Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
ik heb een x ergens gelezen dat de eerste kweek de beste zou zijn.... nou dat gaat bij mij niet op.
Ik kwam er vorige week achter dat de bs2 van gout niet een voeding was maar een bloeistimulator. Ik kreeg gele bladeren onderaan. Combinatie van slechte voorlichting en niet goed opletten. Nu de juiste voeding wel in huis maar door een niet juist geijkte meter hebben ze weer teveel voeding gekregen. En dat in combinatie met teveel water.
Resultaat : paarse stelen, hangende bladeren en wat verbrande plekken.
Wat zuur zeg! Leef met je mee. Juist omdat het je eerste kweek is. Heb nu ook mijn
eerste en zou het echt kut vinden als dat mis gaat. Best veel geld ingestoken en dan
wil je ook dat het lukt. Waarschijnlijk kun je ze nog redden. Hopelijk valt je bladschade
mee. Want bevorderlijk is het natuurlijk niet.
Oorspronkelijk geplaatst door toren van pizaView Post
Zucht!
ik heb een x ergens gelezen dat de eerste kweek de beste zou zijn.... nou dat gaat bij mij niet op.
Nee, het is omgekeerd. Dan mag je je nog heel goed voorbereid hebben, die groene vingers krijg je met ervaring. Dat overwateren van je zaailingen bv, dat weet je nu. Mss wat minder plantjes, maar wat meer voorgroei? Kan je grotere potten nemen die wat meer ruimte houden voor ph/ec foutjes. Ik ben nu wel zelf fan van lange voorgroei, minstens 4-5 weken en toppen. Trouwens bijna geen enkele ronde gaat perfect. Er kan zoveel misgaan. Domme dingen zoals timers vergeten schakelen. Beestjes, herma's, tmv virus, tekorten, klimaatproblemen. Dus daar zou ik mij niet direct laten door ontmoedigen. Geniet je des te meer van je eigen geteelde wiet.
Beter wat minder voeding dan teveel. Paarse stelen kan eigen zijn aan de soort, ik heb die eigenlijk zo goed als altijd.
't Zal wel meevallen toch ?
Een week geleden zagen ze er nog prima uit, beetje mager, maar dat is bij deze verklaard.
Als er echt een te hoge EC in de potten zit, kun je dat beter meteen laten zien, met foto's.
Als ze dreigen dood te gaan moet je ze namelijk ZSM gaan spoelen.
Spoelen is een laatste redmiddel.
Dat vinden ze ook niet fijn, want de plantjes gaan een paar dagen te nat staan, maar je brengt de EC en pH in de potten weer naar beginwaarden.
Hier komen dan de schrikbarende foto's met in mijn ogen behoorlijke over voeding. Plantjes staan er verder wel aardig bij volgens mij met leuke bloeiende topjes.
? Overvoeding begint bij verbrande puntjes. Die zie ik niet eens. Dat die onderste bladeren afsterven halverwege de bloei is normaal... Je gaat binnen 4 weken nog hard panikeren op die manier.
Het gaan gewoon kleine plantjes blijven, voor de rest echt niks mis...
Ben echt super blij met al jullie positieve reacties! Heb wel een plantje die sinds een uurtje ongeveer nadat de lamp aanging de bladeren allemaal laat hangen... terwijl toen het nog donker was alles strak omhoog stond... iemand enig idee?
Waarschijnlijk staan ze weer te nat. Na het antwoord van thugz ben ik gaan voelen aan de pot. Hij was niet licht maar ook niet super zwaar. Dus ik water geven. De volgende dag leek het beter te gaan. Bij het aanspringen van de plant stond al het blad weer mooi recht omhoog. En boem, na een paar uur hing de plant weer slap. En nu nog 3 planten met dezelfde kwaal. Ik dacht dus dorstig. .... maar dat geloof ik nu niet meer. Ze hebben een blokkade denk ik. De potten zijn inmiddels gewoon zwaar maar ze lijken niks op te nemen.
Comment