Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Modest's eerste binnengrow!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Modest's eerste binnengrow!

had het over de puntjes , dat afsterven is verbranden dus teveel aan voeding .
    als je bladeren lekker mooi donker groen zijn hebbn ze nog wel wat voeding reserve maar wacht maar andere reacties af.

Groetjes Steundje

Comment

Voor een duidelijk antwoord een duidelijke foto misschien,
      zonder Hps, juist voor ze aan gaat of juist nadat ze uit gaat.

Comment

Irie irie.

Laatste dagen zijn aardig druk geweest, maar de komende dagen heb ik wel wat tijd.
        Moet me dringend eens een deftige camera aanschaffen, maar tot dan moet ik het doen met wat ik heb.
        Een van dezer doe ik dus m'n best voor deftige foto's. Heb nu nog even snel wat proberen te fotograferen, maar de kwaliteit is er ook naar.

Hoe doen de plantjes het?
        Wel, 4 van de 5 lijken het redelijk goed te doen (voor de eerste grow). Ze hadden wel wat magnesiumtekort, maar dit is aangevuld geweest met wat Mono Mag. van Canna. Nu zijn er wel wat lichtere bladen, maar daar ga ik dus proberen zo snel mogelijk eens goede foto's van te nemen.

Dan heb ik 1 achterblijver, die het zichtbaar slecht doet. Deze plant is te vaak verplaatst geweest, dus had al een groeiachterstand van zo'n 7 cm op de rest. Ook begin je bij de rest al zeer goed te zien waar alle toppen gaan komen, maar deze plant zit zo'n goeie 2 weken achter op die bloei.
        Daarna kreeg hij hetzelfde magnesiumtekort, maar werd niet beter. Zitten nog amper echt mooie bladen aan, de meeste bladen zijn naar beneden gekruld, lichtgeel en voelen zeer droog. Ook sterven de bladpuntjes af. Roestvlekken of niet? Moeilijk om te zien voor mij. Ik merk dat ik met m'n kleurenbeperking zeer moeilijk de bladen kan vergelijken, en zeker dan nog eens in HPS licht, of zere ogen van HPS.

En ahja: Ze staan vandaag 23 dagen op 12/12, maar die zogenaamde 8 of 9 weken bloei, vanaf wanneer kan je die tellen, toch niet de dag dat je omschakelt?

Snelle foto's:
        DSC01617.jpgDSC01611.jpgDSC01612.jpgDSC01619.jpgDSC01620.jpg

Nu, ik wil dit bericht ook niet te negatief doen klinken, de 4 anderen zien er best wel goed uit, en van 3 zou ik zelf zeggen zeer goed .
        Moet me volgende kweek wel nog enorm veel inlezen over de voeding. Want enkel met het flesje Biobizz groei en bloei kom ik er niet.

Grtz
        Modessssst
        Stap voor stap geraken we er wel.

Comment

staan toch zeker erg mooie planten tussen en wat betreft de bladeren met roest vlekken daar weet ik niets van maar zou je zonder veel moeite moeten kunnen vinden hier op het forum lijkt me de bloei zou ik tellen vanaf het moment dat je laatste plant zichtbare bloei (pruikje) heeft, zodat je misschien een aantal planten hebben die een dag misschien 2 eerder in bloei gaan maar je weet in elk geval hoeveel weken alle planten minimaal in bloei staan op deze manier. misschien een beetje een onduidelijk verhaal maar ik zou dus rekenen vanaf het moment dat alle planten pruikjes hebben.
          grtz Bigbuds
          https://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/41014-1x-low-dwarf-AF-seedmakerseeds-1x-OG-Kush-zaadje-uit-wietzakje

Comment

Ik vermeld beiden in mijn verslag.

Comment

Zou ook de waaier iets lager hangen de twee die onder je filter staan kunnen wel eens in een slechte airflow staan en zou een verklaring kunnen zijn waarom die 2 achterblijven en niet zulke dikke buds aanmaken als de andere 3.

Comment

Waaier staat eigenlijk nooit aan .

@ Weedfan: weet niet wat je bedoelt, maar zal even je verslag lezen .

Comment

Vandaar misschien.

Comment

Maar wat doet zo'n waaier eigenlijk buiten zorgen dat je plantjes wat bewegen?
                    Ik heb de waaier regelmatig aangezet tijdens de groei, en ik merkte dat dit hielp voor een steviger stammetje.

Nu: kan die achterblijver misschien enorm veel last hebben van de kou?
                    Met de lampen aan is de temp. goed, maar met de lamp uit niet. Momenteel (lamp uit) is het zo'n 15,5 graden, maar voordat de lampen aanspringen vanavond is dit pakweg gezakt naar 13-14 graden.
                    Nu is het net dat achterblijvertje dat vlak voor de passieve inlaat zit. Dus alle (koude) lucht dat in de tent gezogen word komt voorbij dat plantje. Zou dit veel kunnen verklaren?

Grtz.

Comment

Je waaier is er voor om de lucht juist door elkaar te mengen mooie bijkomstigheid is dat je er ook de hitte onder je lamp er mee kunt beheersen.
                      Dat het zo koud is zou dan de boosdoener wel zijn.
                      Dat is wel jammer zeg.

Comment

Comment

Comment

Als die pal voor de luchtinlaat staat zal dat de oorzaak zijn gok ik.
                            Yep, even iets ervoor zetten, zodat de lucht niet rechtstreeks op die pot waait.
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Hopelijk heb ik morgen even de tijd om wat nieuwe foto's te nemen.
                              Maar dat ene plantje is zo goed als verloren vrees ik, bloei zit nu echt al 3 weken achter, geen enkel mooi blad meer, andere bladen sterven af, worden zeer hard, ...
                              En dat van voor de luchtinlaat te staan klopt ook, toen ik daarnet ging wateren voelde ik dat alle plantjes warm aanvoelde, en dat ene plantje heel erg koud.

Andere 4 doen het wel nog goed.
                              Ik heb een Mammoth Pro, dus die heeft een vak dat je kan losscheuren (velcro) en een vak met een rits (zijkant). Bij mij is die velcro half los, maar ik zou eventueel ipv die velcro dan die rits wat kunnen openzetten? Deze is hoger dan de planten, dus komt er geen directe lucht op, maar dan komt er mss onvoldoende frisse lucht aan de bodem?

Comment

Kun je geen slang monteren en die boven de planten uit laten komen.

Comment

Bezig...
                                X