Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Steund's New Adventure

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Steund's New Adventure

Ik had zelf ook altijd roestvormige plekjes En de een zij dit de ander dat Hulp krijgen is super Maar zelf zul je je oorzaak uit de ervaring van andere moeten halen Iedereen leert iedere dag weer bij Mijn probleem heb ik nu onder controlle Er zit bij mijn voeding calgel,die bevat extra mg En nu ik deze voeding gebruik en extra mg toe voeg in wk 3-4 Is bij mij het probleem opgelost en heb ik negrens meer last van greetsssssss

Comment

Paniek ! De foto's zijn weg
      Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

ik zal het inderdaad zelf wat moeten uit zoeken , als nog bedankt voor de tips gizmo .
        en ik zal dan vanaf volgende kweek ook maar was mg bij men aarde voegen , beter voorkomen dan genezen he .

heb de foto's er terug opgezet stemmaku.
        denk dat ze er weer efe niet op wouden....

Groetjes Steundje

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

dit vond ik nog op wietforum ....

Calciumtekort

Algemeen

In zowel planten als dieren is calcium een onmisbaar element, het komt voor in beenderen, schelpen en eierschalen. 3.64% van de aardkorst bestaat uit calcium. Calcium bepaald voor een groot deel de hardheid van ons leidingwater.

Het komt in de hele plant voor en is nodig voor veel processen in de plant maar het meest belangrijk is het groeiproces. Planten hebben twee transportsystemen: de houtvaten en de zeefvaten. De meeste voedingsstoffen kunnen via beide systemen worden vervoerd maar calcium kan alleen via de houtvaten worden vervoerd. Hierdoor is het een weinig mobiel element. Het is daarom belangrijk dat calcium in het wortelmilieu beschikbaar is voor opname.

Symptomen

Calcium wordt voornamelijk omhoog vervoerd in de plant en een tekort zal dan ook het eerst zichtbaar worden in de oudere bladeren. Niet de onderste bladeren, maar juist die daarboven, zullen geel/bruine vlekken krijgen met een scherp bruin randje. De groei is vaak geremd en bij een ernstig tekort zullen de toppen klein blijven en niet goed dicht groeien. Een sterk verminderde opbrengst is het resultaat.
        Te veel calcium resulteert in een donkere plant en een geremde groei en kan leiden tot boor, mangaan, zink, magnesium en soms koper tekorten.

Ontwikkelingbij een tekort beginnen de vlekken als kleine lichtbruine puntjes die later groter groeien tot scherpomrande vlekken met een bruin randje.

Na twee weken komen er steeds meer vlekken op de oudere bladeren, en aan de rand van het blad zoals bij een kaliumtekort of verbrandingsverschijnselen. Het verschil met een K-tekort is de scherpe omranding en het begint niet bij de rand van het blad.

Binnen een week is er een groeiachterstand.

Soms beginnen de jonge scheuten te krullen en hebben ze magere dunne blaadjes zonder vlekken.

Oudere bladeren sterven langzaam af en rond de necrotische vlekken kunnen gelige wolkachtige vlekken ontstaan.

De bloei wordt ook geremd en het aantal haren blijft achter. De toppen groeien niet dicht en blijven klein.

De stampertjes worden sneller bruin.
        OorzakenTe weinig of verkeerde bemesting.

Teelt op calcium fixerende grond

Te veel ammonium, kalium of magnesium en/of natrium in het wortelmilieu. Ammonium remt het sterkst, natrium het minst.

Problemen met de verdamping door een te hoge EC, te lage of te hoge LV
        OplossingenStart met goede, niet te zure grond en de juiste voeding

Bij te hoge EC in het medium spoelen of tijdelijk schoon water geven.

Grond opwaarderen dmv dolomiet, gips, kalikiezelkalk, magnesiakiezelkalk, thomasslakkenmeel, tripelsuperfosfaat of kalknitraat.

Via de voeding kan extra calcium toegediend worden met vloeibare kalkmeststoffen, zoals calciumnitraatoplossing.

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

maar de plant doet het eigenlijk goed ...
        ook de white strawberry skunk doet het goed ... dus denk dat het wel gewoon teveel voeding zal geweest zijn .
        ook wist flint me tevertellen dat het geen magnesium tekortje is .
        breek men kop er over maar vind het wel

Comment

zo juist de dames met de bladproblemen of tekorten en lichte voedings beurt gegeven met ( ec O,85) .
          heb zelf nog wat gelezen in monty's bladprobleem oplosser maar vind het niet echt direct ...

ook neemt de vergeeling toe bij de White Strawberry skunk en bij de Ak47 zijn er al wat meer stippen en lijkt het meer en meer op de afbeelding van hier boven .

Groeten Steundje .

Comment

Hey flintstoned eerste foto zie je bruine vlekjes komen Het is nog bijna niks Kan indd overvoeding zijn maar ook magnesium tekort
            Bij een Mg gebrek of blokkade zie je het eerste dat het blad wolkig lichtergroen wordt tussen de nerven. De nerf zelf blijft groen. Later vergeeld het wolkig tussen de nerven en pas op het allerlaatste bij een zeer ver gevorderd Mg gebrek of blokkade zie je dan ook nig bruine vlekken in de vergeling tussen de nerf. Mg start nooits met bruine vlekjes. Dus ik zie hier geen Mg gebrek of blokkade.

