Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
hoop dat het nu beter te zien is..bah ben er al helemaal ziek van en nadeel is ik heb er niet voldoende verstand van om te zien wat mannetje of vrouwtje is in dit geval, zal zeker op het internet naar info gaan zoeken, en ben blij met de reacties en hulp die ik hier krijg
Ik vind het maar een raar plantje om te zien ene kant zeg ik herma maar heel duidelijk is het niet.
Je kunt zelf het beste zoeken naar de verschillen vrouwen geven witte haren uit een klein haarzakje zegmaar en bij mannen lijkt het net op een paar ballen aan een klein steeltje het is wel een duidelijk verschil.
Alleen ballen is een man alleen witte haartjes is vrouw en beide is herma
Dit (1) heet blijkbaar stipules (of spurs in het Engels).
Komt bij beide geslachten voor (en is geen bloeiverschijnsel).
Wat amazing daar aanduidt, kan ik niet goed zien.
Uit een vrouwelijke calyx groeien twee witte pistels en een mannelijke bal/stressbal/bananen hangt aan een steeltje.
Wij hebben er mooie topics voor, het hermafrodieten topic en het mannetje/ vrouwtje topic.
Let wel de mannelijke kenmerken van een herma kunnen er anders uitzien dan een 100 % man.
In mijn laatste kweekverslag zie je ook een paar duidelijke foto's
Dank jullie wel voor de info, ben druk aan lezen en leer er weer een boel van. Zoals ik het zie en bekijk met de info die ik gezien heb denk ik dat het vrouwtjes zijn en dat er wel degelijk voorbloei te zien is nu, op alle plantjes komen witte haartjes. Bij de info over de zaadjes las ik dat als je met je ogen knippert dat je weer iets gemist hebt en nu weet ik dat je dat niet letterlijk moet nemen, maar ze gaan echt enorm hard. In een ver verleden gekweekt op hydro met stekjes maar dat is niet goed afgelopen en sindsdien altijd weer braaf naar de coffeeshop of via de vrienden kring. Maar het begon toch weer te kriebelen en wil graag weten wat ik rook. Dankzij de reacties hier in de topic er achter gekomen dat bij automaatjes je de lamp dus niet naar 12/12 zet in plaats daarvan ben ik zelfs van 18/6 naar 20/4 gegaan.
Volgens de info bij de zaadjes zou de easy bud ongeveer 5 tot 7 weken na ontkiemen klaar zijn en de ww 9 tot 10 weken. Gezien het feit dat ze er al ongeveer 2.5 weken onder de lamp staan zou toch betekenen dat ze ook wel bloei verschijnselen zullen moeten gaan vertonen.
Info op zaadverpakking is vaak veel te optimistisch. Voor de meeste soortjes is 7 weken echte bloei een minimum.
Dus zolang er geen 'pruikjes' zijn, tel je nog geen echte bloeidagen. Grtz
Klopt en ik ga er ook niet van uit, zal vast wel wat weekjes meer zijn. Ik blijf regelmatig foto's posten en ja we zien het wel, hoef me niet druk te maken over wanneer de lamp naar minder uren te zetten ben benieuwd hoe dit afloopt met de lamp op 20/4 tijdens de hele rit.
wegens drukte geen tijd om een update te plaatsen..ze staan nu 42 dagen onder de lamp en gaan redelijk vind ik. Wel last dat de grote balderen onderin erg geel werden. De bloeivoeding iets verhoogd en lijkt tot stoppen gebracht. Foto's zijn niet superscherp allemaal. Probeer morgen wat mooiere foto's te plaatsen.
Lastig is dat. kennis vertelde juist dat te kort was van 1 en ander dat daarom zo geel werd. Is het verstandig om dan alleen maar even afgezuurd water te geven?
Tocht kan alleen bij de waaier vandaan komen dus deze maar anders gehangen.
Comment