Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Cookaap's kleuren- en soortenmix!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Cookaap's kleuren- en soortenmix!

    Korting op 420shop
    Hallo lezers! 16-10-2014

    Mijn kweekje voor dit jaar is weer van start gegaan. De temperaturen zakken zodanig dat ik weer lekker kan kweken.
    Dit jaar wil ik hoe dan ook een weckpot gevuld met paarse wiet. Daarvoor heb ik veel research gedaan naar welke soorten de meeste kans hebben op (donker) paarse pheno's.
    Pheno is een ander woord voor zichtbare buitenkant, en die wil ik paars zien. Dat omdat ik paarse wiet heel lekker vindt en het ziet er super uit.

    Om mijn paarse pheno te hunten heb ik de volgende voorbereidingen gedaan:
    Op internet heel veel zoeken naar soorten die paarse pheno's bevatten en dan kijken in welke mate die voorkomen in het soort.
    Uiteindelijk heb ik 3 soorten gevonden die waarschijnlijk veel kans hebben op paarse phenos.

    Die 3 soorten zijn Royal Ulduz van Bald Man Lala Seeds,5 Killing Fields van Sannie en 5 Shaman van Dutch Passion.

    De Royal Ulduz zaden heb ik deze zomer gebruikt om een paarse moedertje voor de winter te zoeken. Dat is gelukt
    Ik had van alle vrouwen stekken genomen en er zat een mooie paarse bij. Daar heb ik nu 3 stekken van gemaakt voor de binnenkweek.

    Verder heb ik van Goudeerlijk eens 4 Santa Maria van Nomercy zaden gekregen en die ga ik ook kweken.
    Last but not least heb ik nog 2x Laughing Buddha van Barneys Farm in het ontkiembakje zitten.

    In totaal dus 3 stekken Royal Ulduz, 5x Killing Fields, 5x Shaman, 4x Santa Maria en 2x Lauging buddha.


    1.jpg 2.jpg 4.jpg
    De stekmoeder
    Gisterochtend te
    ontkiemen gelegd
    Vanmiddag was bijna
    alles wel ontkiemd


    De zaden heb ik in spongepots gelegd die ik bij de aankoop van de KF zaden kreeg. Ze liggen nu in een bedekt bakje om de luchtvochtigheid hoog te houden.
    Zo komen ze lekker snel boven en droogt het zaadvliesje niet uit. Anders moet je deze er vaak af peuteren.
    De stekken staan ook in een afgedekt doosje vanwege de hoge lv die ze willen nu ze geen wortels meer hebben.

    6.jpg 5.jpg

    Er passen natuurlijk niet zoveel grote planten in mijn tent dus ik ga langzaamaan selecteren op sterkte en later op kleur.

    Mijn setup is:
    Hortilab 80 (0,80 x 0,80 x 1,60)
    2 HPI lampen 1x 250w en 400w
    Gavita IR (interne reflector) HPS
    Simpele marktplaats pH en ec meters
    Nieuwe afzuigkist 750 m3 (nieuw)
    Aarde is Gold Label Special mix light
    Variacje (nieuw)
    Voeding is ook van Gold Label
    Gen200 voeding

    De Gold Label gear moet nog gehaald worden maar dat gebeurd deze week. Ik houd gewoon het kweekschema van special mix aan dat op internet staat.

    De afzuigkist en de variac zijn nieuwe deze ronde, ik wil wat zekerder zijn van mn tempcontrole. Dat is namelijk erg lastig als je op zolder kweekt.

    8.jpg 9.jpg
    7.jpg Fototjes van mn nieuwe spul en hoe mn tent er nu bij staat op zolder.

    Volgende update zullen ze onder de 250w HPI lamp staan. Een hpi lamp is de groei variant van de hps. Je planten groeien daar erg snel door.



    Cookaap
    Last edited by Cookaap; 25 October 2014, 14:28.

    #2
    Re: Cookaap's kleuren- en soortenmix!

    Ziet er mooi uit man! Erg netjes allemaal. Dat je planten net zo paars mogen worden als die uitgelopen inkt.
    Still learning... Respect, ook voor de mensen die tegen beter weten in hun eigen koers trekken.

    Comment


      #3
      Re: Cookaap's kleuren- en soortenmix!

      Leuke keuzes, we zullen zeker weer meelezen. Ben benieuwd naar wat het gaat worden. Ook handig gedaan met je stekmoedertje. Houd die maar in eren.

      Comment


        #4
        Re: Cookaap's kleuren- en soortenmix!

        Probeer je ze stiekem paars te kleuren met die inkt?

        Ga je kweek volgen. Succes!

        Heb je iets bedacht om ze deze keer wat korter te houden? Of zijn dit niet van die doorgroeiers?

        Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

        Comment


          #5
          Re: Cookaap's kleuren- en soortenmix!

          Bedankt mannen! Die watervaste stift is idd niet helemaal watervast blijkt maar weer haha

          Wietefras, Ik ga ze deze ronde croppen. Net zoals ik bij mn moedertje heb gedaan. Was ik nog vergeter te vertellen in mn starpost.
          Alleen dan wat minder fel. Ik gebruikte 2 moeder plantjes om even te oefenen met croppen voor nu.
          1 plant waarvan ik een moedertje had gemaatk bleek vol met banaantjes te zitten maar die is wel goed geweest als oefenmateriaal.

          Deze ronde wordt er dus gesupercropt

          Comment


            #6
            Re: Cookaap's kleuren- en soortenmix!

            ben benieuwd wat dit gaat geven , hopenlijk heb je een gekleurde kf der heb ik ook nog deel zaden van liggen :p

            groetjes en gl
            Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

            Comment


              #7
              Re: Cookaap's kleuren- en soortenmix!

              Ik volg hier ook mee.
              Altijd leuk en leerzaam die verslagjes van je.

              Thugz
              Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
              Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

              Comment


                #8
                Re: Cookaap's kleuren- en soortenmix!

                kom hier ook af en toe eens piepen, Succes!
                Haze Berry, Shining Silver Haze, Critical en White Widow
                Jack Herer in scrog
                The Autofiles (Autoflower buitenkweek)

                Comment


                  #9
                  Re: Cookaap's kleuren- en soortenmix!

                  Leuke kweek Cook ! ik schuif aan....
                  Stemma doet het forum, stout 2017

                  Stemma doet stout (2016)
                  Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                  Comment


                    #10
                    Re: Cookaap's kleuren- en soortenmix!

                    En ik kom der ook lekker bij zitten olle Cookaap succes maar dat gaat hier wel goed komen !!!!

                    Comment


                      #11
                      Re: Cookaap's kleuren- en soortenmix!

                      Eerst nog een weekend mooi weer , jonge meiden zonnebaden ! kom ik er ook bij !

                      Comment


                        #12
                        Re: Cookaap's kleuren- en soortenmix!

                        Bedankt K1, Ik ben zelf stiekem ook het benieuwds naar de KF's. Hopen maar
                        Tnx voor het compliment thugz!
                        Bedankt Jack, Stemma, Gizmo en Budha

                        Update'je 18-10-2014

                        Vandaag zijn de meeste zaailingen wel opgekomen op enkele na. Hier begin de selectie dus al.
                        Je ziet altijd van begin af aan al dat de zaadjes die het langzaamst kiemen ook het langzaamst groeien. Die moeten we niet hebben dus.

                        10.jpg 11.jpg 12.jpg

                        We hebben 1 Killing Fields uitvaller, waarschijnlijk 2 maar hoop 1 Santa Maria uitvallers en 1 Shaman uitvaller.
                        Ik ben wel te spreken over de homogeniteit van de shamans, ze gaan mooi gelijk op voor zover ze ontkiemd zijn.
                        De Laughing buddha's gaan erg hard!

                        De HPI lamp staat nu op 250w en de temp is rond de 26 graden met de variac op 125 (helft van het vermogen).

                        Morgen gaan ze in de zaai en stek grond bakjes.


                        Cookaap

                        Comment


                          #13
                          Re: Cookaap's kleuren- en soortenmix!

                          Mooi van start en vroeg selecteren loont idd

                          Comment


                            #14
                            Re: Cookaap's kleuren- en soortenmix!

                            eeeej cooki .
                            veel succes gewenst en allot of sweetness & Big fruits .
                            lekker soortjes die je daar hebt , we zijn ongeveer samen van start gegaan .
                            maar bij jou zal het wel voor uit vliegen met dat lekkere groeilampje .
                            nou man dat het bomen mogen worden !
                            GOGOGOGOOOOOOOOOO


                            Groetjes Steund

                            Comment


                              #15
                              Re: Cookaap's kleuren- en soortenmix!

                              Bedankt Flint! Trage zaadjes zijn idd alleenmaar zonde van je aarde, voeding, ruimte en tijd. Maar snel wegselecteren dus.

                              Haha leuke reactie steund! We zullen zien hoe snel ze groeien. Tnx!

                              19-10-2014

                              Vandaag is de grow eigenlijk echt begonnen. De zaadjes zijn nu allemaal zaailingen en ze kunnen nu mooi groot worden.

                              Ik ga door met 2x Laughing Buddha, 3x Santa Maria, 4x Killing Fields en 4x Shaman. De 3 Royal Ulduz stekken staan nog te wortelen in hun eazyplugs.

                              15.jpg 14.jpg 13.jpg



                              Cookaap

                              Comment

                              Bezig...
                              X