Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

start 4x cheese vission

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    start 4x cheese vission

    Korting op 420shop
    hallo iedereen,


    ik heb me net even voorgesteld
    en bij deze wil ik graag een kweek verslag starten van het prille begin tot het zoete heerlijke einde (hopen we).

    ik ga starten met mijn set-up

    MAMMOTH CLASSIC 60
    ELT 250W PHILIPS SON TPIA LAMP
    SPIEGELKAP
    S VENT BUISVENTILATOR TT125
    CAN 1500PL KOOLSTOFFILTER
    ALU4U 0127MM 2 METER 2x
    GARDEN HIGHPRO THERMO
    CLIP FAN 3 STANDEN INC VOET
    CLI-MATE FAN CONTROL
    THERMOSTAAT
    2XAANSLUITSNOER MET STEKKER
    VICTOR KETTING
    4XS HAAK
    4X 11 LITER POT
    PH METER
    EC METER
    BUISVANTILATOR VOOR DE AANVOER VAN VERSE LUCHT
    POTGROND VAN GROWSHOP 3 WEKEN VOEDING LICHTE MIX
    KLEIKORRELT VAN POKON VOOR ONDER IN DE POT

    ik ben dinsdag begonnen met het ontkiemen van mijn zaadjes in een ruimte waar het altijd 20 graden is.

    ik moet alleen nog even uitzoeken hoe ik foto`s kan uploaden maar dat gaat me zeker lukken en dan zullen snel kiekjes volgen.

    dus tot zo ver,

    groetjes !


    P.S. alvast sorry voor mijn spelling.......dyslexie al vanaf jongs kan er eenmaal niks aan doen laat her en der wel een steekje vallen.
    Last edited by pjot5689; 23 September 2014, 23:27.

    #2
    Re: start 4x cheese vission

    Daar zijn spellingcheckers voor heh..

    Ziet eruit als een goed begin.
    De plantjes gaan verwend worden.
    Enige opmerking die ik zo zie is die aluminium slang. Probeer die stabiel te hangen dat die zo min mogelijk beweegt.
    Ze slijten vrij snel, waardoor je kleine gaatjes erin krijgt, en dan ga je de plantjes buiten de tent ruiken
    Succes !

    (Foto's uppen: klik op het icoontje met het boompje)
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Re: start 4x cheese vission

      Nieuwe update van vandaag,

      ik heb vandaag een kamertje op 21 graden gehouden waar mijn zaadjes verder konden ontkiemen, het bestelde pakket nog in ontvangst genomen en toen moest ik weg.

      eenmaal thuis gekomen wilde ik toch even zuurstof aan mijn zaadjes laten komen en het papier weer bevochtigen zie ik na 24 uur toch al opengesprongen zaadjes met alle 4 een even groot kiem scheutje.
      Ze staan nu weer lekker afgedekt en warm.
      Toen ben ik begonnen van het opzetten van mijn *partytent*. dat was zo gepiept.

      Trippi-Bong Pipemaster je had indd gelijk de meegeleverde dunne fragille afvoerslang ga ik gebruiken als aanvoerslang met mijn extra bestelde buisventilator. En ik ga opzoek naar een betere afzuigslang.
      ik heb het tentje geplaats in een hoek waarbij ik een perfecte aanvoer en afvoer van lucht kan verzorgen.
      als de kiem scheuten grood genoeg zijn ga ik de hydrokorrels wassen in lauw water met een ph van 5.5.

      tot zo ver sta ik nu een beetje stil. zodra het planten gaat starten zal ik ook een paar foto`s erbij posten.


      tot zo ver groetjes !

      Comment


        #4
        Re: start 4x cheese vission


        Vandaag weer aan de slag geweest,

        even met de foto van mijn zaadjes naar de growshop gegaan en hun keurde ze goed.
        toen ben ik meteen naar de winkel gegaan een broeikastje, startblokkejes, en stekken grond gekocht.
        nu staan ze lekker warm 22 graden en nu maar afwachten......

        Dat was weer het dag verslag,

        groetjes.
        Attached Files
        Last edited by pjot5689; 25 September 2014, 23:55. Reden: spelling

        Comment


          #5
          Re: start 4x cheese vission

          Ik zou die toch gewoon in de grond zetten met de lamp erboven. (Had je ook meteen al kunnen doen toen de zaden open gegaan waren)
          Startblokjes en propagators zijn overbodig voor zaden, nu gaan ze alleen strekken.

          Strekken is als ze een lange steel krijgen.
          Het deel onder de eerste blaadjes hou je liefst kort en dat doe je door ze genoeg licht te geven.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Re: start 4x cheese vission

            Oke bedankt voor het afvies,

            ik ontkiem ze nog iets verder door. Ik had me al laten adviseren en ik krijg
            morgen de lamp en de travo binnen. Die worden vandaag nagezonden net zoals de buis ventilator.
            De eerste steeltjes komen nu net boven. Morgen ga ik alles installeren en aansluiten en dan gaan ze er meteen onder.

