Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Zou je denken ja. Maar na 48 uur ook nog?
Luchtvochtigheid is erg hoog dus er verdamt veel, ik had ook niks anders verwacht.
Meter gaf aan dat het droog was maar dat was bovenin niet echt het geval. echt heel lastig dit als ik zelfs een vochtmeter niet meer kan vertrouwen.
Ik heb 'm opnieuw ingesteld en gebruik verder gewoon mijn vingers om de vochtigheid te bepalen.
Erg veel problemen met de temperatuur op het moment, in rust met afzuiging aan (lage stand) wordt het 14 graden (onderkant pot!!!), ik ben druk aan het klussen zodat ze zo snel mogelijk warmer kunnen staan, er moet eerst een kamer afgeschilderd worden namelijk. Dit is wel een goede motivatie
Planten trekken wel bij maar sommige bladeren worden gelig, dus ik twijffel nu wat te doen.
Geen water meer geven en voel goed hoe zwaar de potten zijn.Die bladeren doe je niets meer aan gewoon laten zitten.
Hopen dat je potten snel wat droger worden misschien kun je ze iets van de grond af zetten staan ze al snel een paar graden warmer.
idd, als je gaat overbewateren dan krijg je weer andere problemen.. ben wel benieuwd of het na die 6liter per pot nu gaat verbeteren?
de oorzaak van dit probleem is de aarde waar al voeding inzat+buffertabs myco en bacto +groei voeding, dit is veel te veel voor een stekje
Toevallig net foto's gemaakt.
Ja ze trekken wel wat bij maar gaan niet echt hard denk ik.
De extra tensio meters heb ik binnengekregen dus ik heb meer grip op het watergeven. Ik zit aan de droge kant wat volgens mij goed is.
Ik heb nog geen tent kunnen krijgen, online shop kon niet leveren en de lokale shop wilde geen korting geven (50 euro verschil met online shop wordt me iets te groot).
Ze staan dus nog te koud, alhoewel het tijdens 12 uur licht wel bijtrekt gelukkig staan de wortels nog te koud.
Nummer 3
Gaat lekker, is de grootste. 1x voeding gegeven, ging meteen mis (klauwen) dus terug op water. Bloei 20_03.jpg
Nummer 4
Gaat lekker, maakt weer een vertikale tak aan en ik heb 'm laten gaan, groeit flink.
Ik vraag om af of die wat voeding kan gebruiken, de jonge blaadjes zijn wel erg groen maar dat zijn ze sowieso als ze jong zijn toch?
Zo de tent is binnen, hopelijk vanavond plaatsen.
Plant 4 heeft er zin in en lijkt te gaan bloeien, die groeit als een gek maar heeft wel wat verbrandde plekjes op de nieuwe blaadjes!? Ik heb echt alleen water gegeven.
De snelgroeiers 1 en 3 doen helemaal niks, geen enkele groei meer of wat dan ook, die heb ik vannacht apart gezet en krijgen 24 uur geen licht, misschien dat ze het gaan snappen.
Ze staan nu lekker warm bij de CV ketel dat zal ook helpen.
Waarom 24 uur donker? Echt helpen gaat dat ook niet. Als je geen ph-meter hebt, hoe zuurde je dan af? Als je gewoon kraantjeswater gegeven hebt tot nu toe dan weet je direct wat je probleem is. Zo verder gaan en je houdt enkel die ene over. Eer die andere zijn bijgetrokken zijn we twee a drie weken verder.
Ik snap het ook niet. De set-up van hem en mij zijn ongeveer hetzelfde. Ook White Widow, deze zien er wel slecht uit. Hopelijk is de eerste hulp optijd.
Ze zijn denk goed verzopen geweest en toen ze te nat stonden een pluk met kou over hun lijfje.
Door te nat heeft de plant natuurlijk ook problemen gehad met de voedselopname.
Het leek me beter om gelijk de ph goed te hebben dan dat het in de grond gecorrigeerd wordt. Dat men niet zelf corrigeerd lijkt me eerder een kwestie van gemak en goedkoop, daar adverteerd Bio ook mee.
Regenwater heeft immers ook direct de juiste ph.
Ik heb ph strips waar je goedkoop mee kan meten. De echte ph meter heb ik sowieso nodig voor een andere hobby dus dat is geen miskoop.
Maar als dat toch geen goed idee is dan zal ik dat aanzuren verder laten.
Ik denk dat vooral de kou de planten genekt heeft, 14 graden is echt niet goed en het water wat ik ze gaf was nog kouder, dat is nu over.
De tent staat en de planten zitten erin. Afzuiging is nu ook 24/7 aan zoals het hoort.
Plantje 4 maakt mooie bloemen aan, de rest staat nog stil, we wachten af.
Die 24 uur donker heb ik van dit forum, wil nog wel eens helpen bij planten die niet in de bloei gaan.
Maar dan kom ik toch weer terug op het te koud staan sowieso
Te nat kan ook, ik heb nu meters dus dat is handig voor de volgende ronde.
Comment