Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
We zijn er bijna...
Doch niet helemaal IMG_6915.jpg
Hallo trouwe volgers en toevallige passanten!
We zijn weer een klein weekje verder, wat maakt dat het weer tijd is voor een update.
11/01/2015
De 5de bloeiweek zit er nagenoeg op, we kunnen alvast beginnen aftellen .
Voor zover ik weet, blijkt die vijfde week nou vaak de moeilijkste te zijn om de dames tevreden te houden. Net in deze week treden er de meeste problemen op in de vorm van tekorten of ph gerelateerde lock-outs. Bij mij blijkt dit niet anders. De topproductie blijft netjes verdergaan, maar de dames tonen hoe langer hoe minder, de indruk echt gezond te zijn. Het zorgenkindje dat ik al had is in probleem niet veranderd, enkel heeft zij verder blad verloren. De anderen daarentegen, de 1 al wat meer dan de ander, hebben sinds een 5-tal dagen ook vergelende en afstervende bladeren. Het treft het onderste en het midden van de plant, en bij de oudere en iets minder oudere bladeren. Bij 1 plant stelde ik eveneens op enkele bladeren, een bordeaux-rode verkleuring in combinatie met vergeling, vast. Na vergeling, verwelken de bladeren, drogen op en vallen af. Ik heb allesbehalve een idee wat ik op de hals heb gehaald, maar het lijkt me een tekortje van 1 of meerdere voedingsstoffen. Gezien de gevorderde staat van de bloei, we hebben nog een drietal weken op de teller, ga ik me er niet extra zorgen over maken. We geven ze nog voeding tot de trichs overwegend milky zijn en gaan dan spoelen. Voeding blijft volgens de nu reeds gebruikte hoeveelheden.
Ziet er goed uit
Inderdaad spijtig van je bladprobleempje, al valt het goed mee.
Zou idd nog een weekje verder doen, en dan kan het spoelen beginnen .
Maar de toppen zien er in iedr geval lekker uit bongool!
Maak je van die 2,5ml alga bloom,2ml alga bloom.
En gezien de Greensensation wat minder is zal het wel meevallen in die laatste week en daarna is het toch alleen water.
@MWay : Ok doen we. Nogmaals bedankt voor de input.
@Beowulf: Mijn buikgevoel gaf al aan mezelf er niet teveel zorgen om te maken in deze fase. Toch enigsinds een geruststelling
Net de voeding een beetje opgeschroefd en nu naar de eindstreep.
Hehe bedankt, vind het er zelf ook aardig uitzien.
Even geleden dat ik nog een update plaatste, razend druk met het gezin en het werk, dat het er haast niet van komt.
De dames zijn bijna aan het eind van week 7. Dag 47 van de zichtbare bloei en dag 58 12/12, om precies te zijn. We zijn sinds 20/01/2015 aan het spoelen. Ik ben al een tijdje de trichomen aan het bekijken, maar het is toen dat ik genoeg milky zag bij alle planten om tot spoelen over te gaan. Hier en daar was bij enkele dames al een amber trich te zien. Het lijkt of de dames vrij kort bij de breeders aangegeven bloeitijd aan gaan zitten. Deels ook wel verklaard daar ik laat bloeidagen ben beginnen tellen. Pas van de eerste echte kleine pruikjes. Zoals het er nu uit ziet zullen ze nog een weekje in leven blijven en dan gaat de bijl erin.
Qua watergift krijgen ze ook al een weekje wat minder. Maximum 400 ml per dag, per plant. In deze laatste fase wil ik namelijk zeker niet teveel geven. De verdamping zal ook al wel wat gedaald zijn door het verlies aan blad en moet dus ook gecompenseerd worden door de watergift.
Verder is er niet zoveel te vertellen, behalve dan dat we reikhalzend uitkijken naar het eind! Er zit een merendeel aan verdraaid dikke toppen tussen, iig van een formaat dat nog niet is behaald in m'n keldertje.
Enkele BBG krijgen ook een prachtig kleurenpalet en aan geur ontbreekt het ook geenszins. Dus dat beloofd !
Hier laat ik het voorlopig bij. De volgende update zal, gezien het enorme tijdsgebrek, na de oogst plaatsvinden. Deze zal ik trachten iets uitgebreider te maken, zodat ik toch stijlvol kan afsluiten. Alvast mijn excuses voor de gemiste update van afgelopen week, wat hoop ik, kan vergeven worden door een mooie collectie aan budshots
Comment