Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweekverslag: 16 x White Widow in een mammoth Pro 100

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Eerste kweekverslag: 16 x White Widow in een mammoth Pro 100

#Update time

Hallo allemaal! We zijn nu al weer een paar dagen verder :p. Sorrie dat ik nog geen foto's gepost heb. Maar vandaag heb ik er wel weer een paar.

5 meter heb ik inderdaad getest en dat was echt veel te weinig. Beter neem ik er eentje van 10+. 100 watt als ik het dan goed heb. Maar daarbij heb ik nog wel een vraag. Zal ik deze op een tijdklokje zetten? Zodat hij alleen verwarmd als de lamp uit gaat. Of is dit juist weer slecht voor de wortels? Vanwege de verwarming en dan weer niet en dan weer wel zeg maar.

Verder staan de plantjes eindelijk stevig . Volgende kweek ga ik denk ik toch wel 1 week voor groeien. Maakte me toch wel lichtelijk zorgen over dat omvallen.

Hier dan de fototjes:
    IMG_6897.jpgIMG_6898.jpgIMG_6899.jpgIMG_6900.jpgIMG_6901.jpgIMG_6902.jpg

Na het maken van de fototjes heb ik nog wel wat water bijgegeven. Dus niet dat jullie denken wat zijn die bakken droog ofso . 1 plantje was overleden en 1 plantje had wat blad amputatie gekregen maar dat groeit wel bij. Jammer natuurlijk maar; het is zoals het is.

Ze zitten nu al wel bijna op 3 weken. Zijn ze niet een beetje klein voor bijna 3 weken? Ik vind ze er wel redelijk gezond uit zien.

Fijn dat een aantal mensen me verslagje steunen! Tips en suggesties zijn altijd welkom.

Groetjes,
    WeedFan

Last edited by WeedFan; 2 November 2014, 23:10.

Comment

Zien er goed uit toch ? Alleen foto 4 lijkt me een uitvaller.
      Zolang ze er goed uitzien maakt het niet uit of ze nou wat voor of achter lopen, vind ik.
      Daar heb ik me echt nog nooit druk om gemaakt.

Dat met die verwarming kun je meten. steek een thermometer in de potten.
      QNQ079.jpg bijvoorbeeld
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Zien er zeker goed uit, en dat op de aarde van de Jumbo Normaal is deze aarde veel te zwaar bemest voor zaailingen of stekjes, een lightmix is beter.

Omtrent je temperatuur je zorgen baat naar de vrieskou, kun je overwegen om een " Hot-Tube" aan te schaffen. ( http://www.tuinkassenwinkel.nl/tuink...ermostaat.html ) Deze tubes worden vooral gebruikt om kassen vorst vrij te houden, echter kan dit ook prima voor onze hobby worden ingezet. Voordeel is dat het zo laag wattage is, en toch voldoende warmte geeft en deze in verschillenden maten zijn. Warmte mat kan ook prima werken, vooral om je wortels lekker warm te houden. Of deze je ruimte kan verwarmen weet ik niet, aangezien het toch een 100x100x200 is.

Ik ben benieuwd hoe je kweekt verder gaat, en zal een tuin stoel neer zetten

Comment

Thnx voor de steun allen!! Ik zal vanavond is even die thermometer en die hot-tube uitzoeken. Kijken of t handig is en wat voor mij mogelijk is!

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Gaat die tuinkasverwarming het van 17 naar 20 graden brengen denken jullie??
          Last edited by WeedFan; 3 November 2014, 11:49.

Comment

Heb de aanbieder gebeld en van waar ik de tent bij het gekocht. Weet niet of ik dat mag vermelden dus doe het maar voor de zekerheid niet. Maar hun zeiden dat die tube weinig zin heeft omdat me afzuiging dat alsnog eruit zuigt. Dus heb het vergeleken en de warmtekabel lijkt me toch tot nu toe de beste en voordeligste keuze. Dacht eraan bij volgende kweek 1 grote bak te maken en dan de kabel gewoon in de aarde. Kan dat?

Comment

In de aarde is niet slim, water en stroom... Daarbij als je heb geoogst, zit je met allemaal wortels rondom je kabels ?

Onder je bakken is een betere optie, eventueel met een dubbele bodem. HotTube moet 90 graden kunnen halen, als dat niet voldoende is ? Natuurlijk heb je warmte verlies, maar dat heb je ook met een 2.000watt kachel. Lees anders wat info over Tuinkas verwarming via zo grote zoekmachine.

Comment

De kabels zijn voor in een terrarium. Dubbele bodem zou ook kunnen maar wat voor materiaal zou je gebruiken? Ik heb piepschuim liggen daarboven een plaat hout, daar boven weer de kabel en dan wat voor materiaal gebruiken?

Heb jij zelf ook zo'n hottube? Ze zeggen inderdaad dat die 90 graden kan halen. maar die man van greensell zegt:

RE: Eco Heat. Kas verwarming 80W

Beste ......
                Bedankt voor de mail.
                De Eco Heat is een prima manier om te verwarmen. Maar zo lang de afzuiging aan staat, zal de warmte worden weg gezogen, en zal de ruimte niet echt in temperatuur stijgen.
                Je kan dan beter een bodem verwarming nemen, dan zorg je er voor dat de wortels niet kouder als 20 graden word, dat de lucht dan iets kouder is, is geen enkel probleem.
                Mvg Johan

Comment

Yep, die hottubes klinken alleen interessant. De warmte zuig je in 2 seconden weer weg.

