Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

4x mega power plant, 400watt HPS, BIO

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 4x mega power plant, 400watt HPS, BIO

Ik heb het idee dat je aan het overbemesten bent gezien dat scheeftrekken van je bladranden, je hebt kleine donkergroene plantjes, met buffertabs (kapotgebroken?) +mych+bacto en ook nog eens groeivoeding , welke verhouding geef je nu?
    Qua vochthuishouding zal 't wel goed zitten met die smartpots
    zou als ik jou was ff minderen met voeding, hopen dat het bijtrekt

Gr JohnnyHaze

Comment

straks als ze in bloei staan kan je echt snachts de afzuiger niet uitzetten hoor
      1 je mist je vacuum en daardoor gaat het rond je hokje stinken
      2 je LV loopt dusdanig op dat je een garantie op toprot hebt

ik zou dus naar een betere oplossing zoeken
      Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

Comment

Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!

Comment

Ik kweekte ook in een koude ruimte in de winter. Ik zette tijdens de donkere periode de afzuiging volledig uit omdat ik bij verwarmde met een elektrisch keramisch vuurtje. Dan zuig je al de warmte weg. Heb 1 keer toprop gehad bij een 100% indica die heel compacte buds had. De andere planten tijdens die ronde waren ok, en de 6-7 andere rondes ook nooit toprot gezien. Ideaal is het niet, maar als het niet anders kan dan kan het niet anders. Ik wilde gewoon geen tent zetten in men woonkamer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
            Niet om je enthousiasme te temperen ofzo, maar enkel nr4 staat er bij zoals het hoort. Die andere drie hebben gekrulde bladeren en naar beneden gekrulde bladpunten. Wijst erop dat ze het niet echt naar hun zin hebben. Bij mij was dat meestal teveel aan water in zo'n situatie.
            Zou kunnen omdat niet allemaal bladeren zo slap hangen. Ik geef nu overigens kort voor de lamp aan gaat water en niet meer 's ochtends tegen het eind van de lamp periode.
            Tijdens de groeiperiode kwam ik daar nog mee weg omdat ik dan halverwege water gaf.

Oorspronkelijk geplaatst door JohnnyHaze View Post
            Ik heb het idee dat je aan het overbemesten bent gezien dat scheeftrekken van je bladranden, je hebt kleine donkergroene plantjes, met buffertabs (kapotgebroken?) +mych+bacto en ook nog eens groeivoeding , welke verhouding geef je nu?
            Qua vochthuishouding zal 't wel goed zitten met die smartpots
            zou als ik jou was ff minderen met voeding, hopen dat het bijtrekt

Gr JohnnyHaze
            Ik heb de tabs heel gelaten. Ik geef meestal 1 liter water met 1ml wortelstim en 1ml groeivoeding (BAC van sannie), dat ging een poosje goed maar nu zie ik verbrandde puntjes dus ik ben direct gestopt.

Oorspronkelijk geplaatst door AudioSystemRolla View Post
            straks als ze in bloei staan kan je echt snachts de afzuiger niet uitzetten hoor
            1 je mist je vacuum en daardoor gaat het rond je hokje stinken
            2 je LV loopt dusdanig op dat je een garantie op toprot hebt

ik zou dus naar een betere oplossing zoeken
            Je hebt gelijk, ik zet nu (via de timer) de fan steeds aan en uit. Ik heb nu een dubbele hittelamp onderin dus eens kijken hoe dat gaat. zonder die hitte lampen wordt het rond de 15 graden of lager als de afzuiging continu aan is.
            Ik ga een tent kopen over een paar weken, ik heb een ruimte waar ze tot einde verslag kunnen staan. Dan komen ze warmer te staan en kan de afzuiging continu aan.
            De wiet geur blijft vooralsnog in het hok maar ik hou het in de gaten.

