Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Project Sativa

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Project Sativa

Korting op 420shop
    Heey allemaal Axo hier.

Na een beetje liggen te struinen over het internet ben ik deze x voor soortjes gegaan die meer naar de sativa kant nijgen.
    Mijn oog is gevallen op de zaden van Hy-Seeds.

Jamnesia
    Amnesia WW
    Critical Jack
    Jack widow
    Ny Diesel

Alle zaden zijn ongeveer klaar met 9 a 10 weken bloei.

Zoals jullie zien ben ik stiekem al een beetje gestart voor de legenda

Het project zal gaan plaatsvinden in mijn vakantiehuisje met de afmetingen van :

100*60*200cm

Er hangt een softbox in van 500kuub met afzuiger van Canfilter ook de slangen zijn van geluidsdempend materiaal.
    De electronica is gecentreerd op een schakelbordje waarop weer een relais voor de hps is gemonteerd.
    Het voedingsvat is voorzien van pomp en verwarming.

Voor de dames zelf zijn er nog 4 computerfan's om onder het rokje te blazen en 1 grote fan van bovenaf.
    De voedingslijn die ik wil gebruiken is van No Mercy Supply.
    Makkelijk snel en zuiver te doseren kind kan de was doen.

De eerste 2 weken staan de dames in eigen gemixte aarde i.c.m. Gold Label lightmix gezellig 18/6 onder de TL.
    Hierna zal de hpi lamp nog een weekje of 3/4 mogen branden tot de voorbloei begint en als laatst de hps er in mag

De eerste update van zaad tot kiempje:

Na een snelle verzending van Hy-Seeds heb ik na een visuele inspectie van zowel de verpakking en zaden
    {waarop ik rustig kan zeggen dat dit netjes en discreet afgehandeld word} de zaden 12 uur in me aquarium gelegd.
    Na deze 12 uur zag ik bij alle zaden behalve de critical jack al een lichte opening bij het zaadje.
    Voorzichtig heb ik ze hierna naar andere bakjes verhuisd met vochtige watjes waar ze vervolgens nog 1.5 dag mochten verblijven tussen de axolotls.

Na 2 dagen in totaal hadden ze al een flinke penwortel ontwikkelt en hard aan het zoeken naar modderige voetjes.
    Dit alles werd natuurlijk snel geregeld en voor ze het wisten lagen ze met hun helmpje nog op de kop omgekeerd in de aarde.
    Weer 2 Dagen later staan er 5 kiempjes boven de grond dus de kiemkracht van deze zaden zit zeker goed.

Helaas moet ik wel zeggen dat er een zwaar ongelukkig kiempje bij zit van de jack widow.
    Deze heeft maar 1 lobblaadje en is zwaar misvormd dus daar is een nieuwe voor in de plaats gekomen.
    Ook deze is supersnel met een sterke kiemkracht 4 dagen later vrolijk boven de grond komen kijken.

Weet t nog steeds niet maar volgens mij word t een palmke

Dit was t voor deze x till next week.
    Greetz Axo
    Een jonko in de morgen is een dag zonder zorgen

Re: Project Sativa

Ik volg mee. Succes!
    Haze Berry, Shining Silver Haze, Critical en White Widow
    Jack Herer in scrog
    The Autofiles (Autoflower buitenkweek)

Comment

Bedankt ben benieuwd hoe vol het netje gaat worden

Comment

Jack Herer in scrog

Comment

Het voordeel is dat ik hierdoor een joekel van een buffer heb dit is 250 liter grond voor 5 plantjes.
          Het palmke (nr6) word wel geplaatst maar loopt mee voor spek en boon.

De voeding geef ik zelf niet al te zwaar en kijk naar de behoefte van de dame.
          Wat betreft de hoogte kan ik zowel horizontaal als verticaal scroggen.

Dus hoe ze ook wil groeien ik knik en knak ze wel weer

Comment

Ok, jij weet waar je mee bezig bent ik kijk mee!
            Jack Herer in scrog

Comment

leuk projectje, ik heb zelf critical jack buiten staan die nu aan de bloei zijn begonnen sinds een weekje mooi soortje in elk geval, nu maar hopen dat ze beetje rotvrij kunnen blijven..
              heel veel succes en ik zet m'n stoeltje er ook bij om je te volgen.
              p.s. heb zelf ook een "palmpje gehad en in de groeifase kreeg ik 3 takjes waarvan er 1 maar goed groeide en de andere 2 alleen maar energie verbruikte en de plant klein bleef.. toen de kleinste 2 afgeknipt en de plant is prima gaan groeien dus ik zou kijken hoe het uitpakt met je palmboompje.
              https://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/41014-1x-low-dwarf-AF-seedmakerseeds-1x-OG-Kush-zaadje-uit-wietzakje

Comment

Ik zet mijn stoeltje er ook even bij, veel succes!
                Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!

Comment

Mag ik ook aanschuiven ?
                  Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
                  Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Hey axo
                    Nog een sativa liefhebber?Of groei je ze alleen omdat sativa,s lekker doorgroeien na de bloei.
                    Ik rook meestal sativa,of een hybride daarvan.
                    Nou je bent al op weg,dat ze groot en groen blijven dan maar.Kom wel af en toe ff meekijken.
                    Kijken of ik nog een stoeltje kan vinden.

