Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Popeye en zijn 9x Sweet Afgani Delicious

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

die XPS platen komer er gelijk wel goed uit, maar mag niet aan een open vlam komen.
    En die isomo platen vertrouw ik niet, maar dat kan volgens mij toch ook niet zogoed tegen hoge temperaturen.

gr

Comment

51..jpg51.jpg52..jpg52.jpg53..jpg53.jpg54..jpg54.jpg55..jpg55.jpg56..jpg56.jpg57..jpg57.jpg58..jpg58.jpg59..jpg59.jpgb1.jpgv1.jpg

Voor de rest gaat het gelijk wel goed.
      Misschien wel best mijne tensio terug boven halen.

gr

Comment

Re: Popeye en zijn 9x Sweet Afgani Delicious

- volgens mij hebben ze een tekort aan water gehad maar een teveel aan voeding.

Comment

Waar baseer je het tekort aan water op amazing? En te veel voeding klopt. Beetje rustig aan Popeye. Ik weet dat jij aardig wat voer op kan. Maar dat geld niet voor iedereen

Comment

Ben met de voer begonnen omdat ik denk dat ik met een magnesium tekort zit.
            Omdat het geel vooral voorkomt bij de onderste en oudste bladeren.
            Geef momenteel wel echt het minimale voorgeschreven voeding. max 4ml op 1.5l

Heb gisteren de tensio in gestoken en diene gaf 460+ aan.
            Daarnet op de laatste 4u licht stond het op 56.

Als straks de lampje aanschiet zal ik nog eens kijken hoe het ervoor staat.
            Gisteren toch 3x1.5l water moeten geven, met totaal 2x3.5ml voeding.

gr

Comment

- ziet er hier goed uit , houden zo

Comment

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door weedfan View Post
                  waar baseer je het tekort aan water op amazing? En te veel voeding klopt. Beetje rustig aan popeye. Ik weet dat jij aardig wat voer op kan. Maar dat geld niet voor iedereen :d
                  :lols:

Comment

6.1.0.jpg6.1.1.jpg6.2.0.jpg6.2.1.jpg6.3.0.jpg6.3.1.jpg6.4.0.jpg6.4.2.jpg6.5.0.jpg6.5.1.jpg6.6.0.jpg6.6.1.jpg6.70.jpg6.71.jpg6.80.jpg6.81.jpg6.90.jpg6.91.jpgb1.jpgb2.jpgv1.jpgv2.jpgo.61.jpgclip.jpg

Sebiet nog eens kijken wat diene Ferto ga doen.

gr
                    Attached Files

Comment

Al die staafjes die je in de grond moet steken trekken op niet veel. Weggesmeten geld. Als je naar foto 11 kijkt zie je duidelijk overbemesting. Verbrande punten. Mag een beetje, maar niet te veel. 5.4 is te zuur. Vergeet niet dat een ph van 5 al 100 keer zuurder is dan een ph van 7. Ph van 6 is maar 10 keer zuurder. Hoe meer je naar beneden gaat hoe hoger die schaal. Dus 5.4 is al een serieus stuk zuurder dan 5,8 a 6,2 die ze het liefst hebben.

Comment

Dat weet ik, maar ik dacht aangezien ik toch al een maand ph8 gegeven heb, dat 5.4 wel niet zoveel zal geven.
                        Gemiddelde zal dan nog altijd boven de 6.0 liggen. denk ik.
                        gr

Comment

Ik begrijp dat afzuren niet zo goed en waarom. Op aarde is dat niet nodig, omdat
                          aarde het zelf reguleerd. Het is juist beter om een constante Ph aan te houden op aarde.

Denk vooral dat je waterproblemen heb gehad en daarom vergeling tot gevolg.

De 1 zegt dit en de ander zegt dat. Volgens mij is het juist nou niet handig om hier mee
                          te gaan rotzooien als de ph je probleem niet is. Plant heeft het meest baat bij een
                          constante Ph waarde op grondkweek.

Comment

Wel de juiste. Buiten speelt dat allemaal geen rol. Binnen wel omdat het volume veel te klein is. Je moet afzuren om de juiste ph te bekomen, dit zorgt er voor dat meststoffen het beste kunnen opgenomen worden. Bij een te hoge of te lage ph gebeurt dat niet en hoopt de ec zich op in het medium. 5,4 is echt te zuur. Aangezien die schaal exponentieel verloopt is 5.4 vele malen zuurder dan 6.

Comment

Heb daarnet nog effe vlug op de fles van Canna gekeken, daar wordt 5.2-6.4 aanbevolen.
                              Gisteren heb ik niet direct negatief effect op mijn plantjes gezien. Waarschijnlijk door de buffer in de aarde.
                              Aangezien ik toch volgende kweek voor het gemak met Blumat's ga werken heb ik nu toch al een PH-meter aangeschaft.
                              Ondertussen kan ik er maar mee leren werken.
                              Lees inderdaad dat je met bio-voeding dat niet direct moet doen, maar het mag dus wel.
                              En als het de plantjes te goede komt is het ook goed voor mij

gr

Comment

Ik meet niets op bio.

Comment

Bezig...
                                X