Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
en die blumatjes geven allemaal water?
met al die bochten en op en neer gaan. beter ben je dat de leidingen iets boven de blumatjes lopen, ter hoogte van de pot bv. je kan ze makkelijk recht krijgen door ze eerst in warm te leggen en dan in vorm houden tot het weer afgekoeld is.
hi thugz, heb ze getest en doorstroming is goed. als het goed is werkt het gewoon volgende wet communicerende vaten. zolang het waterniveau hoger is dan het hoogste punt van de slangen moet het blijven werken.
Vandaag nog even een proefdraai gedaan om zeker te weten dat alles functioneert. Ik loop tegen een probleempje aan met de aanzuiging. Als ik onderin de tent de lucht laat aanzuigen via een van de buisopeningen dan heb ik te weinig aanvoer, best logisch ook... Nu kan ik wel een extra opening Open zetten maar die zit bovenin en blaas ik dus thv de afzuiging verse lucht in. Ook komt er dan een zee van licht vrij wat niet handig is. Concreet is de vraag dus, hoe kan ik het beste mijn lucht aan laten zuigen.
Ivm je verse lucht en het licht.
Steek een slang van die diameter erdoor.
Zorg dat deze lang genoeg is zodat de slang binnen en buiten de tent tot aan de grond komt aqauriumfilter erin en opgelost.
Thnx voor de tips. Heb de slang vastgemaakt aan de potten, is veel beter! Temp blijft tussen 29 en 30 komt deels denk ik doordat ik de uitlaat niet volledig de kamer uit kan laten blazen. Moet dus verandering in komen. Is voor een weekje de temp van 29-30 te doen? De zaadjes zijn zojuist gepoot
Zo even een update maar helaas ook een teleurstellende. Zojuist teruggekomen van een onverwacht aantal dagen weg. Uiteraard gelijk naar de plantjes om te kijken hoe ze het maken. Er zijn een aantal zaken fout gegaan: de tank voor het blumat systeem heeft drooggestaan, hierdoor waren niet alle potten meer nat en moet ik het systeem opnieuw afstellen waar je de grond dus overmatig nat voor moet maken. Aangezien dit slecht is voor de plantjes loop ik dus al tegen een probleem aan. Daarnaast is het veel te koud in de tent geworden, 12 graden.... Ook het licht hangt blijkbaar niet goed recht boven de potten of de spreiding is niet goed, heb last van strekkers die schuin naar het licht groeien. Al met al redelijk wat tegenslag en zit er aan te denken nieuwe zaadjes te kiemen en opnieuw te starten. Wat jullie?
Comment