Comment

De stoelen staan klaar dus spring dr gezellig bij.

Waar ik mee bezig ben blijft nog een gokje dit is me eerste x sativa in de kast maar omdat ik toch liever een sativa heb als indica als rokertje wil ik eindelijk de stap nemen.

Ow wacht er was ooit eens een silverhaze die van buiten naar binnen is gegaan ivm het uitbloeien.
                      Maar wat hebben we daarvan geleerd:

Daar komen beestjes van !!!

Door de temperatuursverschillen zijn de eitjes uitgekomen die normaal wel kapot waren gevroren.

Nu weer ff ontopic het palmke is sinds vandaag voor andere doeleinden ze groeit gezellig mee om later een paar stekken van te trekken.
                      Dan kan ik dat ook weer eens leren [emoji39]

Comment

dat is echt een goede manier om je palmpje te gebruiken ik wilde er eerst ook stekken van snijden alleen ik had ook nog een blokkade die ik niet snel genoeg had opgelost om haar goed verder te laten groeien. succes ermee en als je stekken gaat snijden ook ff filmpje of foto's erbij he
                        https://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/41014-1x-low-dwarf-AF-seedmakerseeds-1x-OG-Kush-zaadje-uit-wietzakje

Comment

Met filmpjes ben ik goed dus dat word lachen.
                          Zeker eens kijken wat dr allemaal gefixt kan worden.

Comment

Hallo mensen van het goede leven.
                            Deze week wil ik iets meer over de soortjes vertellen van project sativa.
                            Erg spannend is het nog niet in de kast dus gaan we gezellig een verhaaltje vertellen

Ten eerste zulle we maar eens beginnen met de Jack Widow.
                            Ondanks het zware ongeval van Jackie de eerste A.K.A Palmke
                            gaat het weer hartstikke goed.
                            Ze ziet dr lekker freaky uit maar goed genoeg om stekken van te leren trekken.

Jack Widow (2) loopt 4 daagjes achter tegenover de rest maar is een doorpakkertje.
                            Ik denk dat ze de ander ook uiteindelijk voorbij streeft.

Zoals de naam eigenlijk al zegt is het een Jack Herher x White widow ze bloeit ongeveer 9 weken en is met een percentage van 60% net over de grens van sativa gebleven.
                            De verwachte hoogte zou volgens de site 1.20 worden we shall see.

De Amnesia x White Window is onder de tl een hele mooie lage dame. Ze is weliswaar het kleinst van de bups, maar gaat zeker niet onder doen voor de rest.
                            De lengte zou 1.20 worden met een bloei van 9a 10 week.
                            De high score van 75% sativa is hopelijk snel terug te zien in t dametje.

Over de Critical Jack is helaas niet alles terug te vinden, dus kan alleen de info geven die ik uitgeteld heb en dat is 10 weken bloei. Voor de rest draait ze tot nu toe lekker mee.

De Jamnesia verraad zich zelf al met z'n naam en is dan ook voor een dikke 80% sativa. De hoogte is een flinke uitschieter tegenover de rest en knalt er bovenuit met z'n 1,8 mtr.
                            De gemiddelde bloeitijd ligt weer op 10 weken.

En dan nu last but nog least straight from the states.
                            De NY Diesel ze heeft een hoge ontwikkelingssnelheid en laat duidelijk zien dat ze de baas is.
                            Mooi sterk en met de 3e internode bezig terwijl de andere nog wat achter liggen. Eerlijk is eerlijk ze is wel de meest gestrekte van het stel maar wat een plaatje.
                            De bloeiperiode is 8 tot 10 weken met als tweede plaats in hoogte van 90 tot 150 cm.
                            Het percentage ligt voor 10% meer aan de sativa kant dus die komt dan weer uit op 60%.

De afgelopen week ging het lekker z'n gangetje.

De dames zijn vanaf morge hun tweede week voorbij en willen graag de voetjes in een nieuwe bak met aarde steken.
                            Met veel zeuren en zagen houden ze voor nog minimaal een weekje de worteltjes in hun kleine bakkie tot ik zeker weet dat ze vrouwelijk zijn.

De pH waarde die ik ze mee geef met hun watergift is 5,8
                            dit doe ik om de waardes zo gelijk mogelijk te krijgen tegenover de grote bak.
                            Ook is er weer eens een testrondje gemaakt en de temperatuur kwam niet boven de 24.2 graden uit met een lv van 58%
                            De tensiometers gaven nog 60mbar aan dus die grond moet nog een beetje opdrogen.
                            Gelukkig is dit allemaal ruim van te voren geregeld en zal er komende week 80 tot 90mbar staan.

Nog effe een paar pictures van het kastje.

Dit was het weer zover voor deze week.
                            Bedankt voor de tips en aandacht.
                            Greetz en smoke ze Axo

Comment

Staan ze niet wat te nat in die kleine potjes? Beter is wat droog in de groeifase...
                              Jack Herer in scrog

Comment

Bezig...
                              X