen met mijn eerste kweek van 5x feminized Special Kush #1, en het leek me leuk om daar een kweekverslag van bij te houden.
    Ik heb ze vandaag overgepot, want de wortels kwamen al onderaan de pot tevoorschijn.

Setup:

1x.tent 120cm x 120cm x 200cm / mammoth darkroom
    1x.vsa 600watt trafo
    1x.philips bulp 600watt master son-t pia plus groei en bloei
    1x.buisventilator ruck 125l 325m3 afzuiger
    1x.buisfilter dcs 9000 325m3 koolfilter
    1x.tijdklok Legrand
    1x.dimmer Voltech 1000watt 4,5ampere
    5x.pot 25ltr boomcontainer
    4x.litemix 50ltr Atami janecomix
    en het Hy-pro startersset waarin:
    2x.1000ml hy-pro terra
    1x.100ml rootsstimulator
    1x.100ml spraymix
    1x.100ml ph min
    5x Special Kush #1

De Foto's!

Vlak voor ik ze naar de grotere potten over ging zetten:

Flink wat wortels:

De kweektent indeling:

Zijaanzicht van een van de planten:

Bovenaanzicht, het blauw lichtgevende ding in de emmer water links is een vernevelaar, eigenlijk voor in een terrarium:

Bovenaanzicht plantje:

Ik heb een aantal vragen, allereerst: Hoe ziet dit eruit? Staat alles een beetje goed? Ik vraag me ook af, volgens veel adviezen moet je in week 3 beginnen met voeding, maar ik heb ze net overgepot, moet ik dan wel al meteen beginnen met voeding? Zou de lamp zo goed hangen of mag hij wat lager? Momenteel hangt hij op 80 cm. De temperatuur is tussen de 24 en 28 graden, en de luchtvochtigheid heb ik momenteel op ongeveer 50%, maar dit wisselt nogal.
    Last edited by mrblonde01; 16 September 2014, 20:00.

Re: Mr Blonde's 1e kweek! 5x Special Kush onder 600w

Hoi mr blonde
    De lamp moet bij 600 wat op 60 cm anders gaan je planten strekken,de voeding ken ik niet,
    evenals de aarde.

Maar verder niks mis mee hoor leuke set up,Ik heb dezelfde afmeting,alleen mijn lamp kan ik boosten naar 660.

Ik heb momenteel 15 plantjes i n 11 liter potten.

Nou ik kom af en toe ff meekijken.De Lv is prima voor nou.
    Succes

Comment

Re: Mr Blonde's 1e kweek! 5x Special Kush onder 600w

Oorspronkelijk geplaatst door tuinbroek View Post
      Hoi mr blonde
      De lamp moet bij 600 wat op 60 cm anders gaan je planten strekken,de voeding ken ik niet,
      evenals de aarde.

Maar verder niks mis mee hoor leuke set up,Ik heb dezelfde afmeting,alleen mijn lamp kan ik boosten naar 660.

Ik heb momenteel 15 plantjes i n 11 liter potten.

Nou ik kom af en toe ff meekijken.De Lv is prima voor nou.
      Succes
      Bedankt tuinbroek, ik ga de hoogte meteen aanpassen!

Comment

Re: Mr Blonde's 1e kweek! 5x Special Kush onder 600w, Mammoth Pro 120

Succes ermee!
        Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!

Comment

Ziet er goed uit man. Lamp idd naar 60cm brengen.

Mooi tentje! Heb hem ook

Had alleen wel wat meer aarde bij gekund, maar goed het klinkt nogal in he. Ik had dit ook eerste ronde, ga me best doen ze nu tot de rand vol te krijgen.

En misschien een idee om die kleinste in het midden te zetten? Zodat deze het beste licht krijgt om wat bij te komen bij de rest.

Voeding en zo kan misschien iemand met wat meer ervaring je bij helpen. Ik zelf heb ze al een aantal keer groeivoeding gegeven ook misschien een beetje vroeg (zit nu 16dagen groei) maar ze verbranden nog niet dus denk dat ze het wel lekker vinden.

Succes! Ik ga je volgen.

Sent from my iPhone using Tapatalk
          Last edited by BuTTonBaSHer; 17 September 2014, 00:26.

Comment

Mooie setup!
            Veel succes met je eerste kweek
            Verslag bouw kweekruimte

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Michevan View Post
              Succes ermee!
              Thanks man!

Oorspronkelijk geplaatst door BuTTonBaSHer View Post
              Ziet er goed uit man. Lamp idd naar 60cm brengen.

Mooi tentje! Heb hem ook

Had alleen wel wat meer aarde bij gekund, maar goed het klinkt nogal in he. Ik had dit ook eerste ronde, ga me best doen ze nu tot de rand vol te krijgen.

En misschien een idee om die kleinste in het midden te zetten? Zodat deze het beste licht krijgt om wat bij te komen bij de rest.

Voeding en zo kan misschien iemand met wat meer ervaring je bij helpen. Ik zelf heb ze al een aantal keer groeivoeding gegeven ook misschien een beetje vroeg (zit nu 16dagen groei) maar ze verbranden nog niet dus denk dat ze het wel lekker vinden.

Succes! Ik ga je volgen.
              De lamp hangt inmiddels lager, en ik heb het kleine plantje in het midden gezet, bedankt voor de tips! Zou het misschien helpen om na het overpotten nog wat wortelstimulator te geven?

Oorspronkelijk geplaatst door JerD View Post
              Mooie setup!
              Veel succes met je eerste kweek
              Thanks man! Ik ga mijn best doen!

