Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aphrodite , Cannatonic en Sweet Tooth

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Aphrodite , Cannatonic en Sweet Tooth

mooie plaatjes weer.
    is leuk om de planten eens van de zijkant te zien.
    dat gaat volgens mij een mooi gewichtje aan komen.

heb je de pm ontvangen?

thugz
    Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
    Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

Comment

Idd mooie foto's stemma
      De plantjes zien er goed uit, spijtig van de vergeling.
      Maar het valt nog mee ziet er beetje stikstof uit maar kan zoveel zijn.
      Ik vind die toppen van die sweet tooth wel echt lekker gaan .

Die stroomuitval is wel weer minder, maar komt goed stemma ik zie het .

Grts cheese

Comment

Ziet er goed uit en mooi wit aan het worden
        Je kunt de voeding iets omhoog doen zeg 10% en eventueel dan iets minder watergeven en dan de bladpunten even in de gaten houden.
        Alsmede het onderste blad,zie je geen verkleurde bladpunten en hang je blad iets omdat ze wat droog staan geef je ze iets meer de volgende dag.
        Te nat staan ze denk ik niet,maar dat kan jij beter beoordelen.

Comment

Niet normaal dit pff, worden monster toppen stemma , ziet er verrukkelijk uit !

Comment

wooooo echt en lekker toppenveld stemmaku .
            hier gaat steffa zen plezier aan hebben binnenkort ghehehe .
            ik vind je sweet tooth echt super mooi stemmaku , maar die cannatonic ligt precies wel me zen eigen overhoop he zo en woeker dinge .
            en ofter wel zitr iemand me heeeel veel plantekes bij jou in de buurt of tewel speeltr graag iemand me den elentriek ...

stemmaku nog succes ermee he !

Groeten Steuneke .

Comment

Bedankt Thugz, Cheeske, MWay, Weedfan en Steundjet4624.gif

Ontkiemd : 27 november
              18/6 : 30 november
              12/12 :18 december
              Bloei :31 december Sweet Tooth , Cannatonic enkele dagen later.
              Aantal dagen bloei ca. 43

11 februari ,

Als ik in mijn tent kijk moet ik steeds denken aan een wasmiddelreclame waarin altijd over de "grote vergeler" werd gesproken

Omdat ik bij de Sweet Tooth typisch rozeverkleurende blaadjes en een blaadje met beginnende necrose zag
              heb ik de afgelopen dagen e.e.a. gechecked.

Roze verkleuring, 11 februari en 9 februari
              P1020189.jpgP1020149.jpg

Beginnende "necrose", 11 februari en 9 februari
              P1020187.jpgP1020159.jpg

Watergift, te veel of te weinig . Oke, dan maar een paar tensiometers aanschaffen vlgs de info op wietforum zijn ze ideaal om het verbruik van je plant af te lezen maar ook te leren. Ik heb ze nu 1 dag in gebruik en inderdaad het werkt

Zo ik het nu bekijk hebben ze vaker te droog dan te nat gestaan.
              De zuigspanning zou ideaal zijn op 120, of dat voor mij ook gaat gelden zullen we gaan zien.

De lamp naar 440W geboost maar niet hoger gezet, ook niet zo lekker voor de plantjes. Gauw de lamp omhoog en gisteren een beetje Leafcoat over de bladeren gesprayed ( als zonnebrand) , wat tot 2 weken voor oogst mag worden gebruikt.

Volgende punt, voeding te veel of te weinig? Via de bladprobleemoplosser kwam ik op een molybdeentekort.
              Dit zou vaak ontstaan door een te zure grond.......

Inmiddels gelezen op internet dat Bioheaven PH 4.1 (maar ook Topmax PH 4.1) vrij zuur is en laat ik daar nou net vorige week mee zijn uitgeschoten, maar onder het mom van extra lekker voor de planten heb ik dit toch gegeven. Daarnaast kan door een te droge aarde de PH en EC balans in de grond totaal verstoord raken en resulteren in een zuurdere grond, tja ik heb mijn best wel gedaan...

