Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Steund's New Adventure

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Steund's New Adventure

Staat er mooi bij hoor.

Comment

Mijn complimenten Steundje !

Ze staan er allemaal keurig bij, op zich lijkt me die aarde niet verkeerd maar ze moeten wel de juiste info geven over de produkten die ze verkopen.
      Voor hetzelfde geld had jij ook nog een hoop voeding van te voren bijgemengd door je 'lightmix' dan had je echt grote problemen gehad.

Maarreh, ze staan er prachtig bij en
      ik hoop dat ik over een maand ook zulke mooie planten
      kan laten zien
      Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

even snel wat foto's genomen toen de tropische zon onderging .

Exodus Cheese 2 & 4 ( sorry schimmert maar steundje vergeet wel al eens wat he ) .
        DSC01679.jpgDSC01678.jpg

Ak47 (2) .
        DSC01682.jpg

White Strawberry Skunk 3 achter aan op de foto , en exodus Cheese 1 met de gebogen nek .
        DSC01676.jpg

White Strawberry Skunk 4 .
        DSC01677.jpg

de hele greengang .
        DSC01680.jpg

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Comment

Die planten staan er inderdaad mooi bij!
          Sommige lijken ietsjes meer voeding te lusten, beetje aan de lichte kant, maar dat kan ook door de foto komen.

Op de laatste foto zie je links een plant met echt duidelijk de bladeren in de top omhoog wijzen.
          Heeft iemand hier een idee waardoor dat is?
          Ik heb het zelf ook eens gehad, en kwam het van de week nog ergens op een ander forum tegen.
          Ik dacht dat het misschien door een iets te veel aan water zou kunnen komen, maar zeker ben ik daar niet van.
          Een andere oorzaak kon ik er niet voor bedenken.

Die planten gaan je mooie toppen opleveren Steundje!
          Het lijkt me dat daar net zulke toppen aan gaan komen als dat ik had, misschien nog wel beter, aangezien je ze beter verzorgd dan ik de afgelopen ronde.
          Succes!

Comment

heee bosrand , bedankt voor je reactie man .
            de ak47 in het midden kan idd wat voeding gebruiken omdat die wat lichter groen word , maar als ik nog maar voed met een ec van 0,8 verbrande de puntjes al...
            en de white strawberry skunks vertonen ook wat vergeelend blad , maar hebben ook die puntjes juist zelfde verhaal eigenlijk .
            maar komt wel in orde hoop ik !
            en ik denk dat die blaadjes omhoog soort van stress is zou niet weten welke maar denk het ghehehe .
            en ik hoop dat het mooie toppen worden thanks man.
            ik doe zoveel ik kan voor de dames maar bij jou kwamen zo ook niks tekort he .
            hou je goed ,

Groetjes Steundje

Comment

Op de laatste foto zie je links een plant met echt duidelijk de bladeren in de top omhoog wijzen.
              Heeft iemand hier een idee waardoor dat is?
              Dan bidden ze om magnesium.
              Last edited by FlintStoned; 16 December 2014, 00:14.

Comment

dus heel licht voeden ?
                wil geen overvoede plantjes en of ver zouting ofso , daarom datk wat oplet en zelden tot niet heb gevoed tot nu .
                bij de kleinste ec waarde verbranden ze ... kan nu volgende water beurt testen met ec van 0,65 of 0,75 ofso .
                maar bij 0,8 en dikke week en half geleden verbrande ze ook ...

alle sinds bedankt voor de hulp flint !

Groeten Steundje

alle plantjes buiten de kleine Exodus cheeskes zojuist gevoed met een ec van 0,75 dmv Terra Bloom .
                vorige keer had ik er al bij vermeld dat het verlichteren van kleur bij en vertakking bij de White Strawberry skunk redelijk hard is .
                en ook dat het blad langs binnen kant van de nerf donkerder is dan buiten , geen tijgerstrepen maar toch ongeveer zo iets ...
                eerlijk gezegt snap ik er momenteel nog de ballen van.

Comment

Comment

hee flint , ec van men kraan water is 0,55 dus vrij hard zoals je daar al zegt ...
                    straks upload ik wel enkele foto's van wat ik bedoel , ook een strawberry skunk heeft weinig tot geen fan leafs meer maar das dan weer stikstof denk ik .
                    men metertje calibreer of ijk weet niet wat het juist weer was ,om de 2 weken .
                    op foto is het nog al moeilijk zien vind ik en ben ook geen top fotograaf , maar doe men best .
                    maar water effe in een emmer zetten voor ik het geef ( 1 a 2 dagen ) helpt dat dan ?
                    of moet ik terug met flessen water water gaan geven ?
                    over het bitter zout en de foto's en tekorten of blokkades hebben we het dan wel weer , steundje gaat nu nog effe roken .

al mercikes voor de hulp en info he flint !

