Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bongools Sub Terra Flora III

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Mooi kweekkeldertje zo. grey-smiley01s-White.gif
    Als je de reflectors een kwartslag zou draaien kunnen er nog 2 potten naast, maar dat wist je misschien al.
    Ik heb ze hetzelfde als jij hangen, omdat het praktischer is.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #17
      Re: Bongools Sub Terra Flora III

      ziet er goed uit dat hok! maar die kappen he, belichten die niet ook veel oppervlakten buiten je plant zo?
      in vergelijking met een tent waar al het licht terugkaatst via de zijkant op de plant, zal ook wel schelen in eindgewicht denk ik

      Comment


        #18
        Bongools Sub Terra Flora III

        @QnQ: Hey QnQ, welkom en bedankt voor het compliment.
        Klopt wat je zegt ivm het wegen, maar tot dusver is het voor mij al een handige tool geweest. Vooral in het bepalen hoeveel water precies ze nu wanneer drinken. Het begrip licht of zwaar is nogal relatief en ik wilde het wat concreter stellen. Ik hoop ook dat wanneer de massa van de plant het totale gewicht dusdanig beinvloedt, ik een goed beeld heb op de maximum waterconsumptie en ze dus ook niet meer exact hoef te wegen. Ik hoop althans dat het dikkere toppen mag opleveren ^^ .

        Over die kappen had ik gelezen in je topics dat je daar in het verleden al wel eens tegen aan knalde?
        Zelfde reden dat ik ze zo heb gehangen , het praktische. Ik zou er een idealere lichtverdeling mee kunnen hebben, meer planten kunnen zetten ed , mocht ik ze een kwartslag draaien. Maar dan verlies ik het voordeel dat ik nu heb qua toegankelijkheid aan de plantjes.

        @Johnnyhaze: Hallo Johnny, welkom en ook jij bedankt.
        Ook jij hebt volkomen gelijk.

        De reden dat ik drie lampen heb hangen is deels om dit verlies in gereflecteerd licht op te vangen. Zo hangen de drie lampen verdeeld over een totale afstand van 2.1 meter, wat maakt dat het licht per lamp overlapt naar elkaar toe. En ik zodoende ,op een kleinere dan aangewezen afstand, meer wattages aan licht heb hangen. In de hoop dat dit alles het verlies wat compenseert. Voordeel aan deze kappen is ook dat je de stralingshoek kan bepalen. Je kan het licht bijvoorbeeld laten diep stralen. De lichtbundel wordt dan meer recht naar onderen toe geprojecteerd.

        @Thugz: bedankt kerel, ik hoop dat het wat mag worden .

        @Ililebigbuds: Voorlopig is de plantmassa nog niet echt hoog. Vanaf dat er toppen op zitten zal dit meer een rol spelen. Ik hoop tegen dan te weten wat ze drinken. Er zal wel een plafond zijn in wat ze verbruiken me dunkt. Je verneemt de evolutie alvast hier .


        Groeten en tot later,

        Bongool.
        Last edited by Bongool; 7 December 2014, 22:37.

        Comment


          #19
          Re: Bongools Sub Terra Flora III

          De bloei is ingetreden

          IMG_5984.jpg




          10/12/2014

          Dag 14 van het 12/12 regime, sinds gisteren ben ik bloeidagen beginnen tellen. We zitten zodoende dus aan de 2de dag effectieve bloei. Mijn schatten doen het nog steeds uitermate goed. Een mooie donkergroene kleur en een gezonde glans siert het bladerdek. Ze groeien als kool en ik hoop dat de groei niet te lang meer aanhoud, anders kom ik nog hoogte tekort .
          Sinds een 8-tal dagen geef ik om de dag 25% van de aangewezen hoeveelheid Alga grow. Tot de dames echt pruiken hebben krijgen ze Grow mee. Vanaf de pruiken zal ik omschakelen naar Bloom. De dosis blijft voorlopig nog maximum 25% tot aan de switch, tenzij ze tekenen vertonen van teveel. Daarna zal ik het gestaag opvoeren naar behoefte. Roots krijgen ze elke watergift mee en dit tot en met de pruikjes. De waterconsumptie lijkt te stagneren, dit tussen 500-700 ml per dag, afhankelijk van de plant.

