Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bijna klaar voor eerste run. Pfffff. 4 jaar stilgezeten.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Bijna klaar voor eerste run. Pfffff. 4 jaar stilgezeten.

Korting op 420shop
    Hey hallo iedereen en allemaal.

Ik wil meteen graag mijn excuses aanbieden voor het geval ik deze topic in een verkeerd forum heb geopend (ik heb echt geen verstand van computers en internet, dus ik doe mijn uiterste best).

Meteen kom ik met een heel verhaal waar je bijna moe van zou worden.
    Na langere tijd al rond gelezen te hebben hier op het forum (huispapa, vrouw werkt dus lekker veel vrije tijd),heb ik mezelf een weekje geleden geregistreerd en geintroduceerd als nieuw member.
    Ik heb meerdere kweekverslagen gelezen, maar ook grappige discussies.
    Ik hoop dat ik met de juiste spullen, wat geluk en natuurlijk met wat advies van jullie een goeie eerste run mag draaien (waar ik stiekem niet zo heel bang voor ben)
    In het verleden heb ik al vaker gekweekt (commercieel kweker gestraft door het systeem), maar nu gaan we puur voor het dagelijkse sigaretje voor mij en natuurlijk de vrouw. (tevens de stief/moeder van mijn kinderen)
    Zij is stiekem de motivatie geweest om weer eens even wat leuks op te zetten (en de huidige crisis natuurlijk) dus ik was haar dan ook weer eens een keer meer dan dankbaar toen ik uit het niets een DR120 kreeg (Yes, een tent. Als wij mannen zulke cadeaus van onze vrouw krijgen zijn we zo blij als kleine kinderen)
    Daarna met hulp van de vrouw de rest maar eens bij elkaar gespaard om toch wat kwalitatief goeie dingen te kunnen halen.
    Onder het motto; als je het doet dan moet je het goed doen, heb ik een hele waslijst met spullen besteld die echt waar uit alle hoeken van Nederland hier zijn gekomen. ( LLG= lang leve google)
    Ik zal mijn eerste run volledig (groei en bloei) gaan draaien in de DR120, maar daarna wordt er voorgegroeid in de dp90 (met 3 Tneons van 2x55w en 310m3 afzuiging) Ook ga ik de DP90 nog gebruiken voor het voorgroeien van een zooi autoflowers voor in de tuin.
    De eerste run zal gaan met 36 potten van 6,5 liter, die als de stekken aangeslagen zijn, meteen op 12 uur gaan. ( SOG)
    De tweede run wordt met 5 potten van 40 liter met zeker 4 weken voorgroei. ( SCROG)
    Nu denken jullie waarschijnlijk; ''die gast is heel wat van plan'' dat klopt. Ik heb te lang stil gezeten en sta te popelen om mijn dingetje weer te mogen doen.
    De tent ga ik de eerste 3 a 4 runs gebruiken om eens even lekker te experimenteren, vervolgens pak ik het systeem eruit dat het voor mijn gevoel het beste doet.
    Vanaf het begin van mn eerste run zal ik een zo duidelijk en overzichtelijk mogelijk verslag proberen bij te houden met veel fotos en uitleg (en wellicht ook vragen) zodat hopelijk in de toekomst ook anderen hier wat aan hebben en we allemaal dikke oogsten mogen draaien. Ik zou graag alvast mijn setup met jullie willen delen en jullie mening willen horen. ( maar denk dat dat wel goed zit, kennis is macht)

Setup;

