Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Eerste kweekverslag: 16 x White Widow in een mammoth Pro 100
Re: Eerste kweekverslag: 16 x White Widow in een mammoth Pro 100
Ze zijn allemaal ongeveer gelijk begonnen met bloeien. Maar het valt me eigenlijk wel op dat ze richting de achterkant grotere toppen hebben dan vooraan. Dat kan komen omdat daar de luchtinlaat gaten ook zitten. Gelukkig nieuwjaar iedereen alvast! Veel geluk, ik wens iedereen een goede gezondheid toe voor 2015 en veel kweeksucces.
vraagje tussendoor: ik krijg over een aantal weekjes stekjes van een vriend voor in de tent. Waar moet ik precies op letten als ik ga kiezen welke ik houd en weggooi. Ik weet dat je moet letten op 5 of meer bladeren. En ze moeten er stevig en mooi groen uitzien. Tips zijn zeker welkom.
Als ze maar gezond zijn de rest volgt later.
mooi groen blad en veel mooie witte wortels zijn het belangrijkste en uiteraard gelijk behandelen voordat ze de aarde ingaan dan kan je ze ondersteboven onderdompelen in een bak met neem olie of iets anders.
Na verhuizen van planten kan je gauw beestjes krijgen
Als je in me laatste update kijkt van me grandaddy purple verslag zie je de goeie kleur van een stek niet overvoed en gezond heb alleen nog geen wortels
Yep, wat Psy zei, voor je ze in de tent zet, eerst behandelen.
Ik dompel ze ook in een emmertje anti-beestjes-middel, even erin houden, beetje roeren, zodat alles nat is (behalve de onderkant waar wortels zitten/komen natuurlijk) en dat werkt prima.
Misschien is Neem iets minder geschikt, door Neem wordt je plant vies voor ze, dat is vooral preventief erg goed.
Het voordeel van dompelen is dat je een contactmiddel kunt gebruiken, je gaat elk beestje kunnen raken namelijk.
Een lekker goedje waar een flinke dosis Pyrethrum in zit is dan logischer.
Na een week nog eens spuiten en dan zou alles weg moeten zijn. Eventueel kun je na nog een week nog eens herhalen of Neem spuiten.
't Is veel werk, maar eens je spint in je tent krijgt wordt het nog 10x meer vervelend werk.
Ik dacht ook dat je wat vroeg was begonnen met spoelen.
Als ik zo de laatste foto's beoordeel lijkt het of ze nog moeten beginnen met zwellen, dan hebben ze nog voeding nodig.
7 weken bloei vandaag, WW zou 9 weken moeten...euh, tja in theorie klopt het, maar ik zou misschien nog een weekje gedaan hebben afhankelijk van hoe de trichomen er op dat moment uit zien.
Je voelt de vraag al komen .. : Hoe zien de trichomen er uit ? Percentages doorzichtig/milky ?
nb. ..."Ik weet dat je moet letten op 5 of meer bladeren"...
Bij de stekken die ik wel eens heb groeit het blad in paren, als ik er een met 5 bladeren zie, is er iets mis.
Ik ga je advies opvolgen en geef dan nog een paar dagen voeding. Verder ga ik me deze week dan maar een microscoopje aanschaffen. Deze kan je natuurlijk niet ontbreken in de equipment. Ga gelijk ook wat GHE DUO voeding aanschaffen. Deze wil ik op advies van tuinbroek volgende kweek uittesten. Kijken of deze me beter bevalt dan atami. Atami is mij trouwens best goed bevallen deze kweek. Maar tuinbroek zei ooit dat het een hele uitgebalanceerde en simpele voeding is.
Vind ze zelf niet heel dik. Hopelijk dikt hij nog wat aan. Kan natuurlijk ook komen omdat ik van zaad tot eind 12/12 gedaan hebt. Volgende keer ga ik ook weer gewoon lekker 16 plantjes doen. Knip ik de onderste takken af. Toppen. Alles gelijke hoogte knakken. Komt goed.
Wat dieven aan de onderkant is goed. Maar waarom zou je nu nog gaan knakken en toppen?
Ze zijn bezig met de bloei en groeien dus minimaal. lijkt mij niet verstandig?
Wat dieven aan de onderkant is goed. Maar waarom zou je nu nog gaan knakken en toppen?
Ze zijn bezig met de bloei en groeien dus minimaal. lijkt mij niet verstandig?
ik zou nog eens goed lezen wat hij geschreven heeft
Hee vrienden. We zijn weer 1,5 week verder dan de laatste update. En we zitten nu echt wel bijna tegen het einde aan hoor. Ik denk dat sommige een week langer moeten dan anderen. Maar dat is niet erg. Laat ik die gewoon staan en ga ik de rest alvast knippen.
Vanavond stuur ik ff een paar foto's.
Ik ben nu al ongeveer 7 dagen aan het spoelen.
De volgende kweek zit er nu wel snel aan te komen. En dat word hem toch een. Ga een 100 watt warmtekabel aanschaffen. Piepschuim heb ik wat ik over de bodem ga plakken. Daarover bubbeltjesplastic. Daaroverheen rubber. Ik denk een stuk vijverfolie of iets dergelijks. Dan een bak met zant en daarin de kabel. Dan de potten er bovenop. Dit moet de voetjes wel op 20 graden houden. Gister zag ik dat het bij mij op zolder 9,5 graad was :p. Belachelijk en een marteling voor de planten.
Krijg van Mway 10 zaden cadeau. 10 Zaden Lemon Diesel Kush en nog 1 met een fraaie naam. Mooi toch dat hij dat gewoon aanbied? In ieder geval ben ik er heel blij mee en waardeer ik het ten zeerste! Het is een eer. Ik ga er dan ook extra me best voor doen om er kwaliteit van te maken.
Het buiten seizoen begint nu ook al aardig dichtbij te komen en dat begint ook al zeker te kriebelen. Eigenlijk zou ik het liefst nu al wat plantjes naar buiten zetten maar dat gaat hem zeker niet worden :p. Ik wacht op begin maart.
Zullen vandaag of morgen in de bus liggen.
De andere is Smokey mountain. Smokey mountain.jpg
Heb voor dit jaar al zoveel dat ik toch niet alles neer kan zetten.
Comment