Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

6x WW, 600W HPS

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

6x WW, 600W HPS

Korting op 420shop
    Zojuist mezelf even voorgesteld in een ander topic.
    Ik zit op dit moment op dag 11 dat het klokje op 12/12 staat.

Dit is mijn setup:

1x 600 ELT kit + 600w hps + hamerslagkap
    1X G-tools Buisafzuiger 420m3 met fancontroller (klimaat beheersing)
    1x Rhino 425m3 filter
    1x Davin 2 x 600W schakelkast

De 6 dames staan in 6x11liter potten.

Temp: 25C
    LV: 50%
    Voedingslijn HESI
    pH voedingswater 6.0

Greetz Willem

Re: 6x WW, 600W HPS

Mooi hoor!
    Deze blijf ik volgen!
    Heel veel succes!

Comment

staan er mooi bij enkel dat ze wel wat voeding lusten denk ik.
      ze staan er nogal licht van kleur bij, kan ook bedrog zijn van de foto.

verder zou ik zeggen.
      doe zo verder enkel zou die bevochtiger er wel al uit mogen.

thugz
      Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
      Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

Comment

Waarom zijn de bladpunten eraf bij de plant rechts vanvoor?
        Maar zijn wel mooie plantjes.
        Succes!

Grts

Comment

- zien er idd mooi uit.
          - hoelang heb je op 18/6 gebleven voordat je op 12/12 gegaan bent ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door royalcheese1grow View Post
            Waarom zijn de bladpunten eraf bij de plant rechts vanvoor?

Enne, vertel eens wat meer over die WW ?
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

@thugz
              Thanks, ik heb ze echt minimaal gevoed de afgelopen tijd. Ongeveer een kwart van de aanbevolen hoeveelheid volgens het kweekschema van HESI.
              Tot nu toe nog geen bloeivoeding gebruikt. Ik vind ze zelf nogal aan de kleine kant dus geef ik ze tot ik de bloeivorming zie nog groeimiddel.
              De gemiddelde lengte van de dames is op dit moment zo'n 25 cm. Op de dag van de foto heb ik ze nog gevoed en ze staan er nu weer goed bij.

@royalcheese1grow
              Dit komt omdat ik ze wilde fimmen. Uiteindelijk is dit niet gelukt haha...Vervolgens toch nog getopt.

@amazing
              Ik heb ze 18 dagen op 18/6 gehad onder de 600w lamp. Zit er aan te denken de volgende keer onder TL voor te groeien, scheelt nogal in de stroom.

@QnQ
              Mislukte FIM, really missed dus
              Het zijn feminized seeds, van Royal Queen Seeds, mocht je nog wat willen weten hoor ik het wel!

Ik zal maandag nog even een update plaatsen

Grtz Willem
              Last edited by willempie0612; 27 December 2014, 13:51.

Comment

- dan hoor je ons maandag

Comment

Even een kleine update:

Laatste 3 dagen zijn niet helemaal lekker verlopen!
                  Het begon met de lamp die de hele nacht is blijven branden. Dit kwam, omdat ik 'smorgens een foto wilde maken en toen de schakelaar uit had gezet en vervolgens meer op AAN ipv de tijdsschakelaar, vervolgens ging de kachel ook nog eens aan 's avonds..
                  Toen ik 's nachts thuis kwam zag ik dat de lamp nog brandde en dat de temperatuur 40 graden was!

Vanaf toen is de ellende begonnen en krijg ik mijn temperatuur niet meer helemaal lekker..
                  De temp loopt steeds op tot een graad of 30/31. Afzuiger inmiddels op 100% gezet maar dit bleek ook niet echt te helpen.
                  Hij koelt hem wel lekker af tot een graad of 26, maar schiet vervolgens zo weer door naar de 30..

Op dit moment de lamp maar iets hoger gehangen, zo'n 65cm vanaf de kleinste..

Ben benieuwd of jullie weten waardoor dit kan komen. Zelf denk ik aan de 600W in een te kleine tent, maar toch zijn er genoeg mensen die dit ook doen (zonder problemen).
                  Raar dat ik hiervoor nergens problemen mee had qua temp. en dat het nu op eens niet meer te handelen is...

Hoor graag van jullie! Grtz Willem

Comment

Dat is zeker raar.
                    De kachel staat zeker op de grond met thermostaat?
                    En haal die bevochtiger er maar uit.