Wanneer kan ik het best gaan toppen trouwens? raden jullie een scrognet aan?

Comment

Wortelstimulator. Toevallig van de week nog wat zitten lezen waar het ook gedaan werd. Ik ga het in ieder geval ook doen, kwaad ken het niet in ieder geval.

Betreft toppen, ik weet niet hoe lang ze nou boven de grond zijn? Een week of 2? En welke internode ze mee bezig zijn?

Betreft het scroggen. Het is een indica dus ze zal ook niet heel veel meer door groeien in de bloei.

Heb hiervoor NLX gedaan, ook 90% indica. Deze alleen getopt en verder gewoon een beetje dr gang laten gaan.
                Denk dat je voor de eerste keer niet al te veel hooi op je vork moet nemen, een indica is daar een mooi soortje voor Het wordt allemaal al spannend genoeg. Haha
                Heb alleen tegen het einde een netje er in gehangen om een beetje de toppen te ondersteunen, niet echt scroggen dus.

Geen probleem hoor, toevallig allemaal dingetjes waar ik als mede beginnend kwekert ook al tegen aan gelopen ben.

Comment

Ik denk dat ze zo rond de 3e a 4e internode bezig zijn momenteel!

Trouwens, weet iemand hoe die voltech dimmer zou moeten werken? Je stelt een temperatuur in, bijvoorbeeld 27 graden, en dan zet je de dimmer op 25%. Als de temperatuur boven die 27% komt, gaat hij toch naar de 100%? Of komt hij sowieso niet boven die 25% dan? Ik snap er niks van, het lijkt wel of die van mij stuk is, want zelfs als ik hem op 0 graden zet gaat hij niet harder dan die 25%.

Comment

Hierbij een update!

Ze groeien erg hard, momenteel staan ze er zo bij:

Ik heb ook de eerste voeding gegeven, deze had ik gewoon met de gieter gegeven, en het bleek dat hierdoor wat op de bladeren is gekomen en meteen verbrand is helaas. Is dit heel erg?

Voorbeeld:

Ik heb maar besloten om er pvc pijpjes in te zetten om dit verder te voorkomen.

Het viel me ook op dat de bladeren iets naar binnen gingen krullen:

Verder heb ik de meeste plantjes al voorzichtig getopt:

Comment

Netjes getopt.

Zonde van de verbranden blaadjes. Volgens mij kan het verder niet heel veel kwaad.

Last edited by BuTTonBaSHer; 21 September 2014, 17:53.

Comment

Nog nooit gezien met die pvc buizen, maar goed... ik geef bijna altijd water langs onder in de schalen, als je dan toch bovenaan water geeft nooit tegen de stam, beter langs de zijkant van de pot. bovenaan de pot zitten de afzetwortels, onderaan de drinkwortels...
                        Ook oppassen dat je niet te veel water geeft, denk een lichte vergeling in de bladeren te zien die wijst op iets te veel water.
                        Beter te weinig dan te veel
                        Succes nog!
                        Haze Berry, Shining Silver Haze, Critical en White Widow
                        Jack Herer in scrog
                        The Autofiles (Autoflower buitenkweek)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JacktheBass View Post
                          Nog nooit gezien met die pvc buizen, maar goed... ik geef bijna altijd water langs onder in de schalen, als je dan toch bovenaan water geeft nooit tegen de stam, beter langs de zijkant van de pot. bovenaan de pot zitten de afzetwortels, onderaan de drinkwortels...
                          Ook oppassen dat je niet te veel water geeft, denk een lichte vergeling in de bladeren te zien die wijst op iets te veel water.
                          Beter te weinig dan te veel
                          Succes nog!
                          Hee thanks voor de info man, daar kan ik wat mee! De buizen zitten niet heel diep, en de functie is vooral het veilig geven van water met voeding zonder de bladeren te raken.

Het kan heel goed dat ze iets teveel water hebben gehad. Ik vind het moeilijk om dit te doseren, hoeveel geven jullie gemiddeld per dag?

P.S. mooie profile pic, heb je Syro al geluisterd? ik heb hem op vinyl

Comment

hoeveelheid water geven per dag verschilt heel erg per plant en natuurlijk wat de weersomstandigheden zijn en zijn geweest.
                            Je zult merken dat je in de groeiperiode sneller teveel water geeft dan te weinig, als je zeker wilt zijn dat je niet teveel geeft laat je ze gewoon staan tot het een beetje begint te hangen door water te kort en dan ga je weer wateren. Je zal merken dat met de bloei ze meer te drinken willen en ik zelf geef gemiddeld wel 1L per plant per dag nu ik net in de bloei zit.
                            Maar blijf lekker naar je planten kijken en speel in op de signalen die zij je geven.

Succes!
                            https://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/41014-1x-low-dwarf-AF-seedmakerseeds-1x-OG-Kush-zaadje-uit-wietzakje

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ilikebigbuds View Post
                              hoeveelheid water geven per dag verschilt heel erg per plant en natuurlijk wat de weersomstandigheden zijn en zijn geweest.
                              Je zult merken dat je in de groeiperiode sneller teveel water geeft dan te weinig, als je zeker wilt zijn dat je niet teveel geeft laat je ze gewoon staan tot het een beetje begint te hangen door water te kort en dan ga je weer wateren. Je zal merken dat met de bloei ze meer te drinken willen en ik zelf geef gemiddeld wel 1L per plant per dag nu ik net in de bloei zit.
                              Maar blijf lekker naar je planten kijken en speel in op de signalen die zij je geven.

Succes!
                              Thanks man! Ik hou ze in de gaten

Comment

Bezig...
                              X