Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste binnenkweek 5 x Dutch blue & 2 x critical AF

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Eerste binnenkweek 5 x Dutch blue & 2 x critical AF

    ey Matsy, ben je verdwaald ? Binnenkweek ?

    Je hebt allemaal auto's zie ik, dus die kun je prima tot het eind op 16/8 houden. Niks meer aan doen. (of je moet ze wat langer licht willen geven)
    Als ik de opbouw van de plant zie, op foto's, dan vraag ik me af of deze goed reageert op toppen.
    Ze vormen volgens mij normaal 1 lange stengel met een top bovenaan, dus ik ben benieuwd wat ze gaan doen bij je.

    Verder is het allemaal al gezegd, als je wat wil leren, neem je eigenlijk geen auto's, het woord zegt het al, je kan als kweker niets bepalen, de plantjes gaan in bloei als zij dat willen.
    Ik vind ze een stuk makkelijker, saaier eigenlijk, dan gewone planten, maar daarover zijn de meningen verdeeld lees ik Grin-smiley3.gif

    Bijna elk ding waar 10L grond in kan, voldoet als pot.
    Een kratje, een afvalbak, een jute zak, een boodschappentas, een kussensloop, vul maar in, maar een 10L emmer kun je ook wel ergens vinden voor 1-2 euro.
    Blokker, Marskramer, Plastichuis, Action ?

    Investeer in goeie grond, da's de basis van je resultaat en veel belangrijker dan een mooie pot.
    Stekaarde op de bodem hebben ze helemaal niks aan, dat is totaal niet geschikt voor onderop een diepe pot en wordt erg nat, kan zelfs gaan rotten.
    Hydrokorrels onderin zijn leuk, misschien 1 laag dik voor de sier, maar wortels hebben natuurlijk eigenlijk niks aan die korrels.

    Ohja, die afzuiging zou je misschien al beter aanzetten.
    Als je de tent dichtritst gaat het best warm worden, en een beetje beweging van de lucht is goed voor ze.
    Je lamp hangt ook nog wat te hoog zeker ?
    Wat je nu ziet is strek, geen groei. Het stuk boven de eerste ronde blaadjes is groei, alles eronder is strek.
    Die 400W moet wel naar 40-50cm van de plantjes af.

    Aight, succes !

    Mooi voor de zomer klaar, kun je na deze kweek meteen voorgroeien voor buiten.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #17
      Re: Eerste binnenkweek 5 x Dutch blue & 2 x critical AF

      Haha Q ja na mijn ervaring van buitenkweek( wat ik eigenlijk nog heel uitdagend vond) heb ik toch gekozen voor binnen kweek. 1ste reden : het gaat rapper e beste reden eigenlijk. 2de reden minder werk met rupsen lol. Genoeg last van gehad van de rot beesten. Nu ja AFjes zijn nu misschien niet ideaal maar zo kan ik binnenkweek wat testen zonder veel erg te doen aan de plantjes. Momenteel hangt men lamp op 50 cm van de jonge baby's Ik zal je tip van mijn medium zeker gebruiken dus denk ik dat ik met mijn universele potgrond goed heb gedaan er zit ook lava in dus wal wat luchtig en met hydrokorrels erbij zal deze wel zuurstof krijgen. momenteel staat de voorkant van men tent open en de onderkant van de tocht deurtjes open er staat momenteel ook een ventilator te draaien voor lucht circulatie. Dus eigenlijk voor zulke zijn dan 10 liter dingen goed. Het klopt dat ze saaier zijn maar ik heb nog zaad op reserve en ga ook eens naar Nederland komen voor eens te zien wat ze hebben in de shops. Kan ik nog veel van leren van die mensen. Die stek aarde had ik eigenlijk gekocht voor later om eventueel te gaan leren stekken van reg en fem zaad.
      In maart ben ik zeker van plan om nog een buiten kweekje te doen maar dan 1 dat veel resistenter is

      Om eerlijk te zijn ben ik zelf ook heel benieuwd hehe maar is een goede les voor als ik Fem zaad ga gebruiken maar als deze klaar zijn hoop ik toch op een deftige oogst
      Ben zeker benieuwd naar die Dutch blue.

      Ik ben later nog van plan om te leren kruisen hehe dus ik ben nog lang hier

      thnx allezinds

      Comment


        #18
        Re: Eerste binnenkweek 5 x Dutch blue & 2 x critical AF

        Kreeg van de week een tip van Angel dat als je een koolplantje in je tuin zet, de rupsen daarop gaan zitten ipv op je cannabis omdat ze het koolplantje veel lekkerder vinden
        confused-caterpillar-smiley-emoticon.gif
        Stemma doet het forum, stout 2017

        Stemma doet stout (2016)
        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

        Comment


          #19
          Re: Eerste binnenkweek 5 x Dutch blue & 2 x critical AF

          Klopt Stemma maar dan moet je te maken hebben met het koolwitje en de rupsen die ik had kwam van een mot. Ik had 3 verschillende soorten op men plant. Ik had de gewone blad krullers, die waren ok, maar dan waren er anderen ook die een gat in mijn takken maakten die dus dan zo toppen hadden gegeten en zo in de stengel geboord om daar gezellig dikker te worden. Maar dit jaar was gekend voor teveel rupsen maar ik heb ook gehoord van zonnenbloemen te zetten omdat zo vogels graag komen die dan op zich ook de rupsen opeten en natuurlijk de kool

