Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweekverslag: 16 x White Widow in een mammoth Pro 100

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Eerste kweekverslag: 16 x White Widow in een mammoth Pro 100

Korting op 420shop
    Schenk een glas champagne in. Draai een jonko , zet je leuning naar achter en je voeten op tafel. Geniet van mijn eerste kweekverslag.

Allereerst zal ik wat dingen vertellen over mijn set-up, voeding, zaden en herkomst en kweekmethoden.

Na vele verslagen te hebben gelezen heb ik besloten om ook zo’n leuk tentje aan te schaffen om te gaan beginnen met het genieten van deze heerlijke en uitgebreide hobby.

Wat set-up informatie:
    Complete kweektent 100x100x200 400watt verlichtingPro kweektent 100x100x200*Schakelklok relais box 1000 wattLumii 400 watt HPSELT 400 watt VSA of Philips Light Gear 400 watt VSA.Breed straal reflector kap.G-Tools afzuiger, met externe thermostaat, en ingebouwde Fan controller/klimaat regelaarBanden om het filter op te hangen 4 dwars liggers16x 11 Liter pottenhermometer met ingebouwde hygrometer zit er ook bij, met min/max functie

Wat ik er nog in wil hebben is misschien een verwarmingsmatje of een verwarmingslamp. Heb laatst hier en daar wat erover gelezen in een ander verslag. Waarin wordt beschreven dat die lamp van 150 watt geen licht geeft maar de wattage puur omzet in warmte. Ideaal lijkt me dat wel. Kosten waren rond de 70 euro met fitting etc. Warmtematje daar in tegen is niet duur en weinig wattage. Alleen ’t helpt volgens mij niet in de volledige ruimte maar alleen voor de potten/wortels.

Wat ik er soieso nog ga kopen is een klein ventilatortje. Aangezien ik 16x11 in een 100x100 ga doen met eventueel scrog gaat vol worden. Ik heb gekozen voor passieve inlaat van verse lucht. Met 16x11 met scrog word het misschien te dicht waardoor er weinig doorgang van lucht ontstaat. Helpt het denkjullie om onderin ‘m neer te zetten waardoor er nog wel beweging plaats vindt.

SCROG net. Jullie kennen het wel, maar ik wil misschien deze ronde het proberen.

Voeding:
    ATA Grow
    Atami b’cuzz root stimulator
    Atami bloom stimulator
    Bloombastic

Wat ik de volgende ronde wil gaan proberen zijn de producten van GHE DUO. Goede dingen over gelezen en schijnt in zijn eenvoud toch vrij compleet te zijn.

Zaden stukje:

Ik heb mijn zaden van www.freeseedsonline.com. Reden waarom ik hier heb gehaald waren de goedgescherpte prijzen en de aanbieding die hun volgensmij altijd hanteren: 4 halen 3 betalen en zo maar verder.

Als soort heb ik white widow gekozen. Hier schijnt als je het goed doet een goede oogst vanaf te komen. Ook is dit mijn lievelings soortje.

Product informatie:
    NFORMATIE PLANTBij elke drie zaadjes die je besteld ,krijg je van ons de vierde gratis!Besteld u er 9 krijgt u er 12Besteld u er 12 krijgt u er 16Besteld u er 30 krijgt u er 40

Als kweekmethode wil ik gaan toppen rond de 10de dag. Ik heb geloof ik gelezen dat je tot aan de 2de week bloei kan toppen. Klopt dit ook daadwerkelijk? Graag zou ik daar bevestiging in hebben.

Situatie:
    3dagen boven de grond op 1 na. =15 van de 16. Gelijk op 12/12 gezet.
    voeding: Atami
    Methoden: toppen
    aarde: Universele aarde van Jumbo.
    Soort: White widow van freeseedsonline
    Mammoth pro 100x100x200

Ik hoop verder nog veel te leren over de inhoud van voeding en het lezen van je plant. Dus nog veel te leren. Verder heb ik best al aardig wat tijd besteed op dit forum met lezen, lezen en lezen. Daarom is mijn nieuwsgierigheid dusdanig toegenomen dat ik besloot om een probeer tentje te kopen en 't maar gewoon te gaan proberen.

Mijn zaden zijn nu van de 16, 15 boven de grond. De eerste kwamen 3 dagen geleden boven. Gelijk op 12/12 gezet. Vanavond stuur ik foto's van de set-up en de kiemplantjes.

Ik hoop dat mensen met kennis mij gedeeltelijk af en toe willen adviseren. Ik kan 98% zelf opzoeken maar er is soms toch nog een twijfel over bepaalde zaken waarbij het handig is dat iemand het ontkracht of bevestigd. Een stukje zekerheid.

Dus welkom bij mijn eerste kweekverslag. Take a seat and put your legs on the table
    Last edited by WeedFan; 15 October 2014, 08:28.

Re: Eerste kweekverslag: 16 x White Widow in een mammoth Pro 100

Ziet er goed uit ik ga je volgen, succes !!

Vraag me alleen af waarom je een ventilatortje onderin wil zetten..
    Als je toch gaat scroggen, kun je onder het net het beste alles weghalen lijkt me.
    Is lekker overzichtelijk en de lamp komt daar toch niet dus worden het fluffy topjes die je liever niet hebt denk ik.
    Ook beweert men, dat alle energie die niet naar de onderste topjes ( die je dus weghaalt ) gaat, naar de dikke hoofdtoppen boven het net gestuurd wordt.. wat ik heel logisch vind klinken.
    Last edited by BioAmnesia; 16 October 2014, 00:17.

