Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

9x Haze Berry, Gavita Digistar 600 Watt

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

9x Haze Berry, Gavita Digistar 600 Watt

Korting op 420shop
    ​Goedemiddag allemaal,

Allereerst wil ik even kwijt dat ik al een tijdje mee lees en het een tof forum vind. Heb dus besloten om een account aan te maken en ik hoop hier nog veel meer te leren.
    Daarbij wou ik gelijk een poging tot een kweekverslag wagen.
    Dit wordt m'n 2e kweek, maar bij de eerste was ik er de helft van de tijd niet bij (vakantie) en er ging ook van alles mis.
    Uiteindelijk zo'n 240gr wiet er vanaf gehaald, en na wat curen toch best te doen.
    20141118_150705.jpgEen top van m'n eerste kweek.
    Ice van RQS (erg veel bruine haartjes naar mijn idee)

20141222_121401.jpg20141222_121446.jpg
    - Tent 120x120x200
    - Gavita Digistar 600w dimbaar
    - Afzuiging 500 kuub dacht ik
    Toen die van de zomer op 100% draaide maakte het erg veel geluid + de temp was alsnog veels te hoog.
    Ik ga die knik in de buis nog inkorten en waarschijnlijk koude lucht van buiten aanzuigen naar m'n twee invoergaten onderin,
    maar voorlopig staat ie nog uit.

Dan de Haze Berry:

Op za 13/12 heb ik de zaadjes ontkiemt.
    Op ma 15/12 in voorgroei potjes gezet met 50ml water en wat wortelstim.
    Op za 20/12 heb ik ze naar de 18liter potten overgepot. Potten daarvoor ingewaterd met 2l water + wortelstim.

Vandaag is 't dag 7 sinds ze zijn opgekomen.
    Heb net een klein beetje water rondom het plantje gedaan, grond is nog vochtig sinds zaterdag.
    20141222_120543.jpg
    Temp rond de 28
    LV rond de 75

Ik groei voor met een 250watt groeilamp en in de bloei zal ik overschakelen naar 600watt, of is het beter om in het begin al 600 watt erin te zetten?
    Ik ga waarschijnlijk een scrog netje maken en ik hoop in iig dat het deze keer goed gaat, ben erg benieuwd naar dit soortje

Oja nog een vraagje. Ik gebruik plagron lightmix en toen ik bij de shop vroeg welke voeding hij me aanraadde gaf hij me een flesje Terra Flores van Canna, voor de bloei dus.
    Vroeg ik hem om de rest, dus groeivoeding etc. zei hij dat niet nodig is. Alleen dat flesje dus...ik heb toen nog maar om wortelstimulator gevraagd en dat erbij genomen.
    Ik geef momenteel dus alleen water met rhizo wanneer ik denk dat ze weer wat kunnen gebruiken.
    M'n vorige kweek gebruikte ik batmix met een plagron top grow box. Hiervan heb ik nog een flesje alga grow en vita race (vitaminenspray voor de groei- en bloefase) die ik evt. kan gebruiken.
    Is dit aan te raden? Gebruik ik alleen die bloeivoeding of koop ik beter nog wat groeivoeding etc. van de Canna lijn?

Groetjes,

Herbert
    Attached Files
    Last edited by Herbert; 22 December 2014, 13:28.

Re: 9x Haze Berry, Gavita Digistar 600 Watt

Allereerst welkom Herbert.
    Ga mij stoeltje hier neerzetten.
    Mooie set-up heb je daar moet zeker meer dan 240 gram mee te halen zijn.
    Je kunt de lamp zeker op 600Watt zetten vinden ze niet erg en gewoon op 60 cm hoogte de lamp hangen.
    Zou die canna dicht laten zitten en ruilen en Alga bloom van plagron halen alsmede Sugarroyal en Greensensation.
    Vita Race geef je tot de derde week 12/12 en hier stop je mee als de eerste bloeiharen te zien zijn.
    Ik behandel ze meestal maar 2 hooguit 3 keer tot die tijd maar dat doe ik omdat ik op batmix zit en deze rijk gevuld is.
    Met weinig bemeste grond is 1 x per week wel aan te raden,pas op dat je aarde hierdoor niet nat word.
    Zo veel mogelijk zien te vermijden.
    Succes

Comment

Goedemiddag allen, tijd voor een update.
      Had nogal een drukke week maar de plantjes zijn ondertussen lekker gegroeid.
      Nog bedankt voor de reactie MWay, ik had de lamp nog laten zitten omdat ik ze wel lekker vond gaan zo.

Vandaag dag 14 sinds ze boven zijn.
      Ik heb ze net getopt en 150ml+ water gegeven met voeding rond het stammetje, daarna de bovenlaag nat gesproeid.
      Ik doe dit om de dag.
      20141230_155822.jpg 20141230_155837.jpg
      20141230_155844.jpg 20141230_155909.jpg
      Ik heb per ongeluk een blad meegeplukt

Temp op dit moment 26
      LV 70

Ik wil denk ik gaan scroggen, morgen ga ik een netje halen.
      Wanneer is het verstandig om de schakelaar op 12/12 te zetten?
      Ik las dat met 9 plantjes, 9 tot 12 dagen voorgroeien genoeg is?
      Ik denk ook dat ik vanavond de 600 watt erin ga draaien,
      hang ik hem dan hoog en laat ik em elke dag zakken of voer ik de dimmer op van 300 naar 600 en de lamp op 30, 40, 60cm?