            Ik wilde ze alleen nog niet belasten in de kiem fase met een bom lummes. In de growshop adviseerde ze me weer namelijk dit en onder een TL lamp. Nu had ik zelf door op het forum te vragen het besluit genomen ze meteen onder de 250 w te zetten.

            Moet ik ze als ze in de 11 liter pot staan ook nog een broeikastje maken ? Of is dit niet nodig?

            en ik wilde de eerste dat de lamp op 60cm hangen
            de 2e op 50 de 3e op 40 en de 4e dag op 25 cm. Is dit een goed plan ?
            Nog even een foto van vandaag.
            Attached Files

            Comment


              #7
              start 4x cheese vission

              Kan het slecht zien, maar zitten de zaadhulsjes nou nog op de plantjes? Die moet je er wel af halen hoor, HEEL voorzichtig.
              Maar nogmaals ken het slecht zien, dus hang me er niet aan op.

              Comment


                #8
                Re: start 4x cheese vission

                je had indd gelijk,

                ik heb ze er makkelijk vanaf kunne halen.
                Morgen gaan ze onder de lamp. Alleen is het me nog niet echt duidelijk hoe is het moet aanpakken met de hoogte van de lampp.
                een 250 wat moet op een hoogte hangen van 25 cm vanaf de top. Maar ook bij deze mini baby plantjes? als iemand me tips kan geven graag.

                tot zo ver weer.

                Comment


                  #9
                  Re: start 4x cheese vission

                  Maak er maar 40 cm van, ze kunnen nog niet goed tegen de hitte.
                  Verslag Zelfbouwkast & Kweekverslag 2

                  Comment


                    #10
                    Re: start 4x cheese vission

                    Bedankt !

                    ik ga morgen eerst proefdraaien met de lamp op 40cm.
                    Kijken of de temp naar wens is, 21/24 graden voor je jonkies.
                    ik zet ze op een 18/6 ciclus en dan kan de pret beginnen.
                    Ook heb ik mijn inlaten en uitlaten nog afgedekt met hor gordijn.
                    Attached Files

                    Comment


                      #11
                      Re: start 4x cheese vission

                      Ah oke toch goed gezien, fijn dat ze er makkelijk af gingen.

                      Goeie oplossing dat hor gordijn. Ik had er een panty overheen gedaan maar dat is te fijn, wordt helemaal naar binnen gezogen.

                      Comment


                        #12
                        Re: start 4x cheese vission

                        Goedemorgen iedereen !

                        ik heb 6 vierkanten hor gordijn uitgeknipt. En die met 3 over elkaar gelegd door steeds den kwart slag te draaien. Zo had ik een netje met kleinere gaten voor de in en uitlaat.
                        vandaag ga ik alles installeren want de eerste blaadjes beginnen nu te komen.

                        vanavond de lamp, Afzuig motor installeren, potten vullen en de stekken zetten met de lamp op 40cm.
                        Eerst ga ik even proefdraaien totdat de temp op orde is. Dit was niet oorspronkelijk de bedoeling maar bepaalde producten moest ik nog op wachten en mijn zaadjes lagen al te ontkiemem.
                        nog een plaatje, vanavond vervolg als alles klaar is!

                        groetjes !
                        Attached Files
                        Last edited by pjot5689; 27 September 2014, 09:10.

                        Comment


                          #13
                          Re: start 4x cheese vission

                          Succes!
                          Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


                          Comment


                            #14
                            Re: start 4x cheese vission

                            Oorspronkelijk geplaatst door TP70 View Post
                            Maak er maar 40 cm van, ze kunnen nog niet goed tegen de hitte.
                            even een reactie op je adviessenior stoner,

                            ik heb de pas gekiemde zaadjes in de potten gezet met de voctige *start blokjes * zeg maar.
                            toen zonder de stekken er onder alles aan gezet en al snel was het 27 graden toen ben ik harder gaan verntileren maar toen kelderede de lv naar 49.
                            toen heb ik een zwarte een zwarte handoek in mijn tent geplaatst en mijn lamp verhangen naar 1 meter om dat ik elder dit advies kreeg.
                            Straks was het 27 graden met een lv van 49 Wat kan ik nog doen om dit te verbeteren.

                            Ondertussen zijn we 3 uur verder en zijn de waarde 26.5 met een lv van 53 %.

                            Moet ik nog een tentje over de stekken maken ? Omdat ik het met de lv niet haal?


                            ik maak me best zorgen om de waardes. advies is welkom !

                            bvb
                            Last edited by pjot5689; 28 September 2014, 02:23.

                            Comment


                              #15
                              Re: start 4x cheese vission

                              Met zaadjes speelt LV niet zo'n grote rol, met stekken is dat een ander verhaal...
                              Hier zou ik de 250W direct op 25 cm van de plantjes gangen, als je de temp onder controle hebt natuurlijk...
                              Die kiemplantjes kunnen best zoveel mogelijk licht krijgen, zullen sneller groeien...
                              Haze Berry, Shining Silver Haze, Critical en White Widow
                              Jack Herer in scrog
                              The Autofiles (Autoflower buitenkweek)

                              Comment

                              Bezig...
                              X