Comment

Kijk, me eerste volger! Welkom. Hoe meer volgers hoe beter. Er staan nog een aantal tuinstoelen klaar dus we kunnen nog even vooruit.

Comment

Dankje! M'n benen lagen al op tafel

Comment

Met 400W ga je denk ik niet het hele oppervlak optimaal belichten. Normaal is dat voldoende voor 70x70cm.
          Daarom misschien wat teveel plantjes.
          De logica om geen groei te geven ontgaat me ook een beetje als je wil gaan scroggen.
          Anyhow, dat zijn mijn gedachtes een beetje.

Wat voor grond ga je gebruiken ?
          Je geeft nog geen voeding hoop ik ?

Ik ben benieuwd, succes.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ik heb deze keer gewoon universele grond gehaald bij de JUMBO. Ik geef inderdaad nog geen voeding. Me voeding is verder van atami. Ik dacht verder dat 400 watt groot genoeg was voor 1x1? Bij mijn 2de ronde ga ik wel grond halen bij de growshop en ga ik voeding gebruiken van GHE duo.

Comment

Potgrond van de Jumbo hmmmmm Ga na de growshop en haal lightmix Maar gooi die rotzooi weg of ga afrikaantjes kweken Universele potgrond kun je bij aveve vroeger boerenbond dcm staat op die zak 100 dagen voeding Die kun je gebruiken maar jumbo potgrond ken ik niet Je voeding van atami had ik vorige ronde Nu ga ik biogreen proberen Verder wens ik je succes groetjes Gizmo

Comment

Update Time#

Het is weer tijd voor een Update.

Ik heb gisteren 11de dag groei voor 3, 10 de dag groei voor ongeveer de rest. Maar laten we het maar gewoon op de 11de dag houden hahaha. Ze staan dus nu 11 dagen op 12/12. Daarbij moet ik wel even vermelden dat ik vanaf dag 1 gelijk 12/12 gehandhaafd heb.

Ik heb foto's gemaakt van de set-up en hoe de plantjes er nu opstaan.

En zoals je kan zien ook een leuk fototje van me buitenwiet die nu in een aantal dozen met rijst aan het drogen is.

IMG_6890.jpgIMG_6891.jpgIMG_6892.jpgIMG_6893.jpgIMG_6894.jpg

overdag wanneer mijn tent in nacht modes staat is het 18 graden. en in de nacht wanneer mijn tent in dag modes staat is het 22,5 graad. Nou heb ik gelezen dat dit op zichzelf geen probleem is. Maar wat nou als het gaat vriezen?? Dan is de ruimte waarin mijn tent staat niet super koud maar wel TE koud.

Daarom heb ik bedacht om eventueel een warmte kabel te kopen. En die onder de potten te leggen. Is dit denken jullie een goed idee? Eentje van 5 meter dacht ik aan die ik dan in een cirkeltje onder de potten leg. Ook wil ik een warmte lamp van 60 watt erbij hangen. Dit moet ook wel iets helpen heb ik het idee.

Graag tips als jullie die hebben !
                Attached Files
                Last edited by WeedFan; 10 November 2014, 21:31.

Comment

Haal die stokjes toch weg
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Je filtertje hangt wel tricky zo zeg, ik zou allebei die bandjes om je filter doen.

Comment

Filtertje zal ik beter gaan vestzetten dan ::. LR2 denk jij dat als ze omvallen ze vanzelf weer overeind gaan staan?

Comment

Het is net de bedoeling dat ze op eigen kracht gaan staan...
                        Haze Berry, Shining Silver Haze, Critical en White Widow
                        Jack Herer in scrog
                        The Autofiles (Autoflower buitenkweek)

Comment

Hello Fellas!

Ik heb de emmers tot de randen bijgevuld. Nu staan de plantjes al een stuk beter erbij. Hierdoor zijn ze zeker 6 cm korter geworden maar dat maakt niet uit. Ze zijn ook wel een beetje gegroeid kwa blaadjes.

Morgen post ik een paar foto'tjes. De ventilator doet zichtbaar ook al veel goeds.

Comment

Ze zijn zo gaan strekken door de 12 uur licht in het begin.
                            Door weinig water te geven hou je dat juist een klein beetje tegen, maar nooit helemaal.

5 Meter is vrij kort. Zeker als je meer dan 1x onder een pot door wil.
                            Probeer het eens met een stukkie touw.
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door WeedFan View Post
                              Filtertje zal ik beter gaan vestzetten dan ::. LR2 denk jij dat als ze omvallen ze vanzelf weer overeind gaan staan?

Dat denk ik niet alleen. Een gezonde plant kan zichzelf ondersteunen. Als hij dat niet kan, zullen de takken ook afbreken onder hun eigen gewicht. En dat wil je niet hebben Nu kweek je wiet alsof het een klimplant is, eigenlijk. Kan best zijn dat ze wat gaan doorhangen zonder ondersteuning, maar dat hoeft geen probleem te zijn.
                              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Bezig...
                              X