Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2 x Euphoria (CBD plant, RQS) en 1 x Critical (RQS) kweekverslag

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    2 x Euphoria (CBD plant, RQS) en 1 x Critical (RQS) kweekverslag

    Korting op 420shop
    Yu medekwekers,

    Ik ben zelf zeer beginnende kweker. Eerst wat problemen gehad rond ontkiemen en potgrond maar uiteindelijk uit de startblokken.
    Ik kweek binnen onder 2 lampen en 120w reflector lamp met 1040 lumen en een 18w (spaarlamp) goed voor 100w en geeft 960 lumen, beide warm white dus roodspectrum qua licht.
    Verder niet meer dan wat alluminium tegen de muren om wat te reflecteren, dus easy kweekruimte.
    Potgrond nu is een menging van universele potgrond met stek en zaaigrond.

    Dus hierbij is men eerst gezaaigde zaadje (op donderdag) uitgekomen deze zondag en staat er ondertussen zo bij.
    Dus is mijn eerste euphoria zaadje die aan het tot leven komen is.
    Bij deze was men vraag dat dit plantje er goed uitziet voor zen termijn van leven, dus dag of 2 en of ik ergens ix kan/moet aanpassen?

    Thx alot already!
    XTranCix

    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.20150202_161418.jpg20150202_161411.jpg20150202_161424.jpg20150202_161415.jpg
    Attached Files
    Last edited by XtranCix; 2 February 2015, 15:20.

    #2
    Re: 2 x Euphoria (CBD plant, RQS) en 1 x Critical (RQS) kweekverslag

    - succes met je verslagje
    - volgens mij staat u dameke te nat .
    - je kan beter aarde bijdoen tot de lobblaadjes.
    - hoe hoog hangt je lap ? volgens mij veel te hoog.
    - en je universele potgrond staat er op je zak

    - staat dit niet op je zak dan kan je geen voeding voeding geven aan je dame.

    Comment


      #3
      Re: 2 x Euphoria (CBD plant, RQS) en 1 x Critical (RQS) kweekverslag

      Hoi,

      Lamp hangt ix van een 40cm boven het plantje.
      Qua vocht staat ze nu veel droger maar zal er op letten van niet teveel water te geven.
      Maar ziet er volgens mij van kleur wel gezond uit.
      Naar dat logo zou ik eens moeten kijken, maar in zaai en stekgrond zit er toch al wat voeding dacht ik?
      Want de verhouding universele en stek en zaaigrond ligt op 25/75 ongeveer.

      Ander plantje nu ook begonnen met groeien.
      De Critical laat op zich wachten maar is ook pas maandag gezaaid.

      Comment


        #4
        Re: 2 x Euphoria (CBD plant, RQS) en 1 x Critical (RQS) kweekverslag

        - ja klopt in je stekgrond kan je bvb voorgroeien 3weken en dan verpotten.
        - je lamp moet veel lager.

        Comment


          #5
          Re: 2 x Euphoria (CBD plant, RQS) en 1 x Critical (RQS) kweekverslag

          Heb bij men grootste meid nog wat aarde toegevoegd.
          *Wat kan ik best gebruiken als bloei voeding? Kan je dit kopen in gewone doe het zelf?
          Zou dan wel voor een bio variant gaan.
          Plantjes staan ook wat dichter onder hun lampen.

          Hier nog 2 foto's van men grootste meid.

          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

          Ik veronderstel dat dit bevoorbeeld wel goed is als voeding of niet?
          https://www.brico.be/tuin-buitenleve...27-1-l/5090760
          Attached Files

          Comment


            #6
            Re: 2 x Euphoria (CBD plant, RQS) en 1 x Critical (RQS) kweekverslag

            Nee, da's niet goed als bloeivoeding.
            Voorlopig heb je nog even de tijd om uit te zoeken wat wel geschikt is.
            Kijk bijvoorbeeld eens op het forum, bij voeding.

