Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Sugar Punch onder 600w

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Sugar Punch onder 600w

Hey steunheufd, thnx voor de tip, ik zal het eerst met de stofzuiger proberen, ik denk dat ik dan al een heel eind kom.
    Wat voor iets zou je er op zetten dan, en hoe blijft dat staan?
    Thnx, het zijn inderdaad wel aardige knotsen
    Ik zal ze nog wat liefde geven, komt goed.

Dat komt wel goed Soulrebel, hoe langer ze staat hoe beter de smaak word!

De planten hang ik ondersteboven te drogen TB303, dan kruipen de meesten inderdaad wel omhoog, dan moet ik dit keer tijdens het drogen even niet vergeten ze af te zuigen als ze naar boven gekropen zijn, dat scheelt weer in het aantal spintjes dat in mijn hokje blijft.
    Ik heb een paar weken terug roofmijt uitgezet, enkel hebben die niks gedaan, had een andere leverancier dan ik eerder had, misschien dat dit niet de goede soort was of zo iets.

Thnx Greyvol!

Comment

die liefde geven komt helemaal goed daar zie ik .
      en je kan gewoon en oude wiet plant er over heen hangen maar om het duidelijker te maken ...
      Spint is een vervelend beestje, zeker als je er vlak voor de oogst last van hebt. Gelukkig heeft The Kweker een handige tip voor je

veel succes nog he man.

Groetjes Steundje

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bosrand View Post
        Ik heb een paar weken terug roofmijt uitgezet, enkel hebben die niks gedaan, had een andere leverancier dan ik eerder had, misschien dat dit niet de goede soort was of zo iets.
        dat is echt K#T! hoop voor je dat ze weet uit te roeien.
        ...

Comment

Thnx Steund, zo had het inderdaad wel gekund.<br><br>TB303, dit is niet meer uit te roeien, hooguit wat in bedwang te houden met de stofzuiger. <br><br><p>Update, <br></p><p><br></p><p>Vandaag de stofzuiger er overheen
          gehaald, op 3 planten waren sommige toppen geel van de spint, maar dat
          is een beetje eigen schuld, had er eerder meer aan moeten doen en vaker
          met de stofzuiger er bij langs.<br></p><p>Ook heb ik 2 hoofdtoppen
          geknipt, die zaten vol met rot, ik heb de laatste tijd niet echt goed er
          op gelet, maar ach er staat nog wel wat, jammer maar helaas.<br></p><p>Het
          grootste gedeelte van die toppen was rot en ik had ook niet heel veel
          zin om alle goede delen er uit te zoeken, dus heb ze bijna compleet weg
          gemieterd.<br></p><p>Morgen maar weer even kijken.<br></p><p><br></p><p>De laatste tijd is de lol van het kweken er een beetje af geraakt, dus ik denk dat ik hierna maar (een tijdje) ga stoppen, zo doorgaan is ook niet echt wat.<br></p><p><br></p>

Comment

Oogsten nieuwe zetten en behandelen met neemolie als er nog spint zit gaat het vanzelf kapot.
            Behandeling herhalen na omzetten klok op 12/12 weet ik zeker dat je er geen last meer van hebt.
            Eventueel kun je in week 5 nog roofmijt uitzetten maar als je geen bladschade ziet is dat in feite niet nodig.
            Mocht je lucht van buiten halen filter ervoor en met een kwastje wat pure wortelstimulator deppen rondom de de inlaat.
            Onze gevreesde insecten komen niet op composthopen af die zoeken levendige planten.
            Lijkt hier goed te werken.

Comment

Mway, je raad dus aan om deze knoppen nu al te oogsten? Omdat het anders kapot zal gaan aan de bugs?

Comment

Ja ik had ze omgehakt gezien er al zware verliezen gelden worden door rot en dan nog de spint.
                Weet niet hoeveel de echte bloeidagen zijn maar ze moeten 9/10 weken misschien niet ideaal maar beter dan niets.

Comment

inderdaad zoals mway al zegt vanaf er rot optreed kan je beter oogsten .
                  ik persoonlijk liever nog en miniscule voeding smaak aan men mooie wietjes dan dat ik alle mooie hoofd toppen verlies.
                  en geloof me ik ben ze verloren

Comment

Dat is inderdaad pijnlijk broeder.

