Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek ooit: 3 dametjes RQS Fruit Spirit in tent

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Eerste kweek ooit: 3 dametjes RQS Fruit Spirit in tent

Hey het is idd effe geleden maar het is ongeloofelijk druk geweest en ook wat problemen, ook met de plantjes. Maar vandaag of morgen komt er zeker een grote update met foto's. Idd da lamp staat nu 18 aan 6 uit

Comment

Hoi hoi,

Het is even geleden ik weet het, mijn oprechte excuses. Het is zowel op familiaal gebied als werk heel druk geweest .

Maar goed, to the point.
      Na het vorige verslag begon ik toch te denken dat mn plantjes niet snel genoeg groeiden en heb dit even voorgelegd aan een groeiexpert (ik ga geen reclame maken maar uit ervaring bleek het een hele goede te zijn).
      Zoals jullie al konden lezen had ik een starterkit gebruikt en zowel op de site als op de verpakking stond dat je niet moest bezig houden met de plantjes uit die potjes te halen maar ze recht in de grond kon steken! Bio-afbreekbaar ofzo dacht ik...
      Ik ben mn relaas aan het doen tegen die groeiexpert en die kon zijn oren niet geloven . Ik moest van hem meteen aan de slag om de plantjes uit te graven en proberen de wortels nog uit de potjes te halen anders zouden ze snel sterven! Ik graaf ze op en idd, de potjes waren helemaal niet afgebroken . Voorzichtig opengeknipt en met een uur werk, veel geduld en online begeleiding van de expert heb ik ze alledrie kunnen redden. Ik heb ze voorlopig in kleinere potjes gezet omdat ze zo samen dicht bij mekaar onder de warme lamp konden.

Die expert heeft ook contact opgenomen met de site waar die starterkit verkocht wordt en ze hebben de instructies reeds aangepast

En het heeft gebaat hoor! Hieronder zien jullie de 3 dames, ze zijn sindsdien al heel flink gegroeid en al een stevig stammetje opgebouwd.
      Het is wel nog zoeken met water geven etc maar ik heb een goed oog dat het goed komt!

20150121_191802.jpg20150120_231435.jpg20150123_183753.jpg20150121_194415.jpg20150202_233906.jpg20150130_200133.jpg20150202_000008.jpg20150201_235953.jpg20150201_205930.jpg20150130_200144.jpg20150202_233917.jpg

Bedankt om te lezen!

Comment

Geef water langs de randen van de pot en niet rond de stam.
        En zal ook niet te lang meer wachten met overpotten.

Comment

Het overpotten staat gepland voor vanavond

Comment

Tja, die plastic potjes moet je er natuurlijk vanaf halen, logisch.
            Dat schuimpje groeien de wortels wel door.
            Wat je gedaan had viel niet op tussen alle tekst waarschijnlijk anders had er wel iemand geroepen dat dat niet kan.
            Gelukkig ben je er op tijd zelf achter gekomen.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
              Tja, die plastic potjes moet je er natuurlijk vanaf halen, logisch.
              Dat schuimpje groeien de wortels wel door.
              Wat je gedaan had viel niet op tussen alle tekst waarschijnlijk anders had er wel iemand geroepen dat dat niet kan.
              Gelukkig ben je er op tijd zelf achter gekomen.
              Mja logisch, mss wel mss niet. Maar als er letterlijk op de website bij de "How To" staat potje mee in de grond, dan doe je als beginner t potje mee in de grond...
              Wel goed dat ze zo snel aangepast hebben.

Comment

Ik heb miss een klein tip voor de volgende keer als je lv te laag is doorzichte plastic flesse door de helft snijde binne in nat spuite en over de kleintjes heen zette en dn af en toe checke om er nog wat vocht bij moet tot ze groot genoeg zijn daarna kan paar emmers met water verspreid neerlegge als je daar plek voor hebt en anders natte handdoeken

P.s. correct me if im wrong maar vloerverwarming kan je denk ik wel mee uit kijke want als t te warm is kan je schimmel krijgen bij je wortels

Comment

Hoe wil je het te warm krijgen door zo matje ?

Spongepots kunnen normaal gesproken mee de grond in ?

Comment

Bezig...
                  X