Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek 16x amnezia haze 600w

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Eerste kweek 16x amnezia haze 600w

Korting op 420shop
    Hoi allen!

het wordt mijn allereerste kweek en hoop dan ook indien nodig wat hulp te kunnen krijgen.

De ruimte is een tent van 120x120x200

600 watt lamp van philips

19 december zaadjes binnen gekregen van wietzaadjes.nl het gaat hier om het huismerk amnesia haze.

Laten ontkiemen in een bakje water en na 1 dag over gedaan op een schoteltje met vochtig keukenpapier. Van de 18 zaden zijn er 17 uitgekomen.

22 december in potten gedaan en inmiddels is dit het resultaat na een kleine week 18 - 6

Na de eerste 3 dagen lichte stress door overbewatering ben ik benieuwd of ze nu een beetje op schema liggen volgens jullie?

De 4 plantjes in het midden kwamen als laatste uit en zijn het kleinst deze heb ik in het midden gezet zodat ze wat meer licht krijgen in de hoop dat ze wat bijtrekken

Groet toren van piza
    Last edited by toren van piza; 28 December 2014, 20:39.

Re: Eerste kweek 16x amnezia haze 600w

Wat een vreemde armatuur zeg! Met die EVSA erbij is het precies een theelepeltje
    In deze fase geef je best maar om de 2-3 dagen wat water. Niet te frequent (en zeker niet te veel).
    Als ze natte voetjes hebben, kunnen ze wat stilstaan, maar sowieso gaat het in het begin, met weinig blad, traag.

Amnesia is wel niet meteen een beginnerssoortje... Zou zelfs niet te lang meer wachten om de klok op 12-12 te zetten.
    Welke aarde (en voeding) gebruik je? Succes verder!
    Last edited by Rodigan; 29 December 2014, 11:48.
    Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

Comment

Hey Rodigan,

Ja is idd een rare armatuur maar werd me aanbevolen door een kennis. Is wat duurder maar schijnt goed te werken.

Ik weet dat amnesia niet echt een makkelijke plant is maar door het te roken was ik meteen verkocht en ik hou wel van een leuke uitdaging.

Wat betreft voeding doe ik er nu nog niks bij maar ben van plan om de canna lijn te gaan gebruiken tenzij iemand een beter voorstel heeft.

De aarde moet ik je ff schuldig blijven maar volgens verkoper was dit voldoende voor de 1e 5 weken bloei. Zal er waarschijnlijk wel wat bij moeten voeden maar dat probeer ik van de plant/blad te kunnen lezen.

Heb ze inmiddels op 12/12 gezet omdat t genoeg plantjes zijn waar ik de ruimte vast wel vol mee krijg.

Zal met een aantal dagen weer een update doen en dan zal ik meer over de voeding kunnen zeggen. Zal namelijk even navragen welk t is.

Groet

Comment

- we wachten geduldig op je update

Comment

Staat het niet op de zak dan welke aarde het is? Als het bvb. batmix is, wacht je best nog een hele poos alvorens bij te voeden (en groeivoeding zal overbodig zijn).
          Als't goed gaat, zul je waarschijnlijk nog ruimte te kort hebben. Grtz
          Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

Comment

Nee het enige wat op de zak staat is potgrondmix + perlite en t is een grijze zak

Comment

Die lamp is een B.A.L. EVSA en is als het goed is €30,- goedkoper als de dimbare EVSA 600Watt.
              Het nadeel hiervan is dat je de warmte van je EVSA ook in je tent hebt.
              En anders er buiten.
              Wel veiliger als een VSA.
              Wat koste die lamp je nu als ik vragen mag.

Comment

Heb er 120 eu voor betaald incl pit
                En t is idd een b.a.l.

Comment

Normale prijs,wel een goede lamp hoor.
                  Heb er zelf ook 1,die is nu even op vakantie bij een ander.

Comment

Had wel wat reviews gelezen hierover en zou iets meer opbrengst qua lumen hebben en wat besparing in gebruik. Klinkt opzich positief. Ik zal zien wat t wordt.

Comment

Zou hem wel aan een ketting hangen zo`n touwtje is mij net te link.

Comment

Ik snap je bezorgdheid m.b.t. het touwtje. Dit is zo'n catrolletje zal ik t maar noemen en dat is opzoch wel handig met verstellen in hoogte. Zal mijn gedachten eens de loop laten gaan voor een andere oplossing.

Het laatste zaadje is vandaag zowaar ook nog uitgekomen waardoor ik nu dus 2 plantjes "teveel" heb. Zal hier ook nog even een oplossing voor bedenken. Weggooien is ook zonde!

Comment

ziet er netjes uit , nu maar hopen dat het goeie amne is
                          Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

Comment

Kleine update,

Niet zo positief eigenlijk.

De kleintjes staan dinds maandag op 12/12 en ik begin de eerste probleempjes te zien:

wat gele vlekjes en een beetje krom blad. Is dit een calcium probleem?

Ik had de afstand van de lamp gemeten en zat ongeveer rond de 60 cm. Deze heb ik inmiddels naar ong 70 cm verhoogd. Ik had de lamp trouwens niet langzaam naar beneden gebracht maar ineens op zo'n 60 cm. Misschien iets teveel voor de plantjes?

Temperaturen zitten tussen de 28 graden bij dag en 19.5 's nachts. Lv schommeld zo tussen de 30 en 50% afhankelijk van dag en nacht.

Ik heb nog helemaal geen voeding gegeven alleen wat water gesproeid op de bladeren.

Iemand een idee?

Comment

Beetje te warm,heb je een waaier aan en zoja blaas deze onder de lamp door.
                              Als dat niet zo is wel even doen,word het wat lekkerder voor het plantjes en kun je de lamp weer op 60cm zetten.

Comment

Bezig...
                              X