          Comment


            #20
            Re: Eerste binnenkweek 5 x Dutch blue & 2 x critical AF

            Je eerste buitenkweek is goed gelukt Matty en ben er zeker van dat je eerste binnenkweek ook in orde komt.
            Zelf ook gestart met 5 soortjes AF gewoon omdat ik anders niet toe komt met mijn voorraad, kan zeker maand sneller oogsten.

            su6 daar
            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...croscoop-kopen

            Comment


              #21
              Re: Eerste binnenkweek 5 x Dutch blue & 2 x critical AF

              Hoi,

              Ik ben er even terug met nieuwe foto's 1 dagje later

              Foto0216.jpgFoto0217.jpg

              Comment


                #22
                Re: Eerste binnenkweek 5 x Dutch blue & 2 x critical AF

                Dat van die kool ga ik onthouden! en je moet toch niet denken dat er straks een vogel in je wietplant gaat zitten. Breken de takken dalijk af.

                Comment


                  #23
                  Re: Eerste binnenkweek 5 x Dutch blue & 2 x critical AF

                  Hoi,

                  ik heb nog een paar foto's om te tonen dat ze echt wel goed gaan. De criticals hebben het wat moeilijk en 1 ervan heeft aan de blad knoppen een scheur maar blijft momenteel zo en scheurt niet verder.
                  Foto0218.jpg
                  er is 1 daar aan de achterkant dat wat klein blijft momenteel maar dit was een zaad dat niet goed kiemde waardoor het 1 lob had verloren maar die is er toch doorgekomen. Heb dan zelf heel voorzichtig die rotte lob verwijderd en heb ze dan beetje open gedaan zodat de hele jonge blaadjes toch konden groeien de 2 criticals zijn de eerste 2 van rechts te beginnen eerste rij , Moet nog de namen zetten

                  Ook ben ik nog 7 10 liter potten gaan halen want ik wil ze toch allemaal hun eigen potje geven

                  Greets

                  Comment


                    #24
                    Re: Eerste binnenkweek 5 x Dutch blue & 2 x critical AF

                    Zijn wel een beetje gestrekt, maar ze zien er goed uit.
                    De blaadjes groeien goed precies, potjes zijn mooi gevuld.

                    Binnekort nieuwe schoentjes!

                    succes matsy!

                    Grts cheese

                    Comment


                      #25
                      Re: Eerste binnenkweek 5 x Dutch blue & 2 x critical AF

                      hehe Ja die critical is wat gestrekt maar houden zich nu wel ok. de blues beginnen nu al wat paars te tonen en het mooie aan die is dat enkel de blaadjes paars worden

                      Hier al een voorbeeld van hoe de dutch blue moet worden https://www.freeseedsonline.com/wp-c...ebc132e5bb.jpg

                      Comment


                        #26
                        Re: Eerste binnenkweek 5 x Dutch blue & 2 x critical AF

                        Oorspronkelijk geplaatst door Matsy80 View Post
                        hehe Ja die critical is wat gestrekt maar houden zich nu wel ok. de blues beginnen nu al wat paars te tonen en het mooie aan die is dat enkel de blaadjes paars worden

                        Hier al een voorbeeld van hoe de dutch blue moet worden https://www.freeseedsonline.com/wp-c...ebc132e5bb.jpg

                        ik had ze deze zomer ook staan,
                        bij mij waren ze niet paars geworden, kweek je soms met koudere temperaturen? waardoor het paars wel meer naar boven komt?
                        Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                        Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

                        Comment


                          #27
                          Re: Eerste binnenkweek 5 x Dutch blue & 2 x critical AF

                          - ik ben niet 100% zeker masty80 maar een scheur kan je best een beetje vaseline opsmeren (voorkomt ziektes).

                          Comment


                            #28
                            Re: Eerste binnenkweek 5 x Dutch blue & 2 x critical AF

                            Oorspronkelijk geplaatst door thugz View Post
                            ik had ze deze zomer ook staan,
                            bij mij waren ze niet paars geworden, kweek je soms met koudere temperaturen? waardoor het paars wel meer naar boven komt?
                            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                            Oorspronkelijk geplaatst door amazing View Post
                            - ik ben niet 100% zeker masty80 maar een scheur kan je best een beetje vaseline opsmeren (voorkomt ziektes).
                            Ok zal dit dan doen thnx voor de tip.

                            Comment


                              #29
                              Re: Eerste binnenkweek 5 x Dutch blue & 2 x critical AF

                              Beste,

                              Ik heb net de liefjes verpot. en hier een paar lekkere foto's
                              004.jpg

                              Ik heb ook zo een draad gespannen met de afmetingen op voor mijn lamp hoger of lager te zetten. Draadje met een pijllood Afmeting op 40cm en 60 cm en 20 cm.


                              Greetz

                              Comment


                                #30
                                Re: Eerste binnenkweek 5 x Dutch blue & 2 x critical AF

                                - gaat goed , doe zo verder

                                Comment

                                Bezig...
                                X