          Verder kregen ze nog een keertje bladvoeding mee, waarschijnlijk de laatste keer ook.

          Veel meer is er op dit moment niet te melden. Maar als er kritiek, vragen of opmerkingen zijn hoor ik ze graag.





          Als afsluiter nog enkel sfeerbeelden.

          IMG_5979.jpgIMG_6017.jpgIMG_6012.jpgIMG_5980.jpgIMG_6019.jpg





          IMG_6001.jpgIMG_6002.jpgIMG_6003.jpgIMG_6005.jpgIMG_6006.jpgIMG_6008.jpgIMG_6009.jpgIMG_6010.jpgIMG_5999.jpgIMG_6004.jpg



          Zo Jd'ers, dat was het weer voor deze update. Tot later.

          Bongool
























          Comment


            #20
            Re: Bongools Sub Terra Flora III

            Die groeien als kool bongool
            en ze zien er goed uit, mooi groen

            Doe zo verder!

            Comment


              #21
              Re: Bongools Sub Terra Flora III

              Mooie struikjes zal wel een betere oogst worden als de vorige.
              Succes

              Comment


                #22
                Re: Bongools Sub Terra Flora III

                Bedankt kerels, we doen alvast ons best om het tot een goed einde te brengen.

                Gz,

                Bongool

                Comment


                  #23
                  Re: Bongools Sub Terra Flora III

                  Ze zien er zeker goed uit !

                  Wat heb je je electriciteitsdraden artistiek aan de muur bevestigd
                  Stemma doet het forum, stout 2017

                  Stemma doet stout (2016)
                  Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                  Comment


                    #24
                    Re: Bongools Sub Terra Flora III

                    Een drukke kweekgerelateerde week...



                    Tijd voor een update dus!



                    11/12/2014

                    Vandaag geven we geen voeding noch roots mee. Ik had nematoden besteld omdat ik enkele rouwmuggen had gezien. Liever op tijd, dan een plaag in me hok.
                    De nematoden had ik besteld bij Biogroei, een webshop die wel aardig wat verschillende natuurlijke bestrijdingsmiddelen in het gamma heeft.

                    De verpakking zag er als volgt uit. Dit was het Steinernema systeem, geschikt tegen de larven van de varenrouwmug. Dit dan opgelost in water dat wordt aangegoten. Opgelost in water en gebruikt als spray, zou het geschikt moeten zijn tegen de larven van thripsen. Zo hebben ze dus allerhande systemen tegen verschillende plagen.
                    IMG_6021.jpgIMG_6028.jpgIMG_6026.jpgIMG_6083.jpg


                    De gebogen toppen nemen wel grappige bochten in de stammen om toch terug naar het licht toe te groeien.

                    IMG_6061.jpg



                    12/12/2014

                    Een gevalletje te nat...

                    Enkele dames hebben blijkbaar wat langer dan ze wilden met wat nattere voetjes gestaan. Iets wat ik vrij snel opmerkte gezien het wegen van de potten. Maar wat toch enkele bladeren onderop deed vergelen. Het betreft oude bladeren, onderaan de planten. Ze krijgen ook weinig licht daar beneden, maar bij de andere dames zie ik deze symptomen niet optreden. Waaruit mijn conclusie dus voortkwam, dat zij wel eens te nat zouden kunnen staan.

                    IMG_6069.jpgIMG_6068.jpgIMG_6065.jpgIMG_6064.jpg

                    De bladeren worden wat geel en laten dan los van de plant. Sommige gekruld, anderen gewoon slap. Dit gevalletje te nat is trouwens iets wat een 10-tal dagen geleden moet gebeurt zijn. De drie getroffen dames hebben 2 dagen evenveel water gehad als de anderen, wat later die week teveel bleek. Gezien het minder snel dalende gewicht van de potten. De watergift werd dus ook voor deze planten aangepast maar het heeft toch een effect gehad naar de toestand van die onderste bladeren. Ondertussen is de situatie althans niet erger geworden.