Verder zie ik wat hapjes uit mn bladeren, maar vooralsnog heb ik niet kunnen constateren dat er meer bij komen. Ik zie wat verdachtte witte puntjes/sliertjes op enkele bladeren maar als ik ze bekijk lijken het geen insecten.
            Ik heb een microscoop, ik zal ze er onderleggen. Met het blote ook lijkt het gewoon stof te zijn.
            Verslag Zelfbouwkast & Kweekverslag 2

Comment

denk dat ze wel bijtrekken als je een weekje (afgezuurd) water geeft zonder voeding

Comment

Ik geef ze ook alleen nog water nu, ze trekken al bij.
                Het mongooltje gaat langzaam maar doet het nog wel en de laatkomer nummer 4 is net zo breed als de pot maar blijft echt heel laag, heel raar om te zien.

Comment

Groei dag 7

Bloei 07_01.jpgBloei 07_02.jpgBloei 07_03.jpg

Wat rare hapjes uit sommige bladeren, was niet bruin geworden dus hoe dat gegaan is weet ik niet, maar ik heb geen nieuwe hapjes gezien.
                  -------

Bloei 07_06.jpgBloei 07_04.jpg

De slechtse plant, vanaf het begin al traag.

-------
                  Bloei 07_08.jpgBloei 07_09.jpg

Nummer 3 de beste plant, ook hier vreemde happen.

-------
                  Bloei 07_10.jpgBloei 07_12.jpg

De laatkomer, blijft erg laag maar wordt wel goed breed. Ik zie vreemde gekrulde bladeren na de steel.

-------

Bloei 07_11.jpgBloei 07_13.jpg

Wit stipje op het blad. Ik heb het onder de microscoop gehad maar het is toch echt gewoon stof.
                  RH is netjes.
                  Attached Files

Comment

Die hapjes uit het blad heb je waarschijnlijk zelf veroorzaakt tijdens het toppen.
                    Zou me meer zorgen maken over de algehele staat van de plantjes, er is duidelijk iets niet in orde.

Als ik dat blad zo zie zou ik denken dat ze te droog staan, waardoor de ec in de aarde oploopt.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Jup, ze gaan achteruit. Ik gok nog altijd op teveel water Vergelijk die nr 4 met de rest. Weegt die pot meer of minder dan de rest? Als ik juist ben is dat duidelijk minder.

Comment

Je zit te hoog in de stikstof, daardoor dat die bladeren klauwen volgens mij. Op plantje 2 zie ik ook een Kalium teveel, zie je aan de gele randen.

Does your plant have "the claw?" The talon-like leaves that are bent at the ends are a sign that your plant may have nitrogen toxicity. Learn how to fix it.

Comment

Ok daar heb ik wat aan, bedankt.
                          Ik geef al 3 dagen geen voeding/wortel stim meer, enkel aangezuurd water.
                          Misschien dat de buffertabs te laat geplaatst zijn (groei dag 14)
                          Ik zie op die link (waarvoor dank) dat ik kan spoelen om het overschot eruit te krijgen, ik zal dat eens gaan doen.

Ik denk niet dat ze te nat zijn persoonlijk, ik vind de grond, zeker bij plant 4, wat aan de droge kant.
                          Ik ga vanmiddag wel een meter kopen, had ze al online besteld maar staan in backorder dus dat gaat nog lang duren.

Hopelijk kan ik dit weekend een tent plaatsen op een warmere plek.

Comment

Het water in het vat was oud geworden, alles goed schoongemaakt en daarna aangevuld, aangezuurd en flink gespoeld met 6 liter water per plant.
                            Erna heb ik de vochtmeter geplaatst in 1 van de planten.
                            Ze stonden er vanochtend, naar omstandigheden, netjes bij en de temperatuur was 22 graden. LV 55%
                            Plant 4 leek al iets bijgetrokken en nummer 3 die trekt zich nergens wat van aan, die groeit en groeit maar.
                            Last edited by TP70; 27 November 2014, 10:16.

Comment

Geen filter op je inlaat?
                              Mooie compacte planten.

Comment

Panty's tegen de beestjes, als je dat bedoelt.

Vanochtend moest ik water geven volgens de meter, terwijl de aarde toch vrij nat was.
                                Ik ben maar een beginneling dus ik vermoed dat ik ze eerder te weinig gegeven heb dan teveel al die tijd.

Comment

Bezig...
                                X