Bij een Ca gebrek of blokade onstaan wel eerst scherp omrande bruine necrotische vlekjes. De vlekjes die ik hier op de vertakking va de nerfjes zie lijkt me een gevolg van een wat lage lv of beter gezegt een ongunstige VPD. (vapor presure deficiet)

Comment

hee flint bedankt voor de verduidelijking , er ontstaan wel eens missingske he .
              oesje nu komt die VPD weer terug ghehehe hadden we het laats nog over dat ik het toen niet nodig had , nu wel zo te zien.
              ben dernet nog eens de tent in gedoken blaadjes staan heerlijk omhoog bij bijna iedereen dus happy plants zeg maar .
              enkel ontdekte ik bij meerdere grote bladeren ( fan leafs ) die roestig/bruine stipkes/vlekken , wat kan ik daar nu feitelijk aan doen ik veronderstel weinig tot niks ?

nog maar efe foto's van de dame genomen omdat ze er geweldig blij uit zag .

Ak47 (2) , dag 10 bloei
              DSC01527.jpgDSC01540.jpgDSC01543.jpgDSC01525.jpg

hooftopje van White Strawbery Skunk 3 dag 10 bloei .
              DSC01531.jpg

White Strawberry Skunk 1 , dag 10 Bloei . dame met de geknakte nek datk weekje geleden melde . is ook mooi aan het herstelen !
              DSC01535.jpg

DSC01551.jpg

Groeten Steundje

Comment

op die laatste foto lijkt het wel meer op een kalkgebrek de bruine ronde vlekjes zijn scherp omrand. Dit is typisch voor een kalkgebrek of lokkade. Zelf werk ik graag met zeewierkalk als ik een kalkgebrek oploop. Ik strooi gewoon dun laagje zeewierkalk in de pot en giet hier dan op. http://www.avevewinkels.be/nl/tuin/s...an-coccolieten

Comment

En wat me op valt,dat sommige planten de bladeren omhoog staan (stres) En zag bij sommige bladeren paarse steeltjes,das overvoeding !!!!!! Check eens of je paarse steeltjes hebt Dan ff paar dagen gewoon water zonder voeding Kan het ook mis hebben maar alles checken zorgt voor de volgende ronde minder klotezooi greetzz

Comment

bedankt voor de info flint !
                    morgen dan eens langs de aveve en zien of het zich dan wat stil houd .

sommige stelen zien inderdaad paars ja , en blaadjes staan ook omhoog . wist enkel niet van de bladeren dat dit stress is...
                    dacht dat ze er blij uit zagen , ik heb van morgen wel nog eens licht gevoed met ec van 0,8 met de rede die ik enkel post terug vermelde .
                    zeer bedankt voor je info, hulp gizmo .

Groeten Steundje

Comment

Graag gedaan steund

Comment

zo we zijn eens naar de aveve gegaan en alle producten eens uit de kast gehaald .
                        hopelijk leer ik het wat dat voedings gedeelte voor ons geliefde plantje , maar daar zal dit me wel en beetje bij helpen .

DSC01559.jpg heel klein beetje voeding.... enkel bloedmeel was nog gewenst maar dat nemen we volgende keer wel mee uit het tuincenter .

de voorlopige run en alle vorige runs heb ik gebruik gemaakt van Plagron terra ( Grow , bloom ) enzyme , power roots , sugar royal en Green sensation .
                        maar ik wil toch graag bio gaan volgende kweek , omdat je wel veel leest dat je dan de lekkerste wiet krijgt en daar is het allemaal om te doen bij steundje .
                        als nog zou ik wel blijven aanzuren naar Ph 6/6,5 omdat daar de meeste problemen beginnen he .

deze kweek werk ik dus nog af met de plagron terra lijn en additieven , en daarna proberen we weer eens wat nieuws !

DSC01562.jpg

Comment

Dat is een best pakket steund maar pas op met die biosupermix die is al stevig gevuld
                          Dus die moet je wel afstemmen op de behoefte van de strain.

Comment

de biosupemix is inderdaad stevige voeding , heb deze zomer al men buiten plantjes ermee gekweekt .
                            en zoals je zelf al aan geeft van de strains denk ik bij sommigen en beetje veel .
                            al bij al was het buiten seizoen wat voor te testen en onder vinden bij mij en de wietjes waren zeer lekker en mooi mee genomen .

bedankt om het nog eens te vermelden !

Groetjes Steundje

Comment

Het is wel een goeie mix voor grote eters die zwemmen graag in de 5% biosupermix.
                              Heb een paar bananasoortjes erop staan en dat zijn beste planten geworden voor onder een 400Watt in een 15liter heb ze in een 18 liter kleiner gehad met 30/35 gram.

Comment

Lekker man, je hebt iig al groots ingeslagen! Veel succes he!

Comment

Bezig...
                                X