Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Cookaap's kleuren- en soortenmix!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Cookaap's kleuren- en soortenmix!

Nog een kleine tip: Kijk goed uit als je je kop in de tent steekt! Gister schroeide er een pluk haar op mijn achterhoofd weg
    52.jpg Dat zwarte is mijn haar..

Cookaap
    [/QUOTE]

- hahahaha heb ik al bijna gehad

Comment

Wordt idd tijd thugz. 27-12-14

Maar weer een update er tegenaan gooien! Ze groeien wel, maar erg langzaam.
      Ik heb ook een magnesium tekortje denk ik. Het moeilijke aan verschillende soorten is dat ze ook verschillende voedingsbehoeftes hebben.
      Bijvoorbeeld de Killing Fields heeft liever een lagere EC dan de Shaman.

Verder ben ik lekker aan het klooien en oefenen met mineraal voeden. Blijf het lastig vinden.
      Eens moet de eerste keer zijn he.

Ik wil ze eigenlijk wel snel in bloei doen maar of dat handig is met een tekort weet ik nog niet.
      Het wordt iig wel tijd dat ze wat sneller gaan groeien.

IMG_20141226_101312.jpg IMG_20141226_101320.jpg
      Ik gebruik deze klemmetjes nu om de planten te buigen. Zo blijfen ze wel even in een knik zitten ipv de dag erna weer omhoog te staan.

IMG_20141226_101325.jpg IMG_20141226_101332.jpg

IMG_20141226_101337.jpg IMG_20141227_121112.jpg

IMG_20141227_121150.jpg
      Ik heb er wat hydrokorrels bovenop gegooit zodat de toplaag van de aarde niet zo snel droog wordt.

Misschien hebben jullie tips voor me? Nu ik de foto's zo bekijk denk ik een magnesium tekort of simpelweg een te lage EC (voor de dames op de voorste rij op de laatste foto).

Fijne jaarwisseling iedereen!
      Cookaap

Comment

ik zou eerder denken aan een te lage ec cookie.
        dat traag groeien herken ik ook bij mijn kweek denk dat dit aan de MH lamp licht ben ook al bijna 3w bezig met de grootste en zijn toch ook nog vrij klein.
        zelfs aan het twijfelen om verder te groeien met hps.
        Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
        Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

Comment

Misschien een stomme vraag, maar hoe kun je nu al een tekort hebben ?
          Heb je dan te weinig voeding gegeven of is het Mg gebruik door die ene plant gewoon hoger dan 'normaal' zoals je al aangeeft. Staan bepaalde strains bekend om een afwijkende voedingsbehoefte en kan dit ook nog per phenotype verschillen?
          Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

mh licht maakt korte nodes he mannen dus is inderdaad in bepaalde zin ietske trager .
            en op de 6e foto (foto van het blad) , lijkt het voor mij ook en iets te laag ec blaadje word precies leeg getroken .
            maar dat kan nog altijd die ph zijn he maatje ....
            ph is zo wat de baas van de voeding zeg maar , is die niet okej luisterd er geen enkele werk kracht ( n,p,k) op de manier hoe het zou moeten he .

heb je er al zo eens en ph metertje voor de grond in geduwd ?

ik vind wel dat je dames mooi ge groeit zijn cooki .
            hopelijk komt het allemaal op orde , en jij ook fijne feest dagen gewenst he !

Groeten Steundje

Comment

Erg bedankt voor jullie reactie mensen. Dat geeft me weer wat fris inzicht.

Thugz, Goede tip. Die MH lamp die ik gebruik is ookal vrij oud en het groeit nu echt wel langzaam.
              Met tl buizen heb ik ze vroegah sneller laten groeien. Ik ga denk ik toch even een weekje die hps erin gooien.

Stemma, Ik heb de Mg in het begin wat minder gegeven omdat dit erg geconcentreert schijnt te zijn. Daardoor vertoonde mijn plantjes wel wat Mg tekorten dacht ik.
              Verschillende soorten kunnen best verschillende voedingsbehoeftes hebben. 100% indica's lusten veel meer voeding dan 100% sativa's.
              De precieze theorie hierachter weet ik niet maar ik denk dat dat komt omdat de indica planten van oorsprong minder licht krijgen dan de sativa's die vol in de zon zijn ontstaan.
              Die sativa planten krijgen hun voedingsstoffen van nature denk ik beter uit fotosynthese dan uit de grond, zoals dat bij indica's geldt.