Tja, hou krijgen we de grond minder zuur, kalk ? Ja welke kalkvorm er moet magnesium bijzitten,
              guanokolong lijkt geschikt maar zou dat snel genoeg gaan werken en niet pas na de oogst ?
              Guano van No Mercy, niet te vinden wat daar precies inzit... ja Guano maar wat zijn de voedingsstoffen daarin...
              Ja, ik vond een artikel waarin stond dat Guano van No Mercy wordt gemaakt van "guanokolong",
              het wordt daar gekocht en verder bewerkt zodat het snel zou worden opgenomen door de plant.
              ( http://www.wietforum.nl/topic/19276-guano/) Dat zou dus een oplossing zijn voor de ws te zure grond in mijn pot.
              Guano stond eigenlijk al op mijn verlanglijstje na een tip van Goudje, net als de wormenmest die ik nu heb gebruikt.
              Bij mijn zoektocht kwam ik ook tegen dat Guano vaak naast Biobizz wordt gebruikt.
              ( De specs. op mijn fles Guano van No Mercy;N=2%,P205=15%, K20=2%, S=0,22%, Ca/Mg=15%, Cu=15mg/kg en Zn=20mg/kg)

Biobizz gebeld of ze mij nog de beloofde wijze van EC meten
              konden mailen, dat hebben ze 3 uur later gedaan. Kopieer ik zo in.
              Dat kan als volgt:

1) gedemineraliseerd water

2) paar monsters van je aarde nemen; zo dicht mogelijk bij de wortel van de plant
              3) zelfde hoeveelheid gedemineraliseerd water vullen bij de monsters (bijvoorbeeld 100 ml aarde + 100 ml gedemineraliseerd water)
              4) roeren en laten rusten voor een half uurtje
              5) mengsel door een koffiefilter filteren in een maatbeker
              6) pH + EC aflezen van het water

Stel gedemineraliseerd water is 7,0 en pH van het water = 5,8

Dan is dit 7,0 - 5,8 = 1,2 1,2 / 2 = 0,6 = 5,8 + 0,6 = 6,4

Hoop dat je er wat mee kunt. Mocht je nog vragen hebben, horen we het graag!

Voor nu vriendelijke groet,

Toen gevraagd of zij iets wisten wat te doen bij een molybdeen tekort. Dat wisten ze niet zo gauw, dat werd nog nagevraagd. Ze beaamden dat Bioheaven vrij zuur was en dat mijn "overdosering"
              idd tot een molybdeentekort zou kunnen leiden. Zelf dacht hij dat mijn voorgestelde guanokolong hier ook wel een oplossing voor was.

Aldus Guano besteld en nu gister en vandaag gegeven, de bioheaven heb ik gister overgeslagen en vandaag maar 1 ml p/l meegegeven.

Bij mijn zoektocht naar een goede "kalk toevoeging" kwam ik bij een paar bedrijven info tegen waaruit blijkt dat ze zelf zuur en alkalisch en hoge PH en lage PH door elkaar halen. Of ik snap er nog steeds niets van ogen.gif.

Zo staat bij Canna , dat bij een overdaad aan Calcium verzuring optreedt ?
              van www.canna.nl
              Waarschuwing

Een goede meststof bevat alle noodzakelijke elementen in de goede verhouding. 
Een teveel aan Calcium kan leiden tot magnesium gebreken en een verzuring van het wortelmilieu.

en Biobizz dat evt. citroenzuur kan worden gebruikt om het water minder zuur te maken ???.

van www.biobizz.com
              How can I influence the pH-value?

If the quality of the water differs too much from the standard pH value of 7.0-7.3, then you can use apple vinegar or citric acid to reduce the acidity of your water.

Ik heb Bram van Biobizz er nog op gewezen en hij vond het wel vreemd dat dat zo omschreven stond en zou het doorgeven.

Ja en wat moet de kweker dan als de fabrikanten het zelf verkeerd vermelden en de growshops de info overnemen

Op de foto's van vandaag zijn idd. weer een paar verbrande puntjes te zien en ik sla de voeding nu 1 of 2 dagen over en als alles morgen verbrand in de tent staat, hoef ik helemaal niet meer te voeden .....
              Ervaring moet je opdoen nietwaar ?

De Foto's

11 februari en 6 februari

P1020167-1.jpgP1020111-1.jpg

P1020186-1.jpgP1020171-1.jpg

P1020173-1.jpgP1020185-1.jpg

P1020182-1.jpgP1020184-1.jpg

P1020170-1.jpgP1020164.jpg

Tot laters, even alle info verder processen.....Emoticons alles in 1.gif
              Attached Files
              Last edited by Stemma; 12 February 2015, 01:08.
              Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
              Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Goed dat je research doet. Guano staat ook nog op mijn verlanglijstje. Samen met de bacterial van no mercy. Verder gaat het toch wel best goed buiten dit kleine dingetje om? Tevredenheid mag er hier best zijn!

Comment

Zo is het Weedfan, ik ben ook best tevreden hoor, eigenlijk wel heel tevreden
                  Ik heb nog veel te leren en dat gaat het beste als je dingen opmerkt dit uit te zoeken. Zo kan ik leren wat ik verkeerd heb gedaan of niet.

