Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

5x Super Silver Cheese - 2de ronde

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Korting op 420shop
    Goedemiddag allen,

heb een minder succesvolle 1ste kweek gehad (Royal Creamatic AF's) met een matige oogst en grote problemen met de plant aan het einde. Hij stopte laatste 2 weken met groeien en vergeelde helemaal. Daarnaast bleef de wiet naar gras ruiken lang nadat ik hem (rustig) gedroogd had. Het was wel vrij goed te roken en deed op zich niet onder voor onze coffeeshop wiet maar helemaal tevreden was ik niet dus vandaar deel 2! Heb veel gehad aan het advies in het vorige topic dus hoop weer een boel te leren deze paar weken.

Hardware:
    120x120x200 hortilab
    400m3 gtools buisventilator met ingebouwde controller (en brom)
    480m3 koolstof filter
    groeilampen - 5x32w tornado cool whites
    bloeilamp - 600w met hamerslag kap
    11L potten
    clipfan
    webcam
    computerfan als inlaat

Medium:
    jiffies
    plagron growmix

Voeding:
    plagron top grow box incl;
    100 ml Terra Grow
    1 l Terra Bloom
    100 ml Power Roots
    100 ml Pure Zym
    100 ml Green Sensation
    Spa water

Zaden:
    Super Silver Cheese
    Van de weedseedshop.com (hier)

Jiffies 5 minuten laten weken in water met wortelstimulator, vervolgens de zaden op +-1cm in de jiffie gestopt. Heb de jiffies onder de lamp gezet (24/24) op 15cm, hierdoor droogden ze wel sneller uit dan normaal maar heb ze regelmatig bedruppelt. Toen de eerste paar uitkwamen de cyclus afgemaakt en naar 18/6 gegaan. Dag erop was de rest er dan ook. De jiffies stonden in 0.9l potjes en heb deze vervolgens ingegraven in de 11L potten met aarde die in dezelfde ruimte stonden. Als vanavond de lampen aangaan schiet ik wat plaatjes.

Begin: 20-11, alles boven op 24-11
    Groeidagen: 1

De temperatuur is momenteel tussen de 27 graden (dag) en de 22 graden (nacht). De ventilator staat op 28 graden ingesteld dus is nog niet aan geweest, twee raampjes staan open en inlaat fan staat aan. Ben benieuwd of ik het goed donker kan houden, tent is verplaatst naar een kamer met raam ivm hitte problemen vorige ronde en de AFs waren daar niet echt gevoelig voor.

Re: 5x Super Silver Cheese - 2de ronde

Ga mijn stoeltje hier neerzetten.
    Veel succes en goeie wiet

Comment

plof.
      benieuwd naar deze ronde
      Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
      Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

Comment

Welkom en dank allen .

Ze strekken lichtjes volgens mij maar niet zo dramatisch, gooi er denk ik wat aarde overheen morgen en dan is het goed. Stop 100ml per dag in de pot met wortelstimulator. Heb het soortje gekozen nadat ik hier wel een paar goede verhalen erover had gevonden dus wilde ik proberen. Ik ga ze denk ik twee of drie weken 18/6 doen, afhankelijk van hoe snel hij groeit. Deze plant schijnt ook in de bloei nog flink door te groeien overigens.

Comment

Als je straks voeding gaat toevoegen, stap je wel over op kraanwater toch ?
          Je hebt de Jiffies er omheen gelaten ?

Tien tot elf weken echte bloei, dus je kunt er even tegenaan.
          Succes.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ik was van plan spa te blijven geven, heb geen ec meter en vrij crappy ph meter. Het plagron voedingsschema begint rond week 2/3, wat zou jij dan aanraden ?

Jiffies zitten er inderdaad nog omheen, heb ze ingegraven.

Thanks heb er zin in!

Comment

hoppa knallen maar succes joh!

leuk soortje btw

Comment

Thanks, ben erg benieuwd ernaar ja.

Ik heb een beetje een domme vraag denk ik, ze staan nu in die 11L potten maar de plant zelf is natuurlijk nog erg klein. Hoeveel water moet zo een pot zelf nou hebben ? Als ik drie weken lang 40-60ML geef in zo een pot dan droogt die toch helemaal uit ? Mijn aarde was vorige keer echt heel erg droog waardoor de aarde meestal wel een aantal mm van de zijkant van de pot af stond door de droogte. De aarde was ook heel erg bruin en droog geworden ipv het zwarte zoals je het erin gooit. Iemand enig advies wat dat betreft ?

Comment

Sproei de aarde een beetje vochtig.

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

En doe maar iets rustiger aan met water geven.
                  Zo groot zijn ze nog niet.

Comment

Een paar cm uit de rand van de pot water geven, niet vlakbij de stengeltjes.
                    Pak elke dag even een pot op, dan leer je het gewicht inschatten.
                    Ze mogen niet al te licht worden, en niet te zwaar natuurlijk

Bij Plagron kun je volgens mij gewoon kraanwater gebruiken.
                    De voeding past de pH zelf al grotendeels aan, zeker als je na een paar weekjes op volle dosis zit, dan komt de pH te laag uit als je alleen Spawater gebruikt.
                    Maar ik gebruik al jaaaaren geen Plagron meer, misschien is er in de tussentijd wat veranderd.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Hey QnQ, ik heb het schema hier even geupload, ik heb growmix in de potten zitten. Geef nu een beetje in een cirkel water en zal een beetje sproeien.

Ik gebruik spa omdat er stond ph6 maar ik lees nu de website zelf en het lijkt erop alsof ik zelf moet uitvogelen wat ik erin doe en dat ik dan ph6 moet krijgen uiteindelijk. Zal mijn water eens meten als er voeding inzit. Ik heb van die indicator vloeistof met een kleur schema om de ph van iets uit te vogelen.

Mijn kraanwater is ph8.5 dus dat is een beetje enthousiast, kan ik ervan uitgaan dat als ik 2 delen spa en 1 deel kraanwater doe zonder problemen op 6.8 uitkom en ik het zo zelf een beetje kan aanpassen ? Misschien koop ik voor kerst een mooie ph en ec meter, ze zijn alleen zo duur en weet niet of het de moeite waard is.

Ben zelf van plan 3 a 4 weken groei mee te pakken trouwens, dus dat doe ik wel anders dan het schema.
                      Last edited by schoenendoos; 27 November 2014, 01:12.

Comment

hey schoenendoos,

Zonder te meten kan niemand precies zeggen dat je ph gaat uitkomen op 6.8 hiervoor zul je toch echt wel een ph meter moeten kopen,
                        gebruik zelf ook de voeding van plagron en mijn kraantjes water zit zelfs nog iets hoger 8.8 denk ik, en met voeding kom ik nog te hoog uit.
                        Ph meter kopen en busje ph- , je moet niet direct het duurste pakken op ebay staan mooie ph meters voor een leuke prijs.
                        Mvg

Comment

De terraline moet je meten net wat royal zegt.
                          De bioline kun je zonder meten gebruiken mits je royalmix of batmix gebruikt.

Comment

Gebruik ook plagron en met de volle dosis voeding komt de PH uit op 6.0. Halve dosis zat die dacht ik op 6.5 en een kwart op 7.2, maar dit weet ik niet helemaal zeker. Mijn kraanwater is ook 8.5

Volle dosis weet ik in ieder geval zeker

PH meter is zeker een aanrader, EC meter gebruik ik nauwelijks.

Succes!

Comment

Heb vandaag mijn Ph meter binnen dus zal vanavond eens allerlei verschillende dingetjes meten ! Ben benieuwd. Thanks voor de reacties.

Comment

Bezig...
                              X