Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Ik zeg: nee je geeft niet snel teveel mits je water geeft in het begin van de licht aan cyclus. Al is het niet wenselijk om ze elke waterbeurt zo te behandelen. Medium veranderd in dichtere massa.
nope, is nog nooit blijven staan. heb het net getest, na 5 min was al het water weg
rayfie, was maar een flauw mopje hoor
ik geef ook meestal water als de lamp 1-1.5u aan is, dan zijn ze wakker
" ik geef ook meestal water als de lamp 1-1.5u aan is, dan zijn ze wakker "
Persoonlijk geniet mijn voorkeur als lamp nog aan moet gaan, ongeveer 30 min van te voren. Dan maak je ze juist wakker, en kunnen ze zich voorbereiden op een zonnige dag. Zie het als je eigen: rustig wakker worden of direct weg moeten gaan....
Onder water geven met te veel water KAN (wortel)rot ontstaan. Wat is te veel? alles wat ze niet opneemt. Ik zou ipv 400ml van boven op 200ml van onder gaan maar dan wel dagelijks. Indien de dames laten zien meer nodig te hebben is daar makkelijker op in te gaan dan een te veel. Onderwater geven heeft als voordeel dat je de plant afscheiding ( afval stoffen ) niet meer mee door de aarde heen zal spoelen. Vaak op het eind halen kwekers die de potgrond hergebruiken de eerste 10cm er af, dit doen ze om de aarde op te waarderen en om die stoffen weg te halen.
Je meiden staan er mooi bij. Niet te donker , niet te licht en het nieuwe bladerdek is mooi licht van kleur.
-krijgen nog altijd 300-400ml water per dag langs onder, ze verdragen dit blijkbaar goed
-scrognet hangt op 17cm van de potten en het veldje is 0.60 m2
-ik ga nog een paar dagen blijven verder binden en knakken, ze hebben nu juist een douche van 1ml/L vitarace gehad (ph 6.2)-ze hebben sinds de overvoeding in het begin nog geen druppel voeding meegekregen.
was weer net te laat voor fotos met de lamp uit.
zou ik nog wat zijtakken wegsnoeien voor meer plaats te geven voor de toppen ? of zouden jullie ze gewoon laten gaan ?
Comment