            btw. Wat voor lampen heb je nou precies ?
            18W = 18W heh, geen 100.
            Last edited by QnQ; 28 January 2015, 16:43.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Re: 2 x Euphoria (CBD plant, RQS) en 1 x Critical (RQS) kweekverslag

              ik raad een spaarlamp van 300w aan (wel mss lastig te vinden) om voor te groeien

              zeker geen last van strek dan,op een bepaald moment denk je dat je sla aan het kweken bent

              Comment


                #8
                Re: 2 x Euphoria (CBD plant, RQS) en 1 x Critical (RQS) kweekverslag

                Ja al wat van gelezen ondertussen over de voeding en kwam Green sensation tegen van Plagron dat kennelijk wel goed is.
                Maar moet nog eens wat verder uitspitten en dan best es bestellen via internet plaats van de plaatselijke brico

                * En qua die lamp is een 18W lamp maar schijnt die niet naar het vermogen van een 100w gloeilamp?
                Allessinds ga ik hier voor de moment nog niet voor het optimaal benutten van alles, maar is men eerste kweekje
                en alles is gelijk wat in testfase. Voor ik er verder in investeer wil ik ook eerst zien of dit wel een hobby is waar
                ik mij blijvend kan met bezig zijn.

                Alvast bedankt voor de reacties

                Comment


                  #9
                  Re: 2 x Euphoria (CBD plant, RQS) en 1 x Critical (RQS) kweekverslag

                  - hang je lamp op 5cm van je plantje.
                  - de hobby zal je zeker bevallen en zal blijvend zijn
                  - maar bij elke hobby heb je een startbudget nodig.
                  - wat heb je van budget ?
                  - met de lampdie je nu gebruikt kan je als het zeeeer goed verloopt 10gram afhalen
                  - maar denk eerder dat je het einde niet zal halen , en als je het haalt zal je 2joints afhalen.

                  Comment


                    #10
                    Re: 2 x Euphoria (CBD plant, RQS) en 1 x Critical (RQS) kweekverslag

                    Budget is niet aan de grote kant voor de moment
                    En wil toch eerst weten of het blijvende hobby is want met men Adhd begin ik aan veel
                    maar ben het soms ook even vlug beu. Al is er hier een leuke beloning aan het einde.
                    En kweek voor medicinale doeleinde, dus vermoedelijk zal dit wel blijvend zijn.
                    Maar voor ik investering doe van 500 euro ofzo probeer ik toch liever eerst wat uit.

                    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                    Euch bij deze vond ik de mogelijke oogst die je zegt niet echt motiverend.
                    En feit van dat dit wel blijvende hobby kan zijn en waarschijnlijk wel
                    Moest ik kunnen zet ik er mij ne hele dag bij om het proces te zien :p
                    Dus bij deze heb ik dan maar klein investeringske gedaan.
                    http://plantandflower.be/kweek-kit/k...ro-60-250-watt
                    En dit als voeding voor eens uit te proberen:
                    http://plantandflower.be/voeding/bio...trypack-indoor

                    Dit zal men oogst dan toch aanzienlijk moeten kunnen verhogen vermoed ik.
                    Last edited by XtranCix; 29 January 2015, 12:51.

                    Comment


                      #11
                      Re: 2 x Euphoria (CBD plant, RQS) en 1 x Critical (RQS) kweekverslag

                      - je hebt een goeie aankoop gedaan
                      - wanneer heb je deze ?
                      - je lamp op 25cm (250w)
                      - je moet ook weten als je het tentje enzo ter besschikking hebt dat er hier veel meer zijn die je zullen helpen
                      - omdat we dan ook zien dat je ervoor zorgt om toch een mooi eindresultaat te hebben.

                      Comment


                        #12
                        Re: 2 x Euphoria (CBD plant, RQS) en 1 x Critical (RQS) kweekverslag

                        Ho ik las dat dit normaal de volgende werkdag dus morgen zou moeten geleverd zijn.
                        Dus ik verwacht het tenlaatste maandag. Maar hoop op morgen eigenlijk. Maar nog geen track & trace ontvangen.
                        En ja zal mij ook nog meer gaan boeien denk ik als ik schonere resultaten ga zien.
                        Hoop enkel dat er een handleiding bij zit want ik ben alles behalve technisch aangelegd om dat te ontcijferen om die
                        tent te installