Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Project Sativa

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Project Sativa

    Ik zal ze een paar dagen een stuk minder tot geen water meer geven.
    Bij de kleintjes vind ik t altijd wat lastiger te bepalen ivm de kleine bakjes.
    Een jonko in de morgen is een dag zonder zorgen

    Comment


      #17
      Re: Project Sativa

      Pak die potjes dan even op jonguh !

      Dan weet je toch alles ?

      Zwaar = 3 dagen geen water geven.
      Licht + de plant staat rechtop = primadeluxe.
      Licht + de plant begint te hangen = water geven.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #18
        Re: Project Sativa

        Bedankt voor de spoedcursus kleine bakjes tillen QnQ
        Ze staan er nu weer wat mooier bij denk nog 1 dagje en dan mogen ze weer een beetje en zowiezo veel minder water.
        Een jonko in de morgen is een dag zonder zorgen

        Comment


          #19
          Re: Project Sativa

          Eigenlijk wou ik de nieuwe update zondag al plaatsen maar heb dit allemaal niet gered.
          Dus nu eindelijk met de beentjes in de lucht pc'tje aan en schrijven maar.....

          Afgelopen zaterdag was het einde week 3 op 18/6
          ze zijn die dag op 12/12 gegaan en hebben allemaal hun vaste plekje gevonden in de grote bak.



          Na een paar foto's van de wortelgroei heb ik ze tot aan de lobblaadjes ingegraven.



          De NY diesel en Critical Jack zijn iets vergeeld omdat ik iets te laat was met het beginnen van voedingsstoffen te geven.
          De Amnesia WW, Jack Widow en de Jamnesia gaan naar mijn mening allemaal lekker.

          De voeding bestaat nu op het moment alleen uit bladvoeding van de oude reeks van NMS zodat ze eerst de 1100 EC van de grote bak kunnen veroberen.
          De PH van de grote bak is na meten op diverse plekken uitgekomen op 5.9.

          Nog even een paar foto's van de afgelopen week voordat ze de grote bak inkwamen.






          Het is weer eens wat anders om compleet andere soortjes in de bak te hebben staan.
          Zo zie je goed dat er veel verschil in zowel het verschil van hoogtes tussen de internodes als de opbouw van het blad is.
          Das toch wat ieder plantje weer uniek maakt.

          En voor de liefhebbers nog een paar extra foto's van de grote bak.







          Tot volgende week lieve kijkbuis kinderen.
          Greetz en smoke ze Axo
          Een jonko in de morgen is een dag zonder zorgen

          Comment


            #20
            Re: Project Sativa

            Vandaag dan weer de nieuw update van Project Sativa.
            Na een dagje met de misses in de keuken bezig te zijn geweest, kwam een ingeving dat ik nog wat wietboter had liggen in de diepvries.
            Dus om toch al wat in de stemming te komen van de zwarte ..V.. pietjes hebben we pepernoten gemaakt.
            Groene ......
            Gele ......

            Ook is er nog een heerlijke appel kruimel cake voorbij gekomen waar we graag het recept weer van delen.



            Eerst eens het recept van de pepernoten:

            75gr wiet boter
            60 gr basterd suiker
            5 gr speculaas kruiden
            125gr bloem
            1/2 theelepeltje zout
            1/2 theelepeltje bakpoeder





            Het mooie van dit recept is dat alles rechtstreeks bij elkaar in het kommetje kan en kneden maar.



            Na een goede 10 minuten kneden heb je een ubergrote pepernotenbal.



            Die je weer in stukjes verdeeld en de stukjes los van elkaar op de bakplaat legt.



            Verwarm de oven op 180 graden en gooi de pepernootjes voor een kwartiertje erin.
            Denk dr aan nooit de oven open doen als dr al wat in zit.
            Door de temperatuur daling kan je gerecht mislukken!!!






            300gr lichte basterdsuiker
            300gr patentbloem
            300gr wiet boter of een verhouding icm roomboter
            1 eetlepel speculaas kruiden
            1/2 theelepel zout
            70 gr pecan noten
            4 eieren
            1 theelepel vanillearoma
            4 grote jonagold appels


            Het lekkere van deze cake zit hem in de combinatie van de appel en wietboter.
            Lekker fris met een smaakje


            Meng 100gr suiker en 100gr bloem in een kom.
            Snijd 100gr boter in blokjes, voeg de speculaaskruiden met zout toe en hak de pecannoten noten fijn.
            Kneed dit alles tot een kruimelig deeg en zet dit afgedekt in de koelkast.


            Verwarm de oven op 170 graden.
            Breek de eieren boven een ruime kom en voeg de rest van het suiker toe.
            Klop dit mengsel voor 5 minuutjes tot een licht en luchtig mengsel en zet de overige boter in een pan om het te smelten.

            Laat dit weer een beetje afkoelen en meng het met het eiermengsel. Zeef de rest van het bloem erboven en spatel samen met de vanille aroma voorzichtig door het eiermengsel.

            De laatste stap is het schillen van de appels en snijd ze in partjes.
            Schep het beslag in de ovenschaal en verdeel hierna zowel de appelpartjes en kruimeldeeg (uit de koelkast) over de schaal heen.


            Bak de cake in ongeveer 50 minuten gaar wil je snel testen of die langer moet na die 50 minuten steek er een sateprikker in komt deze weer schoon uit het hart van de cake dan is die super.

            De appel kruimel cake is een recept van de AH met een beetje improvisatie skills van Axo en Axette.

            Hoop dat ie jullie gaat smaken anders mij wel
            Enne als extra tip:
            Denk dr aan ze zijn Special Edition dus niet zo geschikt voor de kinders

            ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

            We zitten ook alweer in de 4e week van de dames hun leven waarvan de eerste week op 12/12.
            Sinds ik rustiger aan heb gedaan met water geven zien ze er nu weer lekker fit uit.
            Ze krijgen vanaf afgelopen week een voedingsgift met zowel de Sweet Jane 1 als de groeistimulator van NMS,
            ook krijgen ze nog wat extra voeding bijgestopt in de vorm van co2 tabletten, bladvoeding en bacterial.
            De bacterial zorgt natuurlijk niet zelf voor de voeding maar zorgt dat de slechte zouten die in de aarde zittten omgevormd worden naar de stoffen die het plantje nodig heeft.

            De dames staan nu op een regime van 1100 Ec en een Ph van 5.8 voedingswater toch ben ik hier nog steeds over aan het prakiseren.
            Ik vraag me af door een stukje wat ik gelezen heb op t internet of dit wel degelijk zin heeft om af te zuren.
            (sorry kan de referentie even niet terug vinden)
            Ik begrijp door biologische voeding te geven dat je niet moet hannesen met chemicalien.
            Dat zou het alleen maar teniet doen natuurlijk ,maar als je een ph van 8.5 hebt als kraanwater vind ik dit nogal extreem.

            Nu is de lijn van NMS biologisch/mineraal en ben dr zeker nog steeds over te spreken maar naar mijn mening bestaat (Biologische) voeding niet eens.
            Hoe wil je soorten voeding en mineralen scheiden zonder dat er een bepaald proces vooraf gaat wat 10 van de 10x toch echt chemisch gebeurt al is t op de natuurlijke wijze.
            Voor zover ik kan zien met welke Ec waarde dan ook zodra mijn voeding klaar staat is dit altijd een ph van 6.7 (bij mij zonder af te zuren).
            Is het dan alsnog wijs om de aarde zo goed mogelijk bij te sturen zodat deze altijd balanceerd rond de 5.9 tot op het einde van de bloei met 6.4Ph,
            of zoals ik in dat stukje heb gelezen niks bij te sturen en just forget it

            Zoals ik al zei doen de dames het ondertussen uitstekend en kan niet wachten om ze te toppen en uiteindelijk te starten met de scrogg.
            Voor nu dus nog maar even de fotos van de jonkies van deze week en binnenkort weer meer nieuws over Project Sativa.







            De Dames nog voor ze water hebben gekregen week 4 dag 2







            De internodes and counting



            En nog een foto met de bladvoeding en het hpi lampje aan tot de voorgroei compleet is afgesloten.

            Voor de bakkers en bakkerinnnetjes onder ons als je al de druk aant bakken bent laat het je smaken
            Hier heeft t zijn best in ieder geval gedaan en alvast bedankt voor alle tips ze zijn van harte welkom.

            Greetz Axo
            Last edited by axo85; 14 October 2014, 13:21.
            Een jonko in de morgen is een dag zonder zorgen

            Comment


              #21
              Re: Project Sativa

              Jaja hier zijn we weer met een update voor Project Sativa.
              Helemaal bekomen van het pepernoten avontuur en weer vol inspiratie.

              Deze week is het weer de 2e week op 12/12 en ze beginnen nu echt keihard te groeien.
              De pH staat bij de watergift op 5.8 en de EC op een waarde van 1300.

              Ze lusten de voeding wel zeg alsof je het met de container naar binnen mag schuiven.
              Toch zal ik voorlopig ff heel goed moeten oppassen want me EC meter heeft het begeven [emoji20]

              Mijn geluk is dat ik al een paar x getest heb met deze voedingslijn of er verschil is per badge, hierdoor heb ik een tabel kunnen maken zodat ik altijd rond deze EC waardes zit en bijna iedere gek dit zou kunnen doen [emoji14]

              Afgelopen woensdag was het dan eindelijk zover om de top dr weer vanaf te hakke.
              De 6e internode was ondertussen al aanwezig maar heb even gewacht tot de water huishouding op orde was.

              Na deze operatie kreeg ik opeens het lumineuze idee
              om het palmke ( jaaaaah die waren jullie vergeten he :p
              Ik ook een beetje want ze heeft flink op dr flikker gehad) een laatste kans te geven.

              Ik had nog een aquariumbak staan en een bloembak 3x raden wat dat geworden is een mini hydrocultuurtje !!!
              Of dit gaat werken laat ik aan het palmke over.

              Maaruh kan wel veel blijven zeivere ik denk dat jullie liever wat [emoji328] zien

              See you next time greetz Axo








              Een jonko in de morgen is een dag zonder zorgen

              Comment


                #22
                Re: Project Sativa

                Heeey mensen van het goede leven vandaag weer een update van project sativa.

                Dag 49
                Voorgroei 21 dagen
                Bloei 28 dagen
                PH voeding 5,7
                EC 1800
                PH grond 6.1
                Lv 58%

                Na weer een weekje onder t zonnetje hebben de dames niet stil gezeten. Ik heb de lamp 2x moeten verhangen anders werd het wel heel warm voor de blaadjes [emoji6]

                Vandaag heb ik daar dan ook korte metten mee gemaakt en alles geknikt en geknakt zoals ik t graag zie.

                De Jamnesia was tot nu toe de grootste samen met de Critical Jack toch zat hier een groot verschil in qua knikken.

                De Critical Jack leende zich hier met z'n hollere steel 10x makkelijker als haar vriendin Jamnesia.

                De Jack Widow is daar in tegen kleiner gebleven maar ook veel dichter bepakt.
                Dit zou wel eens een blijvertje kunne worden voor microkweekjes.

                De steel is goed buigzaam maar omdat ze wat smaller is is me een takje afgebroken

                De NY Diesel en Amnesia WW zijn weer wat kleiner als de Jamnesia en Critical Jack maar tot nu toe geweldig om mee te scroggen.



                Begin van de week



                Einde van de week







                See you next week greetz Axo
                Een jonko in de morgen is een dag zonder zorgen

                Comment


                  #23
                  Re: Project Sativa

                  looking good man.

                  al vindt ik wel dat je lang wacht om op te binden, maar ieder zijn keus natuurlijk.

                  thugz
                  Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                  Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

                  Comment


                    #24
                    Re: Project Sativa

                    Waarvoor denk je dat Thugz ?
                    Voor de takken maakt het niet veel uit qua dikte.

                    Maar om de groei en bloei zo weinig mogelijk te belemmeren kies ik voor een best redelijke hoogte idd.
                    Een jonko in de morgen is een dag zonder zorgen

                    Comment


                      #25
                      Re: Project Sativa

                      Ze gaan lekker in die grote bak
                      Stemma doet het forum, stout 2017

                      Stemma doet stout (2016)
                      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                      Comment


                        #26
                        Re: Project Sativa

                        Bedankt Stemma das toch ook wat we het allerliefste zien [emoji6]
                        Een jonko in de morgen is een dag zonder zorgen

                        Comment


                          #27
                          http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Guttatie

                          * Onder de lamp eventueel een extra
                          fannetje plaatsen?
                          * Vochtvreters neerzetten als zoiets al
                          kan.
                          * De softbox een stuk hoger zetten?
                          (staat op het moment op 30%)

                          See you next time greetz Axo













                          Een jonko in de morgen is een dag zonder zorgen

                          Comment


                            #28
                            Re: Project Sativa

                            Nog effe een miniupdate van het knak krak en breek project :p



                            Door het scroggen heb ik m per ongeluk uitgeveegd voordat ik m tegen kwam.
                            Maar alsnog dit is 1 van die gekke druppels van me vorige update.



                            Jack widow



                            Jamnesia



                            Critical Jack



                            Amnesia WW



                            NY Diesel



                            En als laatste maar definitly not least:
                            Het bondage feestje.
                            Een jonko in de morgen is een dag zonder zorgen

                            Comment


                              #29
                              Re: Project Sativa

                              Die lv 's nachts is wel beetje hoog. Temperatuur zou ook iets hoger kunnen volgens mij.

                              Heb je de afzuiging 24 uur aan ?
                              Waar zuig je je lucht vandaan en waar blaas je hem uit ?
                              Stemma doet het forum, stout 2017

                              Stemma doet stout (2016)
                              Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                              Comment


                                #30
                                Re: Project Sativa

                                Waarom zou je de afzuiging uit zetten in de bloei ?

                                Mooie super cropping!

                                Comment

                                Bezig...
                                X