Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
@weedfan: ik ben je ww kweek ook aan het volgen, zien er mooie planten uit ! van welke zaadbank haal jij je zaadjes ?
had nog wat knipafval liggen van de vorige kweek, heb ik voor 2 uur in de diepvriezer gezet, daarna door een oude zeef gedaan die ik nog ergens gevonden had enkele jaren geleden . (denk dat de zeef eentje is van 150 micron) IMG_2093.jpg
Inderdaad. Dat moet je met je buitenplanten afval doen. Heb je zo best veel.
Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.
Ik had die zaadjes trouwens van freeseedsonline.nl. 2,5 per zaadje. Uiteindelijk niet hele slechte zaden. Best goed eigenlijk voor prijs-kwaliteitsverhouding.
Mooi man. Nice dat je ook co2 tabs gebruikt. Ga ik de volgende ronde ook doen. Schijnt dat 30% van de co2 opname van de wietplant via de wortels gaat. Dus dat kan zeker extra grammetjes worden aan het eind. Top!
CO2 nemen ze voornamelijk op met de bladeren.
Bij voldoende aanwezigheid van CO2 in de plant gaan de huidmondjes sluiten, is er minder verdamping, dus ook minder waterbehoefte.
Maar om O2 te produceren hebben de planten bijvoorbeeld weer meer energie nodig, dus meer licht.
Voeding, water, temperatuur, lichtintensiteit en luchtvochtigheid moeten in het juiste evenwicht aanwezig zijn om een positief effect van extra CO2 te zien.
Het kan een voordeel zijn, maar als je niet overal rekening mee houdt en optimaliseert zul je weinig merken, en kan het zelfs 'n negatief effect hebben.
(eigenlijk hoeven we geen extra co2 te geven, er zit minstens 400ppm in de lucht die we om ons heen hebben
Dat gezegd hebbende, succes met de kweek Jooms.
Dat zal wel gaan lukken, je bent geen beginner meer he
Benieuwd wat jij straks vind van die WW van Greenhouse.
Ik heb ze ook eens gekweekt.
Comment