SecretJardin DR120 (afmeting LBH= 1.20x1.20x2.00)
    Adjust a wing medium
    Lumatek dimbare ballast ( Omdat standje superlumens cool is en mooi paars niet lelijk is)
    Lumatek 600w dual spectrum ( gouden duo in combo met die ballast)
    Afzuiger 310m3 Can Fan buisventilator met broekstuk (T Splitsing) en 2 x 150 m3 Can Light mini. ( moet haalbaar zijn voor in de DR120, maar komt na deze run in de dp90, dan komt in de DR120 een 1000m3 softbox, hebben we voldoende overcapaciteit voor aankomende zomer)
    De inlaat is passief, maar kan eventueel aangepast worden wanneer nodig.
    Bevochtiger. 6 liter tank ( koude mist, omdat stoom uit is)
    Hygrostaat van Faran. ( om ingestelde luchtvochtigheid te behouden)
    Potten ( heel veel soortjes en maten) 36x 6,5 liter
    25x16 liter
    5x40 liter
    Clipventilator. ( 4 stuks, muisstille van 5 watt, in elke hoek 1. Waarom? Zo kun je het beste windcirculatiessysteem creeeren)

Als voeding ga ik nu voor de lijn van Atamai (de bekende bloombastic box)
    Blumat digitale tensiometer. (Omdat potten met de hand controleren uit is)
    Adwa ph meter ad-12 en Adwa ec meter ad-32 in koffer. Mijn pronkstukje uit de verzameling. ( Compleet uitgerust met vervangbare indicators en alle ijkvloeistoffen, schoonmaakmiddelen en bewaarvloeistoffen en natuurlijk ph+ en ph-)
    2 digitale thermometers met externe sensor (ook voor de DP90)
    Cli-mate minigrower voibox. Best wel een leuke en uitgebreide schakelkast die 2 lampen kan aansturen, een kachelcontact heeft ( springt automatisch aan als lampen uit gaan) een contineu aansluiting heeft (voor bijvoorbeeld ventilator) en die ook nog eens de afzuiger en inblaas kan regelen. (bromt wel een beetje, maar voor dat geld mag je zeker niet klagen. Mooi en tof dingetje.
    Als aarde gebruik ik de light mix van Gold label.
    Ook hebben we nog wat losse dingen en materialen in de vorm van stokken, netten, easyrollers, victorketting en nog wat randbenodigdheden.
    En natuurlijk is er nog mijn voorgroeitent.
    De DP90 (Afmeting LBH= 0.90x0.60x0.90)
    Verlichting 3 Tneons van 2x55watt. (Theoretisch 330 watt )

De foto's zal ik er zo snel mogelijk achter aan proberen te plaatsen, even nog een goede camera regelen.
    Voor de 36 planten die ik op SOG ga zetten wil ik meteen heel voorzichtig een droog eindgewicht noemen.
    Met wat gezonde Hollandse bluf zeg ik; tussen de 360 en 500 gram. ( 10 a 15 gr p pl )

Groeten Groeniscool
    Last edited by Groeniscool; 12 January 2015, 14:04.

Re: Bijna klaar voor eerste run. Pfffff. 4 jaar stilgezeten.

Allereerst welkom.
    Leuke set-up daar moet het wel mee gaan lukken.
    Wat ga je trouwens voor soortje zetten.
    En 14 gram de plant verwacht ik zeker.
    Succes.

Comment

Ziet er goed uit die set-up. Ik zet een stoeltje neer.

Comment

Last edited by Groeniscool; 12 January 2015, 10:55.

Comment

Voor een sog zijn die pp ideaal idd en met de juiste is het gewicht meer dan mogelijk.Het enige wat idd tegen kan werken is het klimaat, dit is in een tentje moeilijker te handhaven dan in een hok.

Comment

Het klimaat daar maak ik me absoluut niet druk over. Je mag me voor gek verklaren, maar om niet met half gebakken peren te komen heb ik de hele opstelling 2 weken laten draaien
            ( uiteraard zal de temperatuur nog wat gaan schommelen als de dames erin komen,maar dat zal minimaal zijn. Laagst gemeten temperatuur in 2 weken tijd: 18 graden in slaapstand. Hoogst gemeten temperatuur 27 graden. Cli-mate minigrower doet zn werk uitstekend, maar nogmaals met wat gebrom af en toe.
            Tent staan trouwens in een redelijk grote ( onze) slaapkamer ( 7x4) die altijd 20graden is.

