Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bongools Sub Terra Flora III

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Bongools Sub Terra Flora III

De bloei zit er goed in
    Zou inderdaad wel stikstof kunnen zijn, of van te nat nog?
    anders moet je is 2,5ml plagron grow geven?

Comment

De laatste dag van bloeiweek twee

22/12/2014

Vandaag tellen we de 14de dag van de zichtbare bloei. Het merendeel van de dames gaat het nog steeds voor de wind en zien er mooi donkergroen uit. Echter zijn er die enkelen, die slachtoffer werden van een korte periode te natte voetjes. Daar herstelden de meeste ook zonder kleerscheuren van, behalve twee zo lijkt het. Het gaat om twee Cheese dames. 1 is over het algemeen, en in het geheel wat lichter van kleur. En heeft tot nu, onderop, enkele bladeren verloren. De andere heeft geel-verkleuring in meerdere oudere bladeren. Beiden hebben de dames ook paarse bladstelen. Het teveel aan water is nu toch al enige tijd gecorrigeerd en de afgelopen week heb ik de voeding van om de dag 25%, opgevoerd naar elke dag 25%. De komende week, met ingang van vandaag, zullen de dames om de dag 50% krijgen en de dagen ertussen 25%. De vergeling lijkt wel in opmars vertraagd maar nog steeds lijkt ze verder te gaan. Ook lijkt het erg veel op het bladprobleem dat ik vorige ronde bij al men dames had.

Wat plaatjes ter verduidelijking. Ze zijn wel genomen onder hps, maar het lijkt me toch duidelijk.
      IMG_6265.jpgIMG_6205.jpg

Een algemeen beeld, genomen zonder hps licht. De lichtere dame is duidelijk te herkennen. De andere getroffen dame is diegene er pal voor.
      IMG_6254.jpg

Qua topontwikkeling mag ik alvast niet klagen. Alles lijkt erg snel te gaan en dagelijks schrik ik me een hoedje . We zijn nog maar twee weken ver, maar als men schatjes blijven knallen als ze nu doen komt het wel goed! Er zijn enkele cola's in wording, die als ze volledig dichtgroeien, ongeveer de lengte zullen hebben van m'n onderarm...

IMG_6251.jpgIMG_6256.jpgIMG_6259.jpgIMG_6260.jpgIMG_6261.jpgIMG_6262.jpgIMG_6264.jpg

Ohja en de ducttape-fix , lijkt me mooi geheeld.
      IMG_6238.jpg

Zo, zijn jullie weer een beetje mee

Mochten er opmerkingen, kritiek of advies gegeven willen worden, dan hoor ik het graag!

@Ilikebigbuds en Royalcheese1grow: Bedankt voor de complimentjes en het meedenken kerels! Ik denk dat de hoofdoorzaak te zoeken is bij de natte voetjes. Dat ze ondertussen wat honger zouden krijgen dacht ik ook wel. Daarmede heb ik inderdaad de voeding maar een beetje opgeschroefd. Nu is het wel zo dat ik de dames nog een tweetal weken alga grow had meegegeven, alvorens ik met bloom begon. In de Algabloom zit, dacht ik, ook hetzelfde aandeel N in, dus heb ik geen alga grow specifiek meer bijgegeven.

Tot laters Jd'ers!

Gz Bongool

Comment

hey bongool,
        Ziet er wel goed uit, die toppen gaan hard!
        Spijtig van je probleem, natte voetjes hebben ze niet meer dus dat is al goed.
        wel een beetje opletten met de voeding, zie hier en daar precies toch wat verbrande bladpuntjes.
        De meeste zijn wel mooi groen, behalve die paar.
        Begint dit beneden of in het midden ? kan je eens een duidelijke foto van zo een blad maken, zou handig zijn.

Kromme, verkleurde, hangende of gele bladeren? teveel of te weinig voeding? Lees hier alles over hoe je cannabis planten weer gezond maakt en houdt!

Wat denk je zelf aan de hand van monty's bladproblemen?

Die toppen gaan echt wel lekkerrr!

grts cheese

Comment

Lijkt mij zoals je zelf al zegt te veel water althans als de onderste blaadjes geel worden.
          Meestal stoten ze er dan wel een paar af.
          Dat houd je toch niet tegen als dat eenmaal aan de gang is.
          Gewoon water en voeding geven de rest trekt dan wel bij.
          Schiet zelf ook wel eens uit hoor vandaar de kennis en mijn Semaris vochtmeters om te testen deze ronde.

Comment

Hei Bongo,

Al aardig op dreef zo te zien .
            Doe zo voort makker en laat maar lekker bloeien .

Goeie dagen en groeten aan de rest van de familie .

Hippie .
            The seeds of today are the flowers of tomorrow

Comment

Hi Jd'ers!