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

En hang je sensor in de schaduw met een stuk karton er omheen zodat de lamp er niet direct op schijnt en dan ter hoogte van je plant hangen aan de kopse kant onder de lamp.
                    Denk dat je er dan wel bent

Comment

Maak in het vervolg foto's als ze donker hebben, als het echt niet anders ga onder de lamp.
                      Maar die vorige foto is die ook onder een hps want dat zie je wel niet eigenlijk?
                      Das inderdaad niet zo goed 40 graden, zuig je lucht van de ruimte in of staat er ergens een raam open?
                      Wat bedoel je met koelt tot een graad of 26 en schiet dan weer naar 30?
                      Staat je kacheltje nog aan?
                      En je tentje is dit een 90 op 90 op 180 of 200, of is dit nog een andere?

Grts cheese

Comment

eeuh er zijn toch geen nieuwe foto's bijgekomen he?
                        of zie ik ze gewoon niet dan?
                        Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                        Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door thugz View Post
                          eeuh er zijn toch geen nieuwe foto's bijgekomen he?
                          of zie ik ze gewoon niet dan?
                          Geen nieuwe foto's nee, als het gaat over mijn reactie thugz hier ging het over:
                          Het begon met de lamp die de hele nacht is blijven branden. Dit kwam, omdat ik 'smorgens een foto wilde maken en toen de schakelaar uit had gezet en vervolgens meer op AAN ipv de tijdsschakelaar,

dan heeft ie volgende keer niet het probleem dat hij zijn schakelkastje verkeerd zet .

Comment

@MWay

Het is 'n elektrische kachel, 2000w met 3 verschillende standen, zonder thermostaat.
                            Werkt overigens prima hoor, 's nachts krijg ik de temp mooi op zo'n 19-20 graden.

Heb trouwens net even getest zonder luchtbevochtiger, de LV daalt naar 15-20%, is dat niet te laag?
                            Zal morgen even m'n sensor in de schaduw hangen. Wat bedoel je met de kopse kant?

@royalcheese
                            Nee klopt je hebt gelijk, zet normaal even het licht uit en schiet snel wat foto's, zal het voortaan doen zodra de lamp uit gaat, kan ik het ook niet vergeten!
                            Die vorige foto is inderdaad onder de HPS lamp, maar op dat moment sprong ie net aan, dus vandaar dat het zo'n heldere foto was, lamp was nog niet op volle sterkte op dat moment. Heb geen raam open staan. De tent staat in 'n kamer waar het nogal koud is. M'n luchtinvoer onderin de tent is 125mm. Ik heb daar dan ook een slang aanhangen.
                            Overdag staat er een ventilator op de slang gericht, 's avonds staat ie voor de kachel.

''Wat bedoel je met koelt tot een graad of 26 en schiet dan weer naar 30?''
                            - Daar bedoel ik mee dat zodra m'n sensor merkt dat de temp omhoog loopt snel de lucht afzuigt tot een graad of 26, maar dat het snel weer opwarmt tot 30 graden.
                            De lamp is erg warm, heb hem nu ook hoger gehangen, de laatste uren voor het slapen verliepen goed... Even kijken of dit morgen nog zo is.

M'n kacheltje heb ik alleen 's avonds aan staan, anders zakt de temp tot 13 graden in de kamer. Er is in die kamer helaas geen verwarming, vandaar dus de kachel.

M'n tent is 90x90, achteraf gezien maatje groter moeten kopen. Komt de volgende keer!

@Thugz
                            Nee geen nieuwe foto's nog. Zal ze morgen even plaatsen, ze hebben echt een flinke klap opgelopen van de hitte. Dit zal je morgen wel zien.
                            Daarnaast ook nog een bewateringsprobleempje denk ik. Bladeren beginnen te hangen, daarnaast zit ik zo even uit mijn hoofd op dag 14 op 12/12 kleinste plant nog maar
                            25 cm en de grootste ongeveer 30. Worden kleine dames deze ronde, maar goed is mijn eerste kweek.... Men leert van fouten toch? Heb trouwens zojuist een tensiometer besteld zodat ik hier toch een beter gevoel op krijg.

Hoor het graag van jullie als jullie nog wat tips voor me hebben!

Grtz Willem

Comment

De kopse kant van je lamp,aan het eind van je bol.

Comment

Bezig...
                              X