Comment

Mooie set-up en leuke vrouw !
              Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
              Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Zeker leuke vrouw ^.^, Ik wens je succes. Ik zal af en toe is even langskomen om ff te kijken hoe het er hier aan toe gaat. Ziet er allemaal goed uit. Ik wens je veel kweekplezier en succes toe.

Comment

Nee hoor meten is weten.

Comment

Leuke setup. Aan de spullen zal het niet liggen
                    Waarmee en hoe ga je de stekken behandelen tegen de beestjes die je er bij krijgt ?
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

QnQ; Thanks. Hopelijk mag ik goed gaan knallen met die setup ja.
                      En.......Ik ging er al vanuit dat iemand met zo'n vraag aan zou komen. (stiekem moet ik er even om lachen)
                      Maar daar kan ik een heel mooi antwoord op geven; De stekken komen absoluut niet van een geldbeluste prutser of afgekeurde stekkenboer, maar van een van de misschien wel bekendste en beste leveranciers voor hobbykwekers (met smetvrees, doet zelfs zijn voortuin met dettol) uit mijn regio (mensen met een bepaalde naam, houden deze graag hoog). Uiteraard zou er tijdens het vervoer (van en naar) wat kunnen gebeuren, (moet ze zelf zelf ophalen) maar daar gaan we mooi niet van uit.
                      Nogmaals thanks en wordt snel vervolgd.

MWay; Omdat meten inderdaad weten is, heb ik een laatste meting gedaan in huis (gisteravond). Ik heb alle lampen in huis geteld,( die nog niet voorzien waren van led) Dit zijn er in totaal 24 met een totaal vermogen van (houdt u vast) 960watt. Deze 24 lampen worden allemaal vervangen voor maximaal 6watt leds. 24x6=144watt. Uiteraard branden die lampen niet allemaal tegelijk en 24 uur per dag, maar..... 960-144=816watt stroombesparing. Op deze manier probeer ik toch het stroomverbruik een beetje te compenseren wat ( als beide tenten draaien) op gemiddeld 1200watt zal zitten. De leds zijn wel redelijk prijzig in aanschaf, maar iedereen weet dat ze een belachelijk lange levensduur hebben en nog eens veel zuiniger zijn voor in de portemonnee.

Stemma en Weedfan; Thanks voor het compliment over de vrouw. Ik gun alle mannen een vrouw van mijn caliber, want deze vrouw gaat veel verder dan perfectie. Ik wil het bijna schreeuwen. Echt een moordwijf. Kan belachelijk goed koken(Surinaams), heeft een goede baan, kan ook nog schoonmaken, maar vooral en dat is het beste punt, haar man met een gerust hart de deur uit laten gaan en hem steunt in alles (bijna te mooi om waar te zijn).Maar wij zijn net Bonnie en Clyde Maar genoeg geluld over mn vrouw. Schuif lekker aan, heb nog heel eventjes geduld en blijf me volgen.

Oxinovo. Wij danken u. Schuift ook u maar lekker aan en ga genieten van de voorstelling (die hopelijk zo spoedig mogelijk mag beginnen).

Groeten aan jullie allen.
                      Lumatek-want mooi paars is niet lelijk.
                      Last edited by Groeniscool; 12 January 2015, 10:51.

Comment

Mooi groen ook niet, en daar gaan we voor. Of ben je meer van de paarse soortjes? Weet je eigenlijk wat voor exotisch je al gaat kweken? 1 soortje? Meerdere soortjes? Indica? Sativa? Reduralis? Ben benieuwd.

Comment

- mooi mooi
                          - men stoeltje staat erbij
                          - net plaatsje gevonden tussen MWay en weedfan
                          - bedankt om op te schuiven manne

- Grts Amazing

Comment

Comment

- idd MWay

Comment

Bezig...
                              X