Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
25x Silver haze 12/12 methode
Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
-
Re: 25x Silver haze 12/12 methode
Oorspronkelijk geplaatst door gijsie140 View PostNee nog niet. Dit is de eerste keer op 12/12. In mijn ogen lijkt mij dit een betere manier vaan kweken. Enigste nadeel in mijn ogen zijn wat meer kosten aan de zaden. maar dit is geen probleem.
Verder zie ik bijna alleen maar voordelen hierin.
Comment
-
Dat wel. Maar ik hoopte op 2 volwassen planten en kwam bedrogen uit. Heb ooit eens een plant gehad met drie internodes ipv 2. Dus telkens 3 sets bladeren met internode tussen. Het besef kwam te laat dat ik die nooit had mogen afbloeien maar had moeten houden als moederplant. Dubbele oogst bijna...
Comment
-
Ik laat hem nu nog even staan. En inderdaad als het niks wordt knip ik hem weg. Ik verlies er nog niks op.
Hier een update van dag 4
IMG-20141213-WA0000.jpg
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gijsie140 View PostDe grote reden dat de potten niet tot de rand zijn gevuld is dat ik met de vorige kweek merkte dat er bij flink wat planten wortels net boven de oppervlakte kwamen.
Als de wortels er last van hadden, dan deden ze het niet.
Hier komen de worteltjes van de planten ook vaak boven de grond uit.
Dan zie je een witte dradenmassa van wortels liggen, en soms kruipen de wortels zelfs de lucht in richting het slangetje van de Blumat.
Tegen de tijd dat dat gebeurt houdt het bladerdek direct licht tegen, dus hebben ze er weinig last van.
Comment
-
@beowulf, ik had ook een tweeling en omdat ik van mijn 5 planten er 1 had verzopen kwam het me goed uit dat dat er een tweeling bij zat. De tweeling werden 2 planten 1 heeft wat groei problemen gehad maar heb er toch nog bijna 20 gram vanaf gehaald zonder meer moeite te hoeven doen (moet er wel bij zeggen dat het buitenkweek was, dus dat ruimte geen rol speelde en dat het licht gratis was)
@gijsie ik hoop dat deze manier van kweken je bevalt en dat je idd geen problemen krijgt tijdens de groei.
Grtz Bigbuds
Comment
-
@ gijsie, is eigenlijk niet echt een tweeling of wel? want de plantjes zitten aan elkaar vast of niet? ik had het met onkiemen dat het zaadje in 2 stukken viel. Deze 2 stukjes beide geplant en er kwam in beide gevallen een plantje op, de ene was wel wat gemuteerd en groeidewat minder goed maar bloeide prima!
Bigbuds
Comment
-
Bij mij was het 1 zaadje waar 2 wortels uit kwamen. En dus nu 2 planten zijn. Ik heb hier een duidelijke foto. 1 die groeit nog niet lekker mee
IMG-20141214-WA0004.jpg
Comment
-
ok, dan zou ik die 2 niet samen in 1 pot laten staan, omdat je het risico loopt dat de goed groeiende plant word belemmerd door de minder goed groeiende plant. Maar je moet zelf kijken wat je ermee doet natuurlijk Als de andere plant straks over gepot moet worden en de wortels blijken in elkaar vergroeid te zijn kan je de slecht groeiende plant alsnog afknippen natuurlijk.
Grtz Bigbuds
Comment
Comment