Reacties en opmerkingen zijn welkom, ik stel het op prijs
      Happy growing

Comment

Zou de 600 nog even een paar dagen laten knallen op 18/6 en gewoon op 60cm.

Comment

En het is beter om water te geven van de stam af want daar komen alle overbodige zouten naar boven die de plant niet moet dan zou je alles weer de aarde inspoelen waardoor je weleens problemen zou kunnen krijgen.

Comment

Bedankt manne, ga ik doen!

Comment

- ik denk dat je beter nog eventjes op 18/6 blijft.
              - ikzelf heb nu 30 dagen 18/6 gedaan maar er zijn zoveel verschillen dat je dit eigenlijk zelf kan gaan kiezen , wanneer 12/12
              - hoe meer licht hoe meer gewicht.
              - hoe langer de voorgroei , hoe sterker de plant word en minder vatbaar is voor ziektes.

Comment

Update dag 16 groei.

Bedankt voor de reacties, ik heb eergisteren de 600 watt erin gedraaid.
                Nu heb ik bij een plant allemaal gele vlekken in het blad en bij sommigen wat gele bladpunten.
                Kan dit een voedingstekort zijn? Ik doe nogal zuinig met water en voeding geven. Om de dag zo'n 200 ml.
                20150101_162021.jpg
                De plant met gele vlekken

Ik denk ook dat ze wat last hebben van de hitte, bladeren krullen iets omhoog en lijken wat droog.
                Na die 600 watt erin gedraaid te hebben schiet de temperatuur soms naar 30 graden. Afzuiger stond nog wel uit.
                Ik heb de lamp ietsje hoger gehangen, de lucht wat bevochtigt en de afzuiger zachtjes laten draaien. Misschien kregen ze ook te weinig verse lucht?
                20150101_163018.jpg20150101_162937.jpg

Ik zal straks wat betere foto's proberen te maken met de lamp uit.

Groetjes

Comment

Zet dan maar eens gauw je afzuiger aan,je bent aan het kweken je zit niet aan de barbeque.
                  Die afzuiger is om de hitte af te voeren,je filter voor de geur.

Comment

Wat mway zegt! En die gele bladpunten is van overvloedig! Maar zet is een foto zonder hps! We zien niks met al dat licht!

Sent from my C2105 using Tapatalk
                    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...of-the-woods!!

Comment

Welke growshop raadt er lightmix aan zonder groeivoeding? Lightmix bezit zo goed als geen meststoffen... Kleine vergissing met batmix?

Overvoeding is dat zeker niet, dan heb je eerst verbrande bladpunten, datt is hier niet. Ik zou die foto toch is openen op de pc ipv de gsm Fleske terra vega bijkopen.
                      Je had gemakkelijk die 250 watter nog wat kunnen laten hangen. Veel verschil geeft dat nu niet, tenzij op je elektriciteitsrekening.

Comment

Plantjes niet nat sproeien met lamp aan.
                        Liever 2-3 uur voor lamp-aan, of 1-2 minuten voor lamp-uit.
                        Afzuiger moet 24/7 aan. Gebruik de raampjes van de tent om de temperatuur in orde te krijgen.
                        Clipfan omhoog richten, niet op de plantjes of de lamp.
                        LV is te hoog, dit is slecht voor je koolstoffilter en de wortelontwikkeling vertraagt.
                        60% zou mooi zijn in deze periode, mits je de temp. goed kunt krijgen.

Plantjes staan in de Lightmix, dan kun je na een week beginnen met groeivoeding.
                        Bloeivoeding geef je pas als je bloei ziet.

Het ziet er best goed uit verder. Ik fiets nog wel eens langs..
                        Succes !
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Goedenacht,

Hier wat foto's die ik gistermiddag genomen heb, dinsdag dag 21 groei.
                          20150106_162850.jpg20150106_162913.jpg20150106_162926.jpg20150106_163001.jpg
                          20150106_163049.jpg20150106_163054.jpg20150106_163105.jpg20150107_025250.jpg
                          Foto nr3 met de kleinste. Die heb ik verkeerd getopt, ipv 2 hoofdtoppen heb ik straks alsnog maar 1
                          Foto nr4 met de grootste plant
                          Foto nr7 is de middelste met die gele vlekjes..
                          Foto nr8 ik probeer wat lucht van buiten aan te zuigen, want de temp onder de 28 houden gaat een beetje moeilijk.

@Mway: ja was niet zo slim idd, box maakt nogal wat geluid dus stelde ik 't uit.
                          @Beowulf: het is echt lightmix van plagron, ik vroeg welke voeding hij me aanraadde en hij gaf me
                          een flesje terra flores. Op de vraag of ik niet nog wat meer nodig had (groei o.a)
                          zei hij dat hij me wel van alles kon aansmeren, maar dat ik eigenlijk niks meer nodig heb.
                          Ik gebruik wat alga bloom die ik nog over had. Is voor batmix, maarja ze gaan alsnog wel goed zo denk ik.
                          @QnQ: thanks

Ik denk dat ik straks de klok op 12/12 zet, het is dan dag 22 groei.

Comment

Ze zitten in grote potten, maar ik verwacht dat ze nu toch snel tekorten gaan vertonen. Goed de grote fanleaves in het oog houden en af en toe is bekijken zonder hps licht

Comment

Ik heb net gekeken (met lamp aan), ze zien er allemaal wel goed uit. Ik zal wat meer voeding geven en kijken hoe ze daarop reageren.
                              Last edited by Herbert; 7 January 2015, 15:05.

Comment

Bezig...
                              X