Ik vroeg aan Bram ook of de Bacterial van No Mercy misschien nog zou conflicteren met Biobizz, zegt hij "huh, Bacterial dat ken ik niet "
                  ( ken je concurrent, denk ik dan....)

Heb inmiddels alle linkjes geplaatst
                  Last edited by Stemma; 12 February 2015, 01:09.

Stemma doet stout (2016)

Comment

Comment

Nou jij zet iedereen wel aan het werk
                      Hopen dat je de problemen nu voor blijft en op naar het einde.

Comment

Hey Stemma

ik passeer hier af en toe omdat ik uw strains wel leuk vindt (medisch).

Heb vorige week mijn tensio eruit gehaald, omdat ik ontdekte dat het met smartpotten den 120 moeilijk aan te houden is.
                        Dus ik vroeg mij af of men wel met smartpotten kunt overwateren????

En als ik zo naar uw foto's kijk, heb ik effe moeilijkheden om in te schatten hoe groot uw plantjes eigenlijk zijn.
                        Heb je hun cm lengte ????????

Zag ook dat je zo'n vierkante reflector hebt????
                        Ben je daar tevreden van? vindt het wel intressant voor mijn tent-update.

gr

Comment

Lekkere toppen stemma! Worden mooi groot zeg.
                          Op het eerste gezicht zou ik zeggen dat de oorzaak van de gele bladeren gewoon een te lage EC is.
                          Echter zitten er ook wat necrose plekjes in en dat veranderd de zaak. Zoals je al aangeeft, een iets te zure grond.
                          Bij rare verschijnselen is het 9 van de 10 keer een verkeerde ph

Comment

Zie ik daar een vergeeld blaadje ondanks alles vind ik dat je mooie compacte toppen hebt,daar in jouw tentje
                            Nog een beetje en je bent er Stemma

Comment

@steundje, ja ik heb aan zeewierkalk gedacht maar was bang dat daardoor de Mg verstoord zou raken, leafcoat bestaat uit natuurlijke latex wat een dun laagje op de bladeren vormt waardoor de huidmondjes gewoon kunnen ademen. Heel misschien spray ik nog 1 keer, mag tot 2 weken voor oogst. Ze moeten nog een week of drie.

@MWay, ik probeer altijd te snappen waarom iets is gebeurd, geef niet gauw op

@Popeye, je kan de tensiometer toch prima gebruiken in een smartpot ?
                              Men zegt dat in potten tot 11 liter de tensiometer minder handig is.
                              Ik gebruik ook smartpotten, Met smartpotten is er minder kans op overwatering maar te veel water geven kan altijd.
                              Ik heb de planten voor je opgemeten, de Sweet Tooth is zo'n 50 tot 58 cm hoog en het geknakte veld van de Cannatonic is zo'n 50 tot 65 cm hoog.
                              De vierkante kap is een Northstar en ik ben daar blij mee, de lichtverdeling vind ik beter en de kap is plug and play, dus geen kroonsteentje meer

@Cookie, bedankt! Ik vind het wel leuk dat ik de plant al wat beter kan lezen.ik heb al veel van jullie geleerd.

@Rebel, waar zie jij een geel blaadje ? Kijk het is mijn 2e binnenkweek en op zich mag ik niet mopperen. De planten moeten vlgs. de breeder nog een dag of 20, dus het zal allemaal nog veel geler worden

Stemma doet stout (2016)

Comment

Ontkiemd : 27 november
                                18/6 : 30 november
                                12/12 :18 december
                                Bloei :31 december Sweet Tooth , Cannatonic enkele dagen later.
                                Flowering vlgs seedfinder Sweet Tooth ;62 tot 71 dagen Cannatonic ; 67 dagen

Aantal dagen bloei ca. 45

13 februari,

Vandaag een korte update,
                                De planten staan nog overeind, dus dat valt mee dance.gif

Ik heb Tetra PH strips gekocht om een indicatie te krijgen van de PH waarden hier in huize Stemma.
                                Kraanwater was 7.6 PH en de aangemaakte voeding van complete Biobizz lijn 6,4 PH.
                                (misschien koop ik nog een gewone Ph meter )

De foto's

13 februari en 11 februari, de "vergeling" lijkt iets minder maar dat is misschien het placebo-effect

P1020211-1.jpgP1020167-1.jpg

P1020214-1.jpgP1020227-1.jpg

P1020216-1.jpgP1020212-1.jpg

P1020205.jpgP1020204.jpg

Tot laters

Stemma doet stout (2016)

Comment

Bezig...
                                X