Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste binnenkweek 5 x Dutch blue & 2 x critical AF

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste binnenkweek 5 x Dutch blue & 2 x critical AF

    Korting op 420shop
    Hoi allemaal,

    Na mijn buitenkweek heb ik besloten om verder binnen te gaan kweken. Ik ben zeer blij dat ik die buitenkweek gedaan heb want daar heb ik persoonlijk veel van geleerd op verzorgings vlak.
    Nu ben ik dan gaan zoeken naar een tent en heb dan 1 gevonden. 1.2/1.2/ 2.

    Het is mijn eerste kweek ervaring voor binnen dus voor het leer proces van toppen en scroggen ben ik dus begonnen met wat toffe soortjes maar dan wel AF'kes.
    Tips zijn zeker welkom

    Hier alvast wat foto's van de kleintjes
    Foto0215.jpg

    bij de 2de foto niet op de strepen letten want de camera kon niet tegen het licht

    Foto0214.jpg

    #2
    Re: Eerste binnenkweek 5 x Dutch blue & 2 x critical AF

    - ten eerste welkom
    - ik raad je aan 1 per pot ( veel lezen )
    - ontkiemen doe ik in een schoenendoos tussen keukenpapier 48u

    Comment


      #3
      Re: Eerste binnenkweek 5 x Dutch blue & 2 x critical AF

      Welkom en succes alvast!

      Afzuiging en filter zijn een must, misschien niet nu maar later zeker. Ontkiemen doe ik het liefst zelf in jiffies, geperste aarde in een netje. Is bij mij nog nooit mis gegaan en heb goede ervaringen erover gelezen.

      Wat voor voeding ga je gebruiken ? Volgens mij is stekgrond juist licht bemest en betekent dat automatisch dat je voeding zal moeten gebruiken, heb zelf niet zoveel ervaring dus als dit niet klopt hoor ik het graag.

      Wat voor tijd schema zet je ze op/staan ze op ? Je ontkiemde zaden strekken lichtjes volgens mij. Ook is het AF schema anders dan het reguliere schema, je kan ze er natuurlijk altijd bijzetten maar volgens mij is het een beetje zonde.

      Comment


        #4
        Re: Eerste binnenkweek 5 x Dutch blue & 2 x critical AF

        je weet ook dat een af 18/6 tot het einde nodig heeft?
        Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
        Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

        Comment


          #5
          Re: Eerste binnenkweek 5 x Dutch blue & 2 x critical AF

          - voeding niet nodig de eerste 2a3 weken dn moeten ze verpot worden dus niets toevoegen van groei of bloei voeding de eerst 2a3weken.
          - blijf je in stekgrond verder gaan tot het einde dan heb je zeker bloeivoeding nodig.
          - ik raad je aan om gewoon in 1 keer de belangrijkste dingen te halen.(voeding)
          - ikzelf ben bezig met eerste kweek en maak er ook gebruik van. (cannavoeding)
          Het merk is ieder zijn/haar keuze.
          - Als je een hobby hebt , dan wil je deze toch zo goed mogelijk.
          wil je mooie goeie volle toppen , zonder al te veel problemen ? maak er dan gebruik van.

          Comment


            #6
            Re: Eerste binnenkweek 5 x Dutch blue & 2 x critical AF

            Hoi,

            thnx, ik ben wel een oude bekende op het forum hehe. De afzuiging heb ik al maar sluit die nu nog niet echt aan
            Van voeding gebruik ik momenteel rozenkorrels met npk van 16/9/20. Daar ben ik nooit mee misgegaan dan heb ik een lange buffer en voor eventueel wortelgroei heb ik nog een heel pakket plagron voor bloei en groei met een schema.
            Het is plagron bio.
            Met het ontkiemen van de zaden heb ik dus wel gemerkt dat het helemaal niet hetzelfde is dan in de zomer dus heb ik zo een kleine serre gekocht waar ik 8 bekjes had met in elk 1 zaadje, Natuurlijk dom geweest om de namen er niet op te schrijven maar naarmate ze groeien zal ik het wel merken. Dutch blue worden de blaadjes dus paars ( mooi). Ik hou van paarse soortjes gewoon al voor de kleur .

            Ik had deze zomer al een buitenkweek verslag gemaakt en toen was het mijn aller eerste kweek

            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...ladies-buiten-)

            Mijn stekgrond heeft een npk van 12/14/24. Dat is ook nodig voor de wortel aanmaak voor stekjes.

            Ik meng die tussen universele grond en naarmate ze groeien voed ik bij wanneer echt nodig. Ik werk namelijk graag op buffers. ik gebruik ook hydro korrels natuurlijk.
            Mijn samenstelling in de pot is eerst een laagje hydrokorrels dan stekaarde met universele aarde dan terug wat hydrokorrels en dan gewone aarde. Waarom die ik dit is om de plant diepe wortels te laten maken en als ze eenmaal bij die buffer zijn zijn ze al volgroeid om te gaan bloeien en hebben ze die dikke buffer als voeding.
            Ik heb dit gemerkt als ik een proef kweekje deed met een test zaadje AF.

            Ik dacht ook aan 1 pot maar heb dan een idee gehad om die pot eventueel te verdelen in 2 door een diagonale plaat er tussen te steken, maar ik denk dus nog wat potten te moeten gaan kopen. Sommige winkels vragen wel veel voor stomme plastiek lol.

            nu zijn ze een paar dagen oud dus er komen zeker nog foto's van het toppen en scroggen ( mischien ) allemaal nog een leer proces voor mij momenteel

            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

            Aja, bijkomend

            Ik heb gelezen dat bij Afkes uw licht niet zoveel uitmaakt. Ik gebruik daarom 16/8 nu ze zijn nog jong dus als jullie me zeggen dat mijn tijd zeker 18/6 moet zijn pas ik het zeker aan. Momenteel moet ik wel mijn wekker zetten en het hand matig doen maar binnenkort komt er een timer

            Comment


              #7
              Re: Eerste binnenkweek 5 x Dutch blue & 2 x critical AF

              AF geef je in principe de gehele cyclus van groei tot en met bloei 18/6, ze doen het waarschijnlijk ook nog wel op 12/12 maar een stuk minder zal ik aannemen. Je reguliere zaden vinden 18/6 ook prettig tijdens de groei.

              Comment


                #8
                Re: Eerste binnenkweek 5 x Dutch blue & 2 x critical AF

                Autoflowers zijn voor buiten Matsy
                Je bent nu natuurlijk wel al begonnen, maar in de toekomst zou ik regulier of geminiseerd zaad gebruiken voor onder de lamp!

                Succes ermee.

                Ps: Je weet misschien dat je hydrokorrels best vooraf goed spoelt en op de juiste pH moet brengen.
                Last edited by Rodigan; 17 December 2014, 18:03.
                Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

                Comment


                  #9
                  Re: Eerste binnenkweek 5 x Dutch blue & 2 x critical AF

                  Oorspronkelijk geplaatst door Rodigan View Post
                  Autoflowers zijn voor buiten Matsy
                  Je bent nu natuurlijk wel al begonnen, maar in de toekomst zou ik regulier of geminiseerd zaad gebruiken voor onder de lamp!

                  Succes ermee.
                  hey, ja ik weet het dat AF'kes voor buiten zijn maar ik vindt Af'kes beetje veiliger om te experimenteren met zaken die ik nog niet ken in plaats van direct fem zaad te gebruiken. Hierna wordt het fem bubblegum dus is dit enkel om binnenkweek te leren.
                  Met Af'kes kan ik weinig misdoen maar kan ik wel veel van leren voor binnenkweek.

                  Voor de duidelijkheid ik ben geen noob meer en dit kan je vragen aan de oude garde hier, dus het liefst niet meer met zulke opmerkingen komen want ik wet wat ik doen. Dank u

                  Comment


                    #10
                    Re: Eerste binnenkweek 5 x Dutch blue & 2 x critical AF

                    een af is eignelijk moeilijker dan een gewone plant.
                    die heeft hoge voedingseisen klein beetje teveel kan al funest zijn voor haar.
                    scroggen zal je ook niet kunnen doen met een af aangezien ze zelf beslissen wanneer ze in bloei gaat.
                    toppen is aangeraden.

                    thugz
                    Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                    Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

                    Comment


                      #11
                      Re: Eerste binnenkweek 5 x Dutch blue & 2 x critical AF

                      Je kunt net zo veel misdoen met autoflowers.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Matsy80 View Post
                      Voor de duidelijkheid ik ben geen noob meer en dit kan je vragen aan de oude garde hier, dus het liefst niet meer met zulke opmerkingen komen want ik wet wat ik doen. Dank u
                      "Zulke opmerkingen", ja doei.
                      Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

                      Comment


                        #12
                        Re: Eerste binnenkweek 5 x Dutch blue & 2 x critical AF

                        Oorspronkelijk geplaatst door Rodigan View Post
                        Je kunt net zo veel misdoen met autoflowers.



                        "Zulke opmerkingen", ja doei.
                        Ja nee is niet zo slecht bedoeld maar ik vond gewoon je comment beetje voor een beginner en ik had al een paar keer meegedeeld dat ik wel ervaring heb

                        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                        Oorspronkelijk geplaatst door thugz View Post
                        een af is eignelijk moeilijker dan een gewone plant.
                        die heeft hoge voedingseisen klein beetje teveel kan al funest zijn voor haar.
                        scroggen zal je ook niet kunnen doen met een af aangezien ze zelf beslissen wanneer ze in bloei gaat.
                        toppen is aangeraden.

                        thugz
                        Ok thnx dan zal ik enkel toppen en zeker de voeding in de gaten houden.
                        Gelukkig al deze zomer ervaring gehad met teveel voeding en teveel paniekeren lol.
                        Ik ga ze zeker alle dagen bekijken.

                        Ik zal dan scroggen laten voor min fem zaden voor men 2de kweek.

                        Comment


                          #13
                          Re: Eerste binnenkweek 5 x Dutch blue & 2 x critical AF

                          Oorspronkelijk geplaatst door Matsy80 View Post
                          Ja nee is niet zo slecht bedoeld maar ik vond gewoon je comment beetje voor een beginner en ik had al een paar keer meegedeeld dat ik wel ervaring heb.
                          I know, had ik al door. 't Was ook zo niet bedoeld Bless
                          Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

                          Comment


                            #14
                            Re: Eerste binnenkweek 5 x Dutch blue & 2 x critical AF

                            Ik ga je ook volgen

                            En volgens mij heeft toppen geen zin bij een AF, ik wilde het ook proberen maar ik las dat je eigenlijk de groei stagneert waardoor je ondanks de dubbele top uiteindelijk minder opbrengst genereert. Maar ik hoop voor jou dat ik het mis heb
                            Stemma doet het forum, stout 2017

                            Stemma doet stout (2016)
                            Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                            Comment


                              #15
                              Re: Eerste binnenkweek 5 x Dutch blue & 2 x critical AF

                              Oorspronkelijk geplaatst door Rodigan View Post
                              I know, had ik al door. 't Was ook zo niet bedoeld Bless
                              cool

                              Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Stemma View Post
                              Ik ga je ook volgen

                              En volgens mij heeft toppen geen zin bij een AF, ik wilde het ook proberen maar ik las dat je eigenlijk de groei stagneert waardoor je ondanks de dubbele top uiteindelijk minder opbrengst genereert. Maar ik hoop voor jou dat ik het mis heb
                              Ok ik zal dan nog wat opzoek werk leveren en wat lezen over de verschillende ervaringen. Ik heb nu toch wat tijd want ze groeien wel heel rap hehe . Love it

                              Comment

                              Bezig...
                              X