Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Modest's eerste binnengrow!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Modest's eerste binnengrow!

Wat ik over die Plagron growmix vond :
    Moet ik de pH-waarde regelen als ik met Growmix kweek?
    Ja, Growmix is gemaakt om met minerale voeding te kweken.
    Hierbij bepaalt de pH-waarde de opneembaarheid van de voeding.

Dusss...in hoeverre dat bij jou van toepassing is weet ik niet.
    Je gebruikt tenslotte geen 100% minerale voeding.
    Pas je wel de pH aan, weet je welke pH je ongeveer geeft ?
    Heb je die ene niet wat te droog staan per ongeluk ?
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Wel, geen flauw idee welke pH waarde alles heeft, wou me daar eigenlijk zo weinig mogelijk mee bezig houden.

Ik geef gewoon kraanwater dat ik een dagje laat staan (schijnt goed te zijn voor de kalk).
      Te droog zou me erg verbazen. Ik geef ze om de dag 1,5l water (verdeeld over de 5 planten).
      Stap voor stap geraken we er wel.

Comment

Zou dat niet wat bladverbranding zijn van een teveel aan voedingsstoffen die de plant niet kan opnemen? Energie gaat naar boven en is het teveel krijg je dit. Eerst verbranden de puntjes en dan de rest, wordt geel en sterft af.
        Ph meten om te elimineren of het wat anders is, is ook interessant. De meeste problemen beginnen met een verkeerde ph.

Comment

Dus deze plant gewoon enkel water geven (wat ik zowiezo doe)?

Heb sinds gisteren ook 1 plant die ineens heel slap hangt. Te weinig water zou me enorm verbazen, te veel ook.
          Ga wachten tot de lampen terug aan zijn straks om eens een kijkje te nemen hoe het er nu voor staat.

Comment

TTIWWP.jpg
            Last edited by Stemma; 17 November 2014, 19:37.
            Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
            Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Korte update:

Planten groeien nog, momenteel is de kleinste zo'n 45 cm, de grootste zo'n 55 cm. Maar vooral de zijtakken groeien, zodat ze onder de bladen uitkomen.
              Ik zit wel met 2 planten die al 2 maal enorm slap hingen, maar na een dag of 2 was dat weer weg. Te weinig water zal het allesinds niet zijn.

Merk wel dat 5 potten in een vierkant nogal lastig is, volgende keer doe ik er zowiezo 6. Nu heb ik planten die hoger zijn dan anderen.

Had ook nog een magnesiumprobleem bij 2 plantjes, maar heb van een kennis iets van Canna hiervoor gekregen, en moest ik elke week een halve ml bij het water doen.

Voorts gaat er vanaf nu ook bij elke waterbeurt voeding bij. Schema zit deze week nog op 1ml groei en 1ml bloei.

Foto:
              DSC01601.jpg

En ook nog de temp. heb ik wat problemen mee. Staat op de kamer, maar als de lampen uit zijn overdag is het zo'n 16-17 graden in de tent, en mss wat kouder tegen 9 uur.
              Als de lampen dan vanaf 9 uur aanspringen is het zo'n 23-24 graden in de tent.

Iemand tips voor te tent vanbinnen wat bij te verwarmen zonder teveel elektriciteit?

Grtz.

Comment

Het verschil is minder dan 10 graden, dus zou me er niet te veel zorgen om maken. In de natuur daalt de temperatuur ook als de zon weg is ? Word het meer als 10 graden, zou ik gaan denken om bij te verwarmen.

Foto mogelijkheid zonder HPS ? Lastig zien nu als er wat is namelijk

Comment

Binnen enkele dagen zal ik nieuwe foto's posten, nu niets veranderd.
                  Maar zit wel met een vraag. Ik zit nu pakweg een week of 2 op 12/12, en sinds woensdag geef ik voeding, maar moet ik m'n voedingsschema vanaf nu week 1 rekenen, of de voeding van week 1 blijven geven tot de eerste duidelijke bloei er is? Want nu is enkel nog maar de voorgroei groter aan het worden en feller, maar nog geen topvorming uiteraard.

Comment

Iemand tips voor de LV naar beneden te krijgen?
                    Tent staat wel in een kamer waarvan ik niet vaak genoeg het raam openzet, maar anders word het te koud overdag (zonder de lampen).
                    Met de lampen aan is de LV zo'n 50-60%, met de lampen uit heb ik het al op 80% geweten, maar ook op 99% (zoals nu).

En al een grote les voor volgende keer: de planten laten staan.
                    Geen idee of het klopt, maar heb het gevoel dat de planten die ik vaker heb herplaatst (5 stuks in vierkant potten is moeilijk om mooi te verdelen id tent) kleiner zijn, en ze vaak slap hingen omdat ze dan telkens weer van groeirichting moesten veranderen.

Comment

Staat je afzuiger 's nachts soms uit?
                      De rv van de aangezogen lucht in de tent moet ongeveer gelijk zijn aan de rv in de ruimte waar je tent of hok staat, althans als de lampen uit zijn.
                      Ik kan me nauwelijks voorstellen dat de rv binnenshuis 99% is.
                      Als je de afzuiger in de nacht uitzet dan blijft de warme lucht uit de lichtperiode van ongeveer 27 Celsius met een rv van 60 % hangen.
                      Die lucht koelt wellicht in de nacht met 10 graden Celsius af.
                      De rv schiet dan omhoog, omdat koude lucht veel sneller verzadigd is dan warme lucht.
                      Verwarmen in de nacht tot een graad of vier lager dan overdag kan wellicht helpen.
                      Last edited by Kwasimodo; 28 November 2014, 08:28.
                      [COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
                      mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]

Comment

Als je plantjes vaak verplaatst, steken ze veel energie in het richten van de bladeren naar het licht.
                        Energie die ze anders in groei/bloei hadden kunnen investeren.
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Irie,

We zitten nu bijna 3 weken in de bloei. Dames doen het niet echt super super, maar ook niet slecht, maar wel zichtbaar dat het m'n eerste keer is.
                          Kleinste plant is zo'n 55 cm, grootste zo'n 65. Plantjes zitten met een serieus magnesiumtekort denk ik. Enkel ben ik niet getalenteerd genoeg om er goede foto's van te nemen...
                          Dus, iemand tips om deftig foto's te nemen met een eenvoudige camera, zonder de planten te storen (geen licht id nacht)?

Voeding: Ik geef ze nu 1ml groei en 2ml bloei per liter, en 2 weken op rij gaf ik ook een halve ml canna magnesium mee per week, maar die heb ik vandaag verhoogd tot 1ml.
                          Buiten de planten op hun plek te laten staan, heb ik ook geleerd dat ik moet leren dat ik nooit zal leren om te leren dat ik me meer moet inlezen in voeding.
                          Allesinds is dat nog een groot werkpunt voor de volgende kweek (waarvoor de zaadjes al klaarliggen ).
                          Plantjes had ik wel graag wat hoger gewild, 30 cm pot, 65 cm plant, en 20 cm erboven de lamp. Dan is daar nog zo'n 85 cm lucht boven natuurlijk, maar dat is ook iets voor de volgende ronde.

Temperatuur: vandaag is het godverdomme beginnen sneeuwen! Nu, tent staat ik kamer, en ik kom daar enkel om te slapen. Maar de chauffage staat daar normaal nooit aan.
                          Temp is met de lampen aan tussen de 21-24 graden, met de lamp uit tussen de 14,5-17,5 graden.
                          Wel moet ik vlug even iets verzinnen om deftig de temperatuur te meten, meter mag niet in het direct licht staan, maar meet je het op de grond, tophoogte, of midden vd plant?
                          En in de zomer zijn sommige nachten toch ook 14-15 graden?

Bon, misschien moet ik ook minder lange teksten typen, ziehier de slechte foto's. Tips voor betere foto's zijn dus welkom.
                          DSC01602.jpgDSC01603.jpgDSC01604.jpgDSC01605.jpgDSC01607.jpgDSC01608.jpgDSC01610.jpgDSC01604.jpg

Grtz, en excuses voor mijn fotokunsten.

Comment

Mooie handen

Je kan vlak voor het licht aan gaat of vlak nadat het licht uitgaat de foto's nemen of de planten tijdens lichtperiode even uit de tent halen.

Ik zie toch wat overvoeding gezien de lichte en iets scheefgetrokken blaadjes, maar daar kan expert beter zijn mening over geven.
                            Verder vind ik het nogal tricky om magnesium apart toe te dienen als je hier geen ervaring mee hebt, volgens mij moet magnes. altijd samen met een ander element worden toegediend om te zorgen dat er geen blokkades optreden. Maar ook daar kan een expert ook beter zijn mening over geven.
                            (Tja, waarom reageer ik dan...... )
                            Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
                            Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Comment

Wel, de gele bladpuntjes waren er al, en zijn niet echt verergert, enkel wat beginnen afsterven (wat normaal is)?
                                Of heb je het dan over die lichtere bladen? Er zijn wel wat groter bladen die lichter van kleur zijn, maar geen idee of dat komt doordat het blad gewoon 'opgebruikt' is, of iets anders. Alle andere bladen aan de planten zijn overigens wel normaal. Maar bon, ik wacht uiteraard nog antwoorden af, en heb nog heel wat te leren .

En idd, ik bedoelde 40cm, foutje.

Comment

Bezig...
                                X