Comment

Thnx MWay, dood/vernield de neem ook de eitjes eigenlijk, ik meende van wel, maar heb graag wat zekerheid.
                      Ik had dus een paar weken geleden roofmijt uitgezet, maar die hebben helemaal niks gedaan dit keer, het was van een andere leverancier, misschien dat het de verkeerde soort geweest is of iets dergelijks.

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Een voedingssmaak zal er niet meer aan zitten Steunheufd, ze hebben zo weinig voeding gehad deze ronde, dat een groot deel van de bladeren nu al geel is.

Ach, ik had het wel een beetje verwacht Weedfan, maar leuk is natuurlijk anders.

Ik zal ze denk ik morgen om halen, vandaag was de spint alweer uitgebreid bezig de toppen te vullen, morgen nog maar eens een keer met de stofzuiger eroverheen voor ik ze om haal.

Het is niet omdat ik last van spint en toprot heb dat ik er mee wil stoppen.

Het is meer dat de zin en de lol van het kweken een beetje op is.

De laatste tijd doe ik enkel wat echt nodig is om ze in leven te houden en beleef er niet veel lol meer aan.

Vandaar dat ik denk dat ik het even aan de kant moet zetten.

Zonder die lol en zin om te kweken, zal het elke keer op een half drama uit gaan lopen denk ik.

Misschien dat ik wel verder ga over een tijdje, maar als ik verder zal gaan, dan moet ik wel alles goed schoon zien te krijgen, dat is ook iets wat nooit echt gaat lukken volgens mij.

Het is natuurlijk niet enkel het hokje waar de spint zit, maar ook de ruimtes ervoor waar ik doorheen moet om bij het hokje te komen waar de spint en eitjes zitten lijkt me.

Daar gaat best veel werk in zitten, en dan nog krijg ik het denk ik nooit helemaal schoon.

Houten planken met kieren enz.

Iemand tips om zoiets zo goed mogelijk schoon te krijgen?

Comment

Neem wat spannende genetica dan hou je er wat meer de lol in weet wel wat interessants voor je bij interesse stuur maar pm.

Gewoon met neem behandelen zoals ik beschreef die eitjes die dan uitkomen gaan er vanzelf aan.
                        Als je de plant behandeld hebt en de neem opgenomen is werkt deze gelijk dus alles wat dan aan je plant zuigt doet dit hooguit maar 2 keer en dan is het over.Dus is voortplanten er ook niet meer bij.

Comment

Thnx MWay, heb je ook nog tips om de omgeving schoon te maken?
                          Het lijkt me dat er op de weg naar het hokje en in het hokje zelf nog best wel wat eitjes liggen.
                          Ik was van plan het met de stoomreiniger zoveel mogelijk te doen, maar daarmee ben ik er nog niet denk ik.
                          De plant enkel behandelen lijkt me niet genoeg, dan zit ik straks in week 5 bloei, en komen ze alsnog aanwandelen doordat enkele eitjes uitgekomen zijn.
                          En roofmijt doet dus blijkbaar niet altijd even goed zijn werk zoals ik deze ronde gemerkt heb.

Comment

wat je kan proberen met dat spint is 2 a 5% waterstofperioxide mengen op water en zo je hokje proper maken .
                            weet niet of dit aan veel dingen schade doet maar flint gebruikt dat bij redelijk veel zelfs voor fusarium/botrytis uit te bruisen .
                            en hopelijk krijg je nadien snel weer het kweekvirus tepakken man !
                            vind het spijtig dat je pauze inlast jij kweekt wel vette planten als ik hier naar kijk .

Groeten Steundje

Comment

Zou me daar niet druk om maken denk toch dat ze in je tent zitten daar is het warm en daar staat ook het lopend buffet en als je in de bloei gaat kun je nog een keer behandelen tot en met de derde week bloei vanaf 12/12.Lieveheersbeestjes en roofmijt vanaf week 5.

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Even goed stomen helpt zeker wel dat word iets te warm voor ze.

Comment

Ziet er toch nog geweldig uit!

Comment

Bezig...
                                X