Bouw een couveuse.
                  Piepschuim op de bodem en op de wanden.
                  Vijverfolie daar overheen.
                  Dan 5-10cm zand waar je de verwarmingskabels in legt.
                  Thermostaatje aansluiten, afdekken met een plaat waar je de potten door kunt laten zakken zodat ze precies op het zand staan.
                  Mgoed...dat past wel in een kelder, maar niet in een tentje

Je kunt even kijken of je een wasmachinebak kunt vinden van 100x100, zal niet meevallen, de universele zijn 65x65 ofzo..
                  Zelf maken is ook een optie natuurlijk, met 2 plaatjes MDF, een zaag en een hand schroeven kom je er ook. Reststuk vijverfolie er in en voila.
                  Je kunt ook een hogere bak pakken, waar je meteen de planten in kunt zetten en waar de kabel ook doorheen kan.
                  Nadeel is dan inderdaad dat je aan het eind wel even bezig bent die kabel er weer uit te halen.
                  En zo'n bak leegscheppen is ook m'n hobby niet.

Er bestaan ook kanaalverwarmers. Da's een gloeispiraal die je tussen het inlaatcircuit zet.
                  Zoiets kun je in het klein ook zelf bouwen. Bij bijv. micro is zoiets wel te doen, met een middagje knutselen.
                  Maar, hetzelfde nadeel als de hottubes; je zuigt het er ook zo weer uit, net als met kacheltjes in de tent hangen.
                  Daar moet je dan ook iets mee doen. De afzuiger mag niet uit, dus gedeeltelijk circuleren ofzo.

Het mooist zou zijn: de zolder isoleren.

Maar hoe koud wordt het dan wel niet ?
                  Want zolang de worteltemperatuur maar 18 of hoger is, is er niks aan de hand. Dat lukt met die kabels onder de potten wel.
                  Desnoods haal je 3 zakken piepschuimdingetjes en stort je die rond de potten, als het echt paniek wordt, ter isolatie.
                  Het is in m'n kelder als het 's winters echt vriest ook wel eens 10 graden. Geen 2 maanden achter elkaar, maar het komt wel eens voor.
                  Voor een paar keer maakt dat niet zoveel uit, je moet alleen de LV in de gaten houden. En of je geen condens in de toppen krijgt.

Begin maar met die tent ergens op te zetten. Piepschuim bijv. isoleert goed.
                  Randen evt. met een strook ducktape bedekken zodat je niet overal piepschuim heen loopt als het beschadigd.

uhoh..wat een verhaal weer.
                  Nahja, zo heb je ook wat te lezen
                  Succes.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Thnx QnQ. Ik ga er wat mee doen!

Comment

Nou het word nu al soms 16/17 graden in de tent. In de winter verwacht ik dat het nog 3 graden gaat dalen... Of misschien wel tot 10 graden. Daarom moet ik iets gaan verzinnen snapje. Maar je kan die draad gewoon in de bak doen toch?

Comment

Dan ga je het met een verwarmingkabel ook niet redden.
                        Nu heb ik wel een oplossing is wel wat extreem maar zou kunnen werken en scheel een hoop stookkosten.
                        Je neemt een 1,2x1,2m tent desnoods tweedehands zet die op en zet daar je 1x1m in vul de ruimte met isolatie.
                        Met een verwarmingskabel met thermostaat en denk dat je dan voor de kou wel gewapend bent een verwarmingskabel in de tussenruimte werken zou misschien met de juiste isolatie ook nog kunnen.

Comment

Dat opperde QnQ inderdaad ook al op

Ik heb nog geen gebruik hoeven maken van de hottube. Daar waar ik nu een andere ruimte aan opknappen ben, verwacht ik die ook niet meer nodig te hebben.

Piepschuim is zeker een isolerend iets, kan dat ook in de tent gebruikt worden ? Ik was van gedachten dat de smelt temperatuur van piepschuim nogal laag was, gezien de kabels die toch warm zat worden... ?

Comment

Ik bedoel wel tussen de 2 tenten in en niet in de tent met de lamp .

Comment

Of een zak maken van plastic? Met daarover zeil? Dat is wel goedkoper. Zou je denk je zelf ook een doek kunne maken.

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Oorspronkelijk geplaatst door MWay View Post
                              Dan ga je het met een verwarmingkabel ook niet redden.
                              Nu heb ik wel een oplossing is wel wat extreem maar zou kunnen werken en scheel een hoop stookkosten.
                              Je neemt een 1,2x1,2m tent desnoods tweedehands zet die op en zet daar je 1x1m in vul de ruimte met isolatie.
                              Met een verwarmingskabel met thermostaat en denk dat je dan voor de kou wel gewapend bent een verwarmingskabel in de tussenruimte werken zou misschien met de juiste isolatie ook nog kunnen.
                              Helaas gaat die tent er niet omheen passen. De tent van 100cm wel de max ruimte op die plek. Andere plek was niet zo handig. Wilde eerst een tent van 120 maar dat paste niet. Maar kan je denk je niet met zakken eromheen werken en dan onderin piepschuim enzo.

Comment

Wat dachten jullie aan vijverfolie? En dan aan de binnenkant glaswol? En dan onder de tent afwerken met piepschuim?

Comment

Bezig...
                                X