Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aphrodite , Cannatonic en Sweet Tooth

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Aphrodite , Cannatonic en Sweet Tooth

Gaat inderdaad goed. Gaat niet te vol geraken hoor. Komt helemaal goed.

Comment

,staan die plantjes er toch heel mooi bij,,iets waar anderen een puntje kunnen aan zuigen
      Mooi hoor
      Last edited by soulrebel; 7 January 2015, 14:56.

Comment

Mooi groen !

Comment

Vraagje....
          Gisteren ging mijn lamp weer ineens uit waardoor mijn planten max. 5 uur zonder licht hebben gezeten. Net als eerder, de Evsa brandde gewoon, signaleringslampjes gaven geen storing aan en nadat de stekker van de evsa eruit en erin ging deed hij het gewoon weer.
          De techn.dienst van de importeur wil hem na kijken maar dan zit ik 1 week (als de post meewerkt) zonder Evsa het voorstel was dan om dit na deze run te doen.
          Nu vroeg ik mij af of ik niet beter mijn 250w lumatec aan kon sluiten en de andere evsa(400w) gelijk na te laten kijken of is de teruggang van wattage nadelig voor mijn planten en kan ik beter run afmaken met het risico
          dat de lamp weer ineens wordt uitgezet door de evsa?

Ik blijf het vreemd vinden dat het signaleringslampje wat een storing aan lamp, elektra of temperatuur aan zou moeten geven geen enkele storing aan geeft, terwijl deze er duidelijk is.

Ik vrees dat er bij controle niets wordt gevonden omdat hij hier ook steeds een dag of 10 zonder problemen brandt voordat hij uitfloept.
          Misschien zou een softwarematig iets de oplossing kunnen bieden?

We hebben hier wel last van piekspanning, heeft iemand daardoor wel eens problemen gehad ?

Overigens heeft de lumatec dit soort fratsen nooit gehad maar er zitten dan ook minder beveiligingen ingebouwd.
          Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

ik zou echt te paranoid zijn om een half werkend apparaat van 400 watt te hebben draaien voor 12 uur per dag als die 250 vervolgens gewoon weken aan een stuk werkt moet t wel zeker aan die ballast liggen.
            je kan eventueel ook een 2e 400 watt ballast kopen terwijl die ander weg is, weet niet hoe duur de goedkoopste zijn, t is maar net hoeveel je er voor over hebt natuurlijk.

als ik t was zou ik ook het liefst die 400 watt erboven hebben hangen als ik die in huis had, hopelijk ben je er snel achter wat nou de boosdoener is!

Comment

Ik zou die lumatek erboven knallen,kan je toch boosten stemmake,dan scheelt het niet zoveel met je 400watt
              Teveel van dat,en je hebt mannekes en dat willen we niet!

Cheers

Comment

We hebben hier wel last van piekspanning, heeft iemand daardoor wel eens problemen gehad ?

Comment

De 250 erboven en de 400 na laten kijken.

Comment

De EVSA zit aangesloten aan een Northstar kap met een philips son t pia lamp
                    Da's niet de Son-T voor EVSA's toch ?
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Bedankt voor jullie adviezen, we gaan de Lumatek dan maar aansluiten. We willen inderdaad geen herma's kweken

Of er meer in de buurt wordt gekweekt ? Ik verdenk eigenlijk mijn overbuurman hiervan en ik denk een stuk grootschaliger dan ons.
                      Kan de signalen wel opnoemen, maar dan ga ik .
                      Nuon koopt inderdaad "vuile" stroom in dus zal deze ook leveren.

Het is een son t pia plus lamp, door de growshop geadviseerd bij de nanolux.Na de eerste storing heb ik gevraagd of zo'n gavita enhanced lamp niet beter zou zijn, maar dat was niet zo. Ik heb de lamp/bulb echter net weer eens geinspecteerd en zie dat het draadframe nu wel iets doorgebogen is . Dat was bij vorige storing niet zo. Ik weet niet of enig doorbuigen acceptabel is , zal ik anders beter een gavita enhanced kunnen gebruiken ? Ik ga maar contact opnemen met de growshop, moet zowiezo het adres hebben waar ik de nanolux naar moet terugsturen.

Stemma doet stout (2016)

Comment

Er zijn al meerdere leden die dit probleem van storingen en doorbuigen van het binnenwerk van de lamp hebben gehad, misschien interresant om een topicje te openen met de verzameling van de foto's en commentaren want in het wilde weg zijn ze niet zo makkelijk te vinden.
                        Uit alles wat ik gelezen heb heeft dit met de lamp zelf te maken, maar waar het echt aan ligt
                        Daarom lijkt een topic wel nuttig, voor de rest blijf ik liever nog even bij m'n vsatje...
                        Handen in de lucht en groeten aan je tante...

Comment

Ik heb net een setje gekocht,en na veel opzoekwerk en wat tips,heb ik er een gavita ench.erbij gekocht,,
                          Een lamp die speciaal is onwikkelt voor de evsa 's philips lampen geven vaak probs uitgezonderd green power naar tschijnt

Comment

Het gekke is dat ik net van de growshop heb begrepen dat een beetje doorbuigen geen probleem is en dat een Gavita enhanced niet nodig is. Verder raad hij af om terug te gaan naar de 250 W? Hoewel ik zijn mening op prijs stel, volg ik toch maar jullie advies op.
                            Heb nog 7 tot 9 weken te gaan en als ik herma's wil kweken had ik daar zelf wel een plannetje voor bedacht

Stemma doet stout (2016)

Comment

Zo is dat,wat een gekkie zeg

Comment

Naar ik het goed begrijp,heb je maar een drietal merken,die geschikt zijn voor evsa's, nl lumatek,sylvana en gavita
                                Oorspronkelijk geplaatst door Stemma View Post
                                Het gekke is dat ik net van de growshop heb begrepen dat een beetje doorbuigen geen probleem is en dat een Gavita enhanced niet nodig is. Verder raad hij af om terug te gaan naar de 250 W? Hoewel ik zijn mening op prijs stel, volg ik toch maar jullie advies op.
                                Heb nog 7 tot 9 weken te gaan en als ik herma's wil kweken had ik daar zelf wel een plannetje voor bedacht

Comment

Bezig...
                                X