Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

5x Super Silver Cheese - 2de ronde

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 5x Super Silver Cheese - 2de ronde

De Ph meter is een beetje ruk maarja moet je maar geen goedkope meuk kopen (30 euro, toch niet niks). Merk wel dat ik de feedback super relaxed vind en nu wel kan begrijpen hoe spa + voeding = geen blije plant is omdat je gewoon best ver onder de 6 uitkomt. Heb hem gekalibreert in het zakje dat erbij zat op Ph 7. Hij staat nu in een kommetje water omdat ik gelezen heb dat je hem geloof ik zo moet bewaren ? als ik het mis heb hoor ik het graag .

Ph meter

Geplant: 20-11, alles boven op 24-11
    Groeidagen: 7

Comment

Groeidagen: 11

Een update van mijn vriendinnetjes, ze zien er volgens mij goed uit, een plant heeft aan het blad einde wat donker groene kleur waar ik niets van weet maar ziet er nog redelijk uit. De ander was al wat aangetast en is zo doorgegroeid, komt volgens mij ook wel goed (nummer 3).

Ik geef dagelijks tussen de 50 en 100 ML water met enzymen en wortelsim. PH zit rond de 6.7, wil het nog iets lager krijgen maar had wat problemen.

Comment

De plantjes zien er goed uit schoenendoos
        Die ph mag inderdaad nog iets lager maar je zit al in de buurt, hoezo wat problemen?

Keep it green

Comment

Thanks royalcheese,
          Ik 'zuur af' met spa van ph6 en had helaas iets teveel gemaakt al waardoor meer verdunnen veel teveel zou opleveren. Ik heb nu wel eindelijk de juiste verhouding gevonden dus moet beter gaan vanaf nu. Misschien ook maar flesje ph- halen .

Comment

Bedoel je dan gewoon water geven met spa, of je spa bij je kraantjeswater?
            Flesje ph- kan inderdaad geen kwaad

Comment

Kraanwater bij mijn spa zeg maar. Als ik met spa een ph van 6 heb, dan gooi ik er 8.5 kraanwater bij totdat hij op de juiste waarde zit. Dit is minder dan ik steeds denk en mijn ph meter doet er echt een paar minuten over om een goede waarde te tonen dus had er steeds net iets teveel bij gegooid. Vanavond gaat er 6.4 in mijn aarde !

Comment

Ja een ph meter meet natuurlijk niet op 2 seconde, maar zo lang duurt het nou toch ook weer niet .
                Hoe is het met de plantjes? Update?

grtz

Comment

Thanks royal! Ga vanavond weer even een update schrijven, lampjes zijn NET uit en kom net thuis.

Ze groeien als kool, mijn lamp hangt er echt maar paar centimeter vanaf omdat de plantjes het gewoon best goed trekken, wel een paar uitschieters in de temperaturen, vooral als de lampen uit staan raakt hij heeeel soms wel de 19 graden aan. Ga vanavond even de aarde besproeien en foto's maken.

Ph meter heb ik denk ik beter onder controle inmiddels, mijn Ph zit ook constant rond de 6.3 6.4 wat volgens mij prima is.

De plantjes beginnen op dit moment ook goed te geuren, ze zitten op groei dag 18 (boven de grond) en ik zal zeker weten binnen kort mijn afzuiging aan moeten gooien wat natuurlijk invloed op de temperatuur zal hebben dus dat word spannend. Had gehoopt de afzuiging uit te kunnen laten totdat ik de HPS erboven hang maar als ik de kamer binnen loop komt de walm me tegemoet.

Comment

Dan kom ik straks nog wel eens langs
                    Dat is goed nieuws! Laat die maar goed groeien , als ik mijn raam 'snachts op een kier laat staan durft het ook wel eens 19 worden bij mij.
                    Die ph is inderdaad goed. Je kan ook de hps er boven hangen en daar nog even onder groeien, met de afzuiging aan.
                    Die planten gaan volgens mij 'stinken' in de bloei haha super silver cheese, heb ik nog nooit gerookt denk ik.

Comment

Groeidagen: 18

Ik kon helaas afgelopen avond geen water aan de dames geven, daarnaast is het wat heet geworden voor sommigen toen ik weg was. De grotere planten hebben hier meeste last van zo te zien, de grotere bladen hangen er een beetje bij aan de eindes (vooral sterk te zien op de laatste foto individuele foto, foto 5). Vandaag de aarde besproeid en water met enzymen en wortelstimulator gegeven. Geef ik in principe elke dag. Me nieuwe Ph meter is echt heel relaxed (het ding zelf niet maarja ..), voelt wel prettig om te weten wat je geeft.

Saampjes

Ben benieuwd hoe ze er morgen voor staan! Gaat tot nu toe volgens mij best goed.

Nu heb ik alleen een vraagje, ik wil ze graag toppen maar ben bang dat ik een beetje laat ben. Dit zijn de twee oudste en grootste planten en die zitten zo te zien al op hun 5de internode. Het idee was om na het toppen nog een week te laten groeien en dan op 12/12 over te gaan. Ik denk dat ik zaterdagochtend de twee/drie grootste top en dan een of twee dagen later de rest als dat nog kan. Ik wil gaan scroggen met de planten omdat ik ze liever laag houd en ik denk dat het met 5 planten wel goed kan lukken. De links zijn clickable voor extra groot.

Comment

Neehoor! En moet je is kijken wat voor een plaatje ik voor je heb. Dit heb ik paar dagen geleden gekregen en showt precies wanneer en waar je moet toppen. Echt een toppertje dit. Kuduntsss!

toppen voor een scrog..jpg

Comment

~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Thanx, inderdaad fijn plaatje
                            2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                            2016 - Greyvol's buitenkweek
                            2017 - Santa Maria van Space Cees

Comment

Thanks allemaal en bedankt voor het plaatje, goede reminder!

@QNQ
                              Wat ik heb begrepen is het iets minder extreem dan de SSH maar tuinbroek had wat ervaring alvorens hij stopte en hij had ze al eerder gegroeid zien worden en gaf aan dat ze best lang kunnen worden met een flinke groeispurt in de bloei. Hoop dat de geur een beetje binnen te houden is . Ik ga maar 1x toppen dan een weekje groeien, lijkt mij wel prima.

Kan ik het beste scroggen aan het begin van de bloei (tekenen van bloei) of moet ik dat juist doen als ik ze 12/12 doe of net ervoor ?

Comment

Hey, nog even korte update. Vandaag goed gecheckt en de grootste plant heeft wat kleine issue's (opklikken voor groot);

Vooral de tweede foto zie je het goed, het blad is wat slap en gekarteld... Iemand enig idee ? Heb montys bladprobleem topic gelezen maar gaat vooral over tekorten e.d.. Ziet er niet te ernstig uit en ik verwacht dat het een hitte probleem is, deze plant zat iets te dichtbij de lamp.

Last edited by schoenendoos; 12 December 2014, 22:38.

Comment

Bezig...
                                X