Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1ste kweek, volledig geen ervaring

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Ok ja bedankt,

ik wil wel nog een warme luchtblaaser steken, maar das dan nog een een kost bij, bij de energiefactuur.

ah k, in mijn stap voor stap gids stond dit probleem geschreven!!
    maar overbemesting heb ik ook gelezen.
    Maar het probleem is dat ik tot nu toe nog nooit voedingstoff toegevoegd heb bij de plant.

Ik gebruik de badmix. Maar ik heb al hoort van andere mensen dat die vaak tot overbemesting van de plant geven.

Mijn Wild Rose doen het echt schitterend, groeien mooi en geen gebrekken
    Tis juis die Psicodelicia die wat rare vertoningen aangeven.

Maar ik wil echt alles doen om het maximum voor die plantjes tedoen.

Greetzzz
    Why drink & drive i'f you can smoke & fly

Comment

@JONA....ben ik het mee eens!!!!!!!!!!!

je wilt het beste uit de planten halen... zorg voor verwarming , en probeer het beste eruit te halen.... hoe is het LV als de lamp uit is?? heb je geen centrale verwarming eventueel zodat je daar die kast kan tegen zetten?? mischien een idee.... die extra bijverwarming kost idd. extra geld.... daarom plaats ik altijd alles naast een verwarming...
      heb je de lamp aan als het bij ons nacht is? (nachttarief) zodat ze bij ons als de zon schijnt slapen?? ik heb dat wel...scheelt uiteindelijk naar mijn idee een hoop.
      Want, als je zelf gaat slapen zet je de kachel inder dus die lamp verwarmt wel, daardoor halt hij ook de koude uit de ruimte en of gang om zo maar te zeggen.

gaan de lampen uit en sta jij op, zet je meestal de kachel aan...ik zorg er dan extra voor dat ik een stuk verduisterend stof voor mijn raam heb (buitenkant niets te zien) dus ook stekendonker,.... zijn misschien ideen voor je 2e x zeg maar...

hoe groot zijn ze inmiddeels hoelang staan ze al in de groei??
      Last edited by kweker; 31 March 2009, 08:04.
      sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

Comment

bedankt

ja bedankt he,

woensdag staan ze 2 weken in bloei, waarvan de wild rose gisteren 42cm meet, de kleinste plant is psico me 27cm.
        wild rose staan al in bloei, de Psico nog niet.

De lampen branden van 18.00u tot 06.00u, das voor het nachttarrief en omdat als zijn slapen buiten het wat warmer is.

Welke verwarming zou dan het meest gebruikte zijn?

De LV als ze slapen weet ik eigenlijk niet omdat ik ze dan niet druf storen, ik heb gehoort dat ze dan stress krijgen.

OK dat wordt dus weer naar alien deze week, om het maxium eruit tehalen.
        zou eens PH en EC meter ook goed zijn?

Greetzzzz
        Last edited by westport; 1 April 2009, 16:16.

Comment

ja nachttarief...ideaal...ik doe altijd van 19:00 tot 07:00 uur...lol...verwarming...geen idee, ik zelf zet de kast waar een centrale verwarming is en daarop een apparte thermostaat knop....betrefd een ph en ec meter..tja... ik zelf zou het niet doen voor zo'n klein aantal...kosten redelijk veel meestal als je goede voeding hebt wordt ook alles al verlaagd. kijk eens op d esite van HESI en bekijjk daarvan d egrond voeding en specificatie's is intresant om allemaal te weten. en betrefd de stress....kan echt geen kwaad hoor als je eens kijkt als de lampen uitzijn...kijk dan eens 10 minuten VOOR je lamp aangaat....
          sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

Comment

hee ben benieuwd wat het gaat worden houd ons op de hoogte
            SPaCeCaKe

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kleine kers View Post

De LV als ze slapen weet ik eigenlijk niet omdat ik ze dan niet druf storen, ik heb gehoort dat ze dan stress krijgen.

Greetzzzz
              Bij Blokker verkopen ze van die goedkope digitale weerstationnetjes met zo'n soort sonde die je in je tent kan hangen. Kan je van uit de woonkamer het klimaat in je hok zien Ding hapert soms wel met signaal doorgeven, maar over het algemeen ben ik er tevreden mee.

Comment

bedankt jongens,

@ kweker; heb eens weest kijken 10min voor en de LV ligt s'nachts tuss 50 & 57, das goed e, maar zal toch deze week eens naar alien gaan, Thxx

@ Mathieu; zeker blijven volgen, het vrouwelijk schoon begin juist te bloeien.

