Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Modest's eerste binnengrow!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Modest's eerste binnengrow!

Zit even met een dringend vraagje:

Nu, je hebt de aarde, hieruit komt je stam. Als je vanonder begint te kijken heb je eerst op de stam 2 kleine blaadjes, en daarna beginnen de eerste vertakkingen (bladen).

Nu merk ik dat bij elke plant die eerste 2 onderste blaadjes (niet de lobblaadjes, echte) geel zijn en bijna afgestorven. Is dit normaal, of doe ik hier iets grondigs fout?
    Eerste vertakking boven deze blaadjes (2 grote bladen) hangen ook altijd wel wat slapjes. De rest doet het perfect...

Moet ik deze 2 onderste blaadjes er dan afplukken, en is dit normaal?

Grtz.
    Stap voor stap geraken we er wel.

Comment

Foto ?
      Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Ziezo.

Blaadjes zelf zijn geel/bruinig geworden (nogal moeilijk voor mij, kleurenblind )
        DSC01564.jpgDSC01565.jpgDSC01566.jpgDSC01567.jpg

Comment

Gewoon lekker doorgaan zo, het gaat prima!!!
          Dat de onderste blaadjes na verloop van tijd afsterven is normaal.
          Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!

Comment

Als je genoeg voeding gegeven hebt, is het van te weinig licht, dat je onderste blaadjes afsterven. En vice versa.

Als die blaadjes geen functie meer hebben, laat de plant ditzelf los. Tenzij je haar wat helpt. Als het blad te moeilijk loslaat, is het nog niet vergaan.

Ikzelf verwijder de onderste scheuten in de groei, kwestie dat de bovenste scheuten harder gaan. Die bovenste scheuten leveren ook meer wiet op. Dat zie je als je de plant recht laat groeien, dan geven die onderste scheuten altijd fluffie of kleine topjes. Te weinig licht krijgen die dan omdat je horizontaal kweekt en het licht niet overal gelijk verdeeld is.

Zie ik ook dat je ventilator op je planten staat gericht?

Grtz.

Comment

Geen paniek ziet er nog goed uit lekker lopen laten Zolang de bladeren niet lichtgroen geel worden Of van die roestvormige plekjes op je bladeren krijgt En ze lekker donkergroen zijn gaat het nog goed greetzzzz

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Shiva Ketama View Post
                Als je genoeg voeding gegeven hebt, is het van te weinig licht, dat je onderste blaadjes afsterven. En vice versa.

Als die blaadjes geen functie meer hebben, laat de plant ditzelf los. Tenzij je haar wat helpt. Als het blad te moeilijk loslaat, is het nog niet vergaan.

Ikzelf verwijder de onderste scheuten in de groei, kwestie dat de bovenste scheuten harder gaan. Die bovenste scheuten leveren ook meer wiet op. Dat zie je als je de plant recht laat groeien, dan geven die onderste scheuten altijd fluffie of kleine topjes. Te weinig licht krijgen die dan omdat je horizontaal kweekt en het licht niet overal gelijk verdeeld is.

Zie ik ook dat je ventilator op je planten staat gericht?

Grtz.
                1 Maand ver, en tot nu toe enkel in de 2e week 1ml groei op anderhalve liter water gedaan (verdeeld over alle planten).
                Toen toonden ze lichte tekenen van overvoeding (staan al op growmix), dus hierna enkel nog maar water gegeven.

Plan is om tot de bloei niets te geven, daarna zeer simpel biobizz plannetje te volgen.

En ik probeer de fan (als ik hem eens aanzet, meestal staat het uit) te richten tussen de lamp en de planten, maar toch zodat alle planten wat wind krijgen (stammetjes zijn zeer stevig, maar fan heeft zeker al een week niet meer aangestaan).

Comment

Ik laat de fan altijd aanstaan kwestie van constant goede luchtcirculatie. Zeker in bloei is dit wel aangeraden.

Grtz en veel plezier.

Comment

DSC01568.jpgDSC01569.jpg

Comment

ik zou omschakelen ze gaan nog een leuke groeispurt krijgen en straks is je tentje nog te klein al denk ik dat ju nu ook al wat zal mogen knaken/buigen.

thugz
                      Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                      Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

Comment

Zullen serieuze kadetten worden. Ben benieuwd.

Comment

Vanaf vandaag op 12/12.

Updates komen binnenkort.

PS: Vanaf wanneer staan ze nu eigenlijk in bloei?
                          Eerste okselhaartjes zijn er al een weekje, maar vanaf wanneer mag ik dan bloeivoeding geven?
                          Morgen, of pas vanaf de eerste duidelijke bloeiverschijnselen?
                          Last edited by Modest; 15 November 2014, 20:58.

Comment

pas vanaf de eerste duidelijke bloeiverschijnselen
                            al zijn er voedingen die tellen vanaf je hebt geschakeld daarvoor zal je eens naar het schema moeten kijken staat mestaal daar op.
                            Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                            Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

Comment

Schema's zijn altijd erg commercieel, alles om zo veel mogelijk te halen bij ze.

Nadat je de eerste bloei verschijnselen ziet zou ik de bloei voeding pas gaan gebruiken, per slot hebben ze 2 tot soms wel 3 weken door groei vanaf je moment dat je de 12/12 cyclus start. Er zijn kwekers die houden zich strikt aan het schema, en er prima resultaten mee behalen. Echter ben ik altijd wel een beetje tegendraads geweest, waarom een schema als je de planten wilt leren kennen ? Het kan een handige tool zijn, ik zou me er niet te veel op blind staren.

Comment

Irie, zit denk ik met 1 ziek plantje.
                                Alle plantjes krijgen exact hetzelfde, en heb dus 1 keer last gehad van gele puntjes (zoals te zien op de laatste foto).
                                Dit was niets, gaf geen problemen. Maar ik zit wel met 1 plantje dat geel verkleurt aan de nieuwe bladen. Heb al wat topic's doorgelezen maar vindt niet direct de oplossing.

Foto's:
                                Dit is dus het probleemkindje.
                                DSC01570.jpgDSC01573.jpg
                                Voorbeeld van andere plant. Lichte gele puntjes, maar niet echt een probleem volgens mij.
                                DSC01575.jpg

Grtz.
                                Attached Files

Comment

Bezig...
                                X