@Royalcheese1grow: Hey kerel, bedankt. Ja klopt de natte voeten heb ik toch rechtgezet. En klopt wat je zegt ivm met de verbrande bladpunten, de dosis voeding is dan ook tot en met heden op 25% gebleven. Ik probeer straks nogmaals de dosis op te voeren. Om de dag 25%, de dagen ertussen 50 %. Je bent alvast wederom bedankt voor het actieve meedenken.
              Aangaande de bladprobleem topic, ik heb er al enkele honderden malen gebruik van gemaakt, en dat in combo met andere topics en websites in allerhande talen, maar het stellen van een diagnose voor een specifiek probleem blijft voorlopig toch moeilijk. Daarom dat ik jullie meningen wens te horen . Volgens mij blijft de hoofdoorzaak nog steeds de periode met natte voeten, wat als gevolg een lock-out heeft veroorzaakt of iets dergelijks. Het gaat alvast met de meeste dames de goede kant op.
              Oh en voor jou enkele foto's van aangetaste bladeren.
              IMG_6269.jpgIMG_6268.jpgIMG_6267.jpg

Bloeiweek vier nadert...

28/12/2014

Gisteren op 27/12/2014 telden we dag 19 van de zichtbare bloei, de klok staat 30 dagen op 12/12. De dames doen het goed, wonderwel eigenlijk. De toppen nemen al mooie proporties aan, raken aardig besneeuwd en de geur die wordt verspreid is overheerlijk. Wat ik wel merk is dat de bubbles wat trager zijn in topopbouw, de grape en cheese lopen aardig gelijk. Wat ook wel logisch is, omdat de bubbles hoe dan ook een weekje langer zouden moeten bloeien volgens de breeder. Ook heb ik weer 1 overduidelijk sativa dominante bubble. Wat op zich geen probleem is, maar wat ik nog weet van de eerste ronde is dat de sativa dominante toch ook wel weer wat meer bloeitijd nodig hadden.
              De twee cheese dames met issues blijven nog steeds blad vergelen, ietwat trager dat wel. Misschien dat met het opvoeren van de voeding er verbetering komt. De vergeling is ook van een iets andere aard dan bij het natte voeten euvel. De dosis voeding zal om de dag 50% zijn en de dagen ertussen 25% , dit met ingang van 27/12/2014. Eergisteren heb ik ook gediefd, alles wat ik achtte dat niets zou opbrengen is verwijderd.

Verder heb ik wat geknutseld om het water geven wat makkelijker te maken. De watergift is ondertussen wel vastgesteld qua hoeveelheid. De behoefte de planten telkens te verplaatsen om te wegen is niet langer van toepassing. Wat maakt dat de dames rustig op de plaats kunnen blijven staan en zodoende dus minder stress voor hen teweeg breng, daarenboven is het een stuk minder lastig voor mij op die manier. Maar wilde ik ze laten staan, dan kon ik met men gietertje niet overal aan...
              De oplossing werd gevonden in een klein handpompje met twee slangetjes. Gemonteerd op een stokje. Zodoende kan ik overal bij zonder de planten te hoeven verzetten of verstoren.
              IMG_6334.jpgIMG_6333.jpgIMG_6332.jpg

Dan komen we bij de plaatjes van de plantjes
              IMG_6355.jpgIMG_6356.jpgIMG_6357.jpgIMG_6358.jpgIMG_6359.jpgIMG_6354.jpg
              IMG_6320.jpgIMG_6319.jpgIMG_6351.jpgIMG_6353.jpgIMG_6350.jpg
              IMG_6349.jpgIMG_6348.jpgIMG_6347.jpgIMG_6335.jpg

En dan heb ik nog de evolutie van 1 top over 1 week

IMG_6256.jpgIMG_6294.jpgIMG_6323.jpgIMG_6346.jpg

Ziezo, zijn jullie weer bijgepraat.
              Zijn er opmerkingen, kritiek, advies of whatever, Ik hoor het graag.

Groeten Bongool!

Comment

Gaan flinke raketten worden,mooi hoor.

Comment

Ik moest bij het zien van de foto's ook aan vuurpijlen denken

Je knutselwerk lijkt me handig, is dat hetzelfde effect als een drukpomp?
                  Hoe schat je de hoeveelheid water in ? Dat lukt mij niet met een drukpomp.

Je dames staan er prachtig bij, mijn complimenten
                  Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
                  Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Hey thanks allebei!
                    @stemma: het waterreservoir dat ik gebruik heeft aanduidingen per 100 ml. Dus ik kan volgen hoeveel ik oppomp.

Gz Bongool

Comment

how zeker bongool
                      Toppen gaan lekker!
                      Die bladproblemen heb ikzelf ook, tis inderdaad niet leuk maar gewoon effe goed in 't oog houden.
                      Dat pompje voor het water is wel gemakkelijk

Doe zo verder bongool!

Grts cheese

Comment

Thx cheese .
                        Jep, blad-issues zijn niet leuk, maar zolang die toppen blijven knallen komt het wel goed.

Gz

Comment

ziet er goed uit hier.
                          doe zo verder.

grtz
                          thugz
                          Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                          Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

Comment

- ze zien er idd mooi uit ben benieuwd naar het eindresultaat

Comment

@Thugz: bedankt kerel, we doen ons best.
                              @amazing: ook jij bedankt voor het compliment. Haha zijn we met twee benieuwd ^^ .

Gz Bongool

Comment

@amazing: ook jij bedankt voor het compliment. Haha zijn we met twee benieuwd ^^ .

- denk met meer dan 2

Comment

Bezig...
                                X