Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Sinds 2 dagen heb ik de voeding dus verhoogt, van de aanbevolen hoeveelheid
van 14ml/10ltr naar 17,5ml/10ltr. Tevens worden de dames dorstiger en geef
ik ze nu elke dag rond de 400ml. D.m.v. wegen ben ik erachter gekomen dat dit
een goede manier is om de planten te bewateren.
Ze reageren goed en de erg aangetaste bladeren sterven rustig af, maar de licht
aangetaste bladeren worden weer langzaam groen. Voor de rest zie ik geen
verbrande punten en kan er dus rustig meer voeding gegeven worden.
Zoals belooft voor popeye wat ander soort foto`s dan de voorgaande. Volgende
keer weer overzicht foto`s.
Ik zit toch een beetje in dubio met mijn plantjes. 10 van de 14 planten hebben bladproblemen
in de onderste regio. Het gaat niet hard, maar zie toch wel iets verkleuring erbij komen naar
boven toe. In overzicht foto`s niet zichtbaar nog.
Wat is het probleem?
Oudere grote bladeren worden langzaam geler. Soms lijkt dat proces een paar dagen stil te
staan als ik 1 blad als uitgaanspunt reken. Het blad oogt nog steeds groen, maar vrij licht
groen.
Sommige oudere bladeren verdorren helemaal, maar de plant laat deze nog niet los. Enkele
oudere bladeren krijgen zowel aan de zijkant van het blad een bruine verbrande vlek ter grote
van enkele centimeters en zijn tevens ook geel. Op dezelfde plant zit ook blad met echt een
gat in het blad gebrand. Bij alle bladeren komt tevens geen licht.
Vanaf de onderste zijtopjes raken ook de onderste kleine blaadjes uit zichzelf los. Dit blad wat
los laat is niet aangetast, maar wel vrij licht geel. Hier zitten geen vlekjes op en het blad ziet
er normaal uit, op geelheid na.
Alle problemen vormen zich op maximaal 20cm vanaf waar de stam uit de grond komt. Al het
zichtbare bladerdek ziet er goed en vitaal uit. Geen problemen te herkennen. Blad is mooi donkergroen,
niet gekruld of verbrand, geen scheve punten en de toppen ontwikkelen zich goed.
Mijn ph meter is nog steeds niet binnen en zelf zit ik te denken aan magnesium tekort, maar in
de voeding zit dit al genoeg. Misschien nog een keer groeivoeding meegeven? Ik zou het verder
niet weten.
Ik geef water d.m.v. wegen. Ze staan zeker niet te droog of te nat. Qua voeding krijgen ze genoeg.
alleen heb ik momenteel door zo`n dik bladerdek wel een hoog LV. Zit gemiddeld tussen de 60 en 80%.
Comment