Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
- hey stemma ik las ergens in je topic , dat je zou gaan zien om tensiometers....
- niet doen , is echt slecht...
- een tip via via...
- ga naar de kringloop , 2de hands zaak en zoek er naar weegschalen en zet u dames op een weegschaal zo kan je wateren op potgewicht
@Amazing, beter lezen want ik heb ze al . Maar in welk opzicht zijn tensiometers slecht ?
Slecht voor de plant ? Slecht voor je gezondheid ?
Je moet ze even goed "installeren" en dan werkt het prima.
Ik had er twee gekocht om uit te proberen en heb er gisteren twee bijbesteld zodat ik er 1 in elke pot heb.
Ik ben er tot nu toe erg blij mee, het geeft mij een hoop rust. Ik check de getallen nu 2 a 3 keer per dag
en de getallen die ik op de meter zie kloppen, met het tijdstip en het uiterlijk van de plant.
Ik leer zo het verbruik van mijn planten goed kennen.
Het wegen is ook een hele goede oplossing, maar op deze manier kan ik ze meer met "rust" laten.
Algemeen geweten toch,mannen hebben dat gevoel in de handen zitten,vrouwen gaan dan mstal gaan afwegen
alhoewel ik ook dat 'nadeel'niet snap ivm de tensiometer
Ontkiemd : 27 november
18/6 : 30 november
12/12 :18 december
Bloei :31 december Sweet Tooth , Cannatonic enkele dagen later.
Flowering vlgs seedfinder Sweet Tooth ;62 tot 71 dagen Cannatonic ; 67 dagen
Aantal dagen bloei ca. 49
Temp 19-29(uitschieters!) de afzuiger harder gezet.
LV 30-50
17 februari, weer tijd voor een update.
Weinig veranderd op de Cannatonic na linksboven, deze lijkt meer in te zakken door haar "knak" heen, ik zal morgen wat ondersteunend materiaal regelen. Ze lijkt last te hebben van de hitte? Hier zitten ook twee planten in een pot, hier blijkt dat Hippie en Flint gelijk hadden dat dit geen goed idee was omdat dit eigenlijk twee zwakkere planten oplevert. In vergelijk met de rechter Cannatonic scheelt het echt een stuk, deze is veel steviger.
Weten we dus ook weer, soms hebben de veteranen gewoon gelijk .
Verder wat verdroogde en oude bladeren weggeplukt.
Qua voeding eigenlijk hetzelfde naast Biobizzlijn ( geen bioheaven) heb ik Guano gegeven en vandaag Bacterial.
Trichomencheck op de Sweet Tooth al veel milkey en op de Cannatonic veel clear, beetje milkey en paar amber. De planten lopen dus redelijk op schema en ik zal eerstdaags de voeding moeten stoppen.
De Cannatonic links boven hangt er idd wat bij.
Last van de warmte, denk t niet?
De knakkers had je waarschijnlijk eerder moeten knakken omdat ze nogal lang zijn van stuk?
2 planten in een pot kan tegenwerken, de ene zal meer ontwikkeld zijn dan de ander of alle 2 niet.
Stemm, mooie foto's van de toppen en veld .
Hou je trychomen in de gaten en het land komt steeds beter in zicht !
Ontkiemd : 27 november
18/6 : 30 november
12/12 :18 december
Bloei :31 december Sweet Tooth , Cannatonic enkele dagen later.
Flowering vlgs seedfinder Sweet Tooth ;62 tot 71 dagen Cannatonic ; 67 dagen
Aantal dagen bloei ca. 53
Temp 19-28
LV 35-50
21 februari, een korte update onder het genot van een belgisch kaasje
Op advies van Flint op de chat heb gisteren ik naast de Cannatonic ook de Sweet Tooth ook maar ondersteuning gegeven.
Nadat ik de Cannatonic ondersteuning heb gegeven en alle toppen weer omhoog in plaats van omlaag "hangen" zijn ze enorm gaan drinken, ws knikten de stammen toch te ver door. Vroeg in de middag stonden de tensio's over de 330, ze hadden dus gillende dorst 5 uur later stonden de tensio's ruim over de 230, dus heb ik ze nogmaals gegeven. In totaal heb ik ze minstens 700 ml gegeven, dat is 3 x de normale hoeveelheid. Vanavond stond de tensio rond de 55, net weer te vochtig naar mijn zin. Morgen ws rustig aan.
Eergisteren nog een halve dosis guano gegeven ( geen biobizz) en vanaf gisteren alleen water.
Comment