                    14/12/2014

                    Ondertussen zijn we bloeidag 6, en 17 dagen ver in het 12/12 regime. De bloei zit er bij de meeste al stevig in en het lijkt dat de groei er nu toch ook een beetje uitgaat. Wat wel mag want ik kom aardig in het gedrang qua hoogte, mocht het zo doorgaan!
                    IMG_6046.jpg Dit plaatje schetst goed de situatie . Zoals jullie zien kan ik de lampen nog een 20-tal cm hoger hangen en dat is het em dan geweest.

                    Verder loopt alles nog wel lekker, plantjes krijgen nog steeds om de dag 25% van de aangewezen dosis alga grow. Vanaf morgen wordt dit om de dag 25% van de aangewezen dosis alga bloom, gezien de vorming van echte pruikjes. Roots en vita race zijn deze week voor de laatse maal toegediend.

                    Prille bloei en toch ook al trichomen productie
                    IMG_6097.jpg

                    Enkele plaatjes zonder hps
                    IMG_6050.jpgIMG_6051.jpgIMG_6052.jpgIMG_6053.jpgIMG_6054.jpgIMG_6048.jpg














                    Comment


                      #25

                      Comment


                        #26
                        Re: Bongools Sub Terra Flora III

                        Mooi veldje en de groei zal er wel een beetje uit zijn.
                        Dieven doe je in de derde week bloei,wanneer de meeste groei er uit is en je goed kunt beoordelen wat wel en wat niet in het licht zit.

                        Comment


                          #27
                          Re: Bongools Sub Terra Flora III

                          Aha bedankt voor de tips beide. Voorlopig gaat alles lekker.
                          Het is nu toch wel wenselijk dat de groei eruit gaat

                          Gz

                          Comment


                            #28
                            Re: Bongools Sub Terra Flora III

                            Dat zijn mooie dikke stammetjes zo te zien
                            https://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/41014-1x-low-dwarf-AF-seedmakerseeds-1x-OG-Kush-zaadje-uit-wietzakje

                            Comment


                              #29
                              Re: Bongools Sub Terra Flora III

                              Even snel tussendoor...


                              17/12/2014

                              Dag 9 van de zichtbare bloei.
                              Ik vind dat de dames de laatste dagen wat lichter worden, vooral dan diegene die wat veel water kregen. Maar ook de anderen worden over het algemeen wat lichter van kleur in het oude blad. De watergift werd ,alvast preventief, bij de meeste al bijgesteld naar een iets kleinere hoeveelheid. Bij de dames met de nattere voetjes was deze al langer een beetje teruggeschroefd.
                              Wat ook kan is dat ze honger beginnen krijgen? Tot nog toe heb ik sinds 2/12/2014 om de dag gevoed en dit aan een 25% dosis ( 1ml/l ). Plan is dus ook om het op te schroeven naar dagelijks die hoeveelheid en kijken wat het zegt.
                              Misschien heeft het nog steeds met de nattere voetjes van weleer te maken, misschien ben ik op de goede weg. Maar het liefst had ik toch graag wat zekerheid.

                              Enkele plaatjes toen de lamp daarnet opstartte
                              IMG_6150.jpgIMG_6149.jpgIMG_6148.jpgIMG_6147.jpgIMG_6146.jpgIMG_6145.jpgIMG_6144.jpg

                              Dit is het probleem onderop bij enkelen
                              IMG_6143.jpg

                              Verder gaat de ontwikkeling nog erg goed en hebben de planten nog een algemeen gezonde indruk. Maar nogmaals liever op tijd een juiste diagnose dan nog een ronde als de vorige haha .

                              IMG_6154.jpgIMG_6160.jpgIMG_6167.jpgIMG_6151.jpg




                              Bedankt voor jullie aandacht en tot de volgende.



                              Bongool




                              Comment


                                #30
                                Re: Bongools Sub Terra Flora III

                                Geen last van N tekort? (stikstof dus) begint volgens mij meestal onderin de plant en gaat dacht ik van de punt van het blad naar de steel toe. maar heel zeker ben ik hier niet van Verder super mooie planten! lekker zo door gaan en hopen dat je het gele blad kan beperken en evt. de oorzaak kan bepalen.
                                https://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/41014-1x-low-dwarf-AF-seedmakerseeds-1x-OG-Kush-zaadje-uit-wietzakje

                                Comment

                                Bezig...
                                X