@ Nosferatu; thx zeker geen slecht idee, mijn vrouwtje zou dan blij zijn omdat ik dan niet zoveel meer bij me plantjes ben.

Morgen komen de nieuwe foto'kes, dan is de 2e week bloei achter de rug.
                5 van de 8 plantjes vertonen al bloei verschijnselen,
                en de grootse plant is al 48 cm, maar ook een traaggroeier van 28cm,
                verder zijn de Wild Rose steeds me favorietjes, die staan echt mooi trots de lucht in.

Tot morgen
                Greettttzzzzz to all
                Peace

Comment

Voila de eerste week bloei is achter de rug, ze blijven maar groeien met 1 achter kommertje van 29cm de rest is bijna 50 cm.
                  4/8 planten zijn al in bloei nu.
                  Ze zijn nu 4weken verpot in batmix en heb nog altijd geen voedingstoffen toegevoegd.
                  Wanneer moet ik dit beginnen doen??? als ze verkleuringen tonen???
                  Voor de rest heb ik de indruk dat die purper stengels beginnen te verminderen.
                  hier zijn de foto's
                  dit is Wild rose
                  1e kweek - 7e week - 2e week bloei (3)kopie.jpg
                  1e kweek - 7e week - 2e week bloei (4)kopie.jpg
                  1e kweek - 7e week - 2e week bloei (5)kopie.jpg

en de rest van de foto's
                  1e kweek - 7e week - 2e week bloei - kopie.jpg
                  1e kweek - 7e week - 2e week bloei (2)kopie.jpg
                  1e kweek - 7e week - 2e week bloei (6)kopie.jpg
                  1e kweek - 7e week - 2e week bloei (7)kopie.jpg
                  1e kweek - 7e week - 2e week bloei (8)kopie.jpg
                  1e kweek - 7e week - 2e week bloei (9)kopie.jpg
                  1e kweek - 7e week - 2e week bloei (10)kopie.jpg
                  1e kweek - 7e week - 2e week bloei (11)kopie.jpg

Greetzzz

Comment

Re: 1ste kweek, volledig geen ervaring

Hey Kleine Kers hoe gaat het eigenlijk hier? Ik heb geen verstand van batmix dus daar kan ik je niet mee helpen. Staan ze er nog steeds zo lekker groen bij? Keep it up!

Greetzz

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ijscoman1 View Post
                      Hey Kleine Kers hoe gaat het eigenlijk hier? Ik heb geen verstand van batmix dus daar kan ik je niet mee helpen. Staan ze er nog steeds zo lekker groen bij? Keep it up!

Greetzz
                      Wel ijscoman, ze doen het heel lekker, blijven maar groeien en je kan al kleine plukjes zien, steeds 2 planten waarvan ik geen bloei zie, maar die zal ik in de gaaten moeten houden.

ja ze waren nog lekker groen maar de kleinere blaadjes begonnen licht groen kleur te hebben dus heb ik een kleine hoeveelheid voeding gegeven.

vanavond zal ik de nieuwe foto's online zetten, ze staan dan 2 weken in bloei

Wel over die Batmix heb ik al veel gehoort dat die voor kleine jonge plantjes teveel voeding heeft, maar ik heb er geen problem mee, denk die paarse stengel afkomstig zijn van te koude nachten, of directe luchttoevoer op de plant zelf

Greetz & peace

Comment

Ben benieuwd hoe ze eruit zien. Na twee weken kan het echt niet lang meer duren voor die andere twee het ook gaan doen. Die paarse stengeltjes gaan denk ik niet meer weg, dat heb ik hier meestal ook.

Peace

Comment

mooie plantjes
                          zien dr ook gezond uit.
                          die paarse steeltjes heb ik ook iedere keer en maak me er niet druk om

Comment

Zien er mooi uit je planten ! Houden zo !!
                            Een dag zonder wiet kent Flip niet.

Comment

Ziet er erg mooi uit daar.
                              Soortjes zijn me niet bekend, maar hun namen zijn wel aanlokkelijk
                              Kweekvirus al te pakken? Ga zo door!

Greetz,
                              zion

Comment

Hehe je zou ze nu eens moeten zien Echt lekker, 2e week bloei is achter de rug, de namen heb ik ook nog nooit gerookt, maar dit tripweedje ziet er echt zalig uit
                                jaja ik heb die al te pakken, en het zal zo nog effe blijven ook

straks komen de nieuwe foto's

thx & peace
                                greetzzz
                                Gelieve de quote functie correct te gebruien, bv als er 1 of meerdere post tussen staan.Grtz
                                Last edited by westport; 11 April 2009, 13:01.

Comment

Bezig...
                                X