Groeten Steundje

Comment

Mg concureerd ook met Cl en amonium stikstof kwa opname. In kraanwater zit doorgaans flink wat Cl. Een plant meer heel weinig Cl nodig. Je gietwater 24 uur laten staan zal zeker het aandeel Cl in je water laten dalen dat wasemd dan uit maar het kalkaandeel in je water zal niet dalen.
                      Verder voordeel van je water 24 uur laten staan is dat het dan op kamertemperatuur is. Een koude douche over de wortel vinden ze niet echt fijn.

Ik wacht even je foto's af. Mg gebrek of blokkade zou je het eerst bij de oudere fanbladeren moeten zien in het midden van je plant.

Comment

DSC01691.jpg Ak47 (2) mooi plantje ,maar zoals je hier onder ziet niet helemaal gezond en rond zeg maar .
                        DSC01685.jpgDSC01688.jpg (de vergeling van buiten af naar de nerf van het blad toe dat ik zei )

DSC01695.jpgDSC01694.jpg(roest plekjes van de kalk blokkade/gebrek.)
                        is nog wel wat uit gebreid maar houd zich vrij stil denk ik .

DSC01713.jpg de White Strawberry skunk 4 , maar bij de andere is het juist van het zelfste . kan hier ook nog wel foto's van nemen voor verduidelijking ofso .

DSC01705.jpg geel blad datk denk dat van stikstof ofso is .

wat ik wel moet zeggen en al in vele posts heb gezegd , is dat de bladpuntjes wel verbrand zijn ...
                        maar zoals jullie zelf zien zijn dat toch tekorten ?
                        ook zoals bosrand al opmerkte ze zien er wel wat lichter uit en dan toch op sommige plaatsen .
                        ook de ak47 die in het midden van de tent staat is echt wel wat lichter groen , maar hier bij verbrande ook de puntjes bij het minste voeding .

vanmiddag hebben degene die water nodig hadden (allemaal buiten Exodus chees 2,3 en 4) hebben beutje water gehad met ec van 0,7-0,8 .

nu ga ik men jointje roken en we zien morgen wel weer verder.

Groeten Steundje .

Comment

De ph van je water zegt iets over de hardheid, de ec geeft bij hard water dan aan hoe hoog het kalkgehalte is. De eenheid waarin hard water wordt aangegeven verschilt in belgie (meestal franse hardheid) en nederland.(duitse hardheid) Waardoor er misverstanden kunnen ontstaan.

Check hier je hardheid

Flessen bronwater kunnen ook te veel mineralen bevatten volgens mij dus biedt niet altijd de oplossing, tenzij je de juiste waardes hebt.

Zie hier verschillen vittel bevat 50x meer calcium als spa blauw.

Kort overzicht van mineraalwater in belgie met enkele voorbeelden

Stages, scripties- en afstudeeronderwerpen over water- en luchtbehandeling in Delft Zuid-Holland bij Lenntech

Alg info bronwater

Heb je ook iets aan deze links?

Informatie over Binnen wiet kweken. Dit board is enkel bedoeld om informatie uit te wisselen en te discussiëren over binnen wiet kweken. Stel je vragen over het kweken van wiet in het daarvoor bestemde forum!

Succes man !
                          Last edited by Stemma; 17 December 2014, 04:09.
                          Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
                          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

bedankt voor de links stemmaku .
                            denk dat misschien wel aan de hardheid van het water kan liggen , alhoewel ik het om en duur ook niemeer weet .
                            momenteel doen ze het ermaar mee ben al op zoveel zever en problemen gestuit .
                            wil de problemen wel in orde krijgen maar ne weteschaper of bioloog bennek nie en constant over liggen denken en doen is zekers nie goed .

toch mercikes he stemmatje , hou je goed .

Groetjes Steundje

Comment

Comment

Idd heel juist steuntje mate teveel fixeren op eventuele probs,bezorgt je plantjes alleen maar stress,zie dat vaak terug bij hobbykwekers,en zo belanden ze in situaties en dragen stress over op hun plantjes,af en toe verkleurde bladeren ed lossen zich meestal toch vanzelfs op,of zijn niet erg mooi veldje heb je daar

Cheers
                                Oorspronkelijk geplaatst door steundheufd View Post
                                bedankt voor de links stemmaku .
                                denk dat misschien wel aan de hardheid van het water kan liggen , alhoewel ik het om en duur ook niemeer weet .
                                momenteel doen ze het ermaar mee ben al op zoveel zever en problemen gestuit .
                                wil de problemen wel in orde krijgen maar ne weteschaper of bioloog bennek nie en constant over liggen denken en doen is zekers nie goed .

toch mercikes he stemmatje , hou je goed .

Groetjes Steundje

Comment

Bezig...
                                X