Steund, Ik hoop eigenlijk dat je ongelijk hebt , met mn ph probleem Hoelang duurde het bij jou toen het opgelost was?
              Er zijn nu zo'n 3 weken tijd overheen gegaan hier, sinds de ontdekking van het ph probleem.
              Zo'n grond ph meter zal ik eens even opzoeken in de welkoop, die hadden ze daar volgens mij.

Comment

bij steund heeft dat toen 6w geduurd als ik het mij nog goed herinner
                Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

Comment

Mh geeft ook wat minder lumes/Watt. En idd een meer gedrongen bouw.

400 Watt HPS 250 Watt HPS 400 Watt MH 250 Watt MH
                  lumens 45,000 26,100 20,500 14,100
                  Last edited by FlintStoned; 27 December 2014, 21:30.

Comment

Denk dat je gewoon op 12/12 moet gaan en een hps er in draaien of overpotten.
                    Denk dat je potten gewoon volgeworteld zijn vandaar de langzame groei.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cookaap View Post

Stemma, Ik heb de Mg in het begin wat minder gegeven omdat dit erg geconcentreert schijnt te zijn. Daardoor vertoonde mijn plantjes wel wat Mg tekorten dacht ik.
                      Bedankt voor je uitleg
                      Geef jij je voeding in losse 'elementen' ?
                      Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
                      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

MH is inderdaad niet veel efficienter dan de 55W T-Neon's. Wel makkelijker om een hoop licht op te hangen met 1 dikke lamp dan met een stel buisjes.

Ik groei voor onder 400W MH en bloei af onder 250W HPS. Zoals dat schematje van FlintStoned aangeeft komt dat qua licht ook wel redelijk overeen inderdaad.

Met die losse voedingscomponenten moet je wel oppassen, want als je bijvoorbeeld teveel calcium geeft dan kun je ook de magnesium weer blokkeren. Het moet allemaal wel in de juiste verhoudingen zijn.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

uuhm dat heeft inderdaad 5-6 weken geduurd eer dat ik men aarde terug op ph 6,5 kreeg .
                          zelf hoop ik ook dat ik het mis heb cooki wand het is echt kut oplossen vindk .
                          zelf heb ik die planten nooit meer de kleur groen kunnen laten hebben datk wou vondk wel spijtig .
                          ik hoop dat het allemaal inorde komt cooki maar met jou kunsten moeta lukken he !

veel succes mate ,

Groeten Steundje

Comment

Bedankt voor de nuttige reacties mensen!
                            Thugz, Steund zegt het zelf idd al.
                            Flint, qua efficientie valt zo'n MH lamp idd tegen. Echter heb ik er wel al goede resultaten van gezien.
                            Mway, Dat de potten volgeworteld zijn kan idd best. Goed dat je me eraan herinnert!
                            Als de potten echt stampvol met wortels zitten dan wil het idd niet meer. Ik zal nog even overwegen of ik ga overpotten. Ze zijn namelijk nog niet compleet volgeworteld.
                            Na oud en nieuw wil ik ze idd wel op 12 zetten.
                            Stemma, alstu. Ik geef niet in losse elementen voeding. Ik geef de voeding van Gold Label, dat is component A en B, ultra Mg (das wel een los element dus) en ultra PK en de Roots.
                            Wietefras, Heel veel dingen in de stofwisseling van planten zijn niet gevoelig voor (hoge) hoeveelheden maar voor de juiste combinatie met een andere stof. Voeden met losse elementen doe ik niet, wil ik ook niet aan beginnen
                            Steund, Hmm, das idd aardig wat. Maarja, ik zie wel al dat het beter gaat met sommige planten, dus vooruitgang is er!

Bedankt mensen!

Comment

als er vooruit gang is komt dat helemaal okido he !
                              en eventueel nogs overpotten zoals mway zegt in 30 of meel L zou wel goed voor ze zijn en dan stabiliseert dat probleem ook heel wat denk ik .

cooki you can do it ,

Groeten Steundje

Comment

Respect hoor met je minerale voeding, ik hoef die bende niet meer. Staat in mijn ogen ver af van de natuur en ja ik vind het ook moeilijk. Doe mij ieg maar biologisch zonde ph min gezeik. Een gezond bodemleventje moet het doen voor mij! Ook nog eens veel makkelijker...

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Heb je die hydrokorrels afgezuurd? Ik heb zelf namelijk begrepen dat die niet ph neutraal zijn en ze juist de bodem ph erg negatief kunnen beinvloeden. De hydrokorrels 24 uur in een badje met ph 4 zou dat moeten voorkomen heb ik me laten vertellen door een fleyer van een voedingslijn... succes ieg!
                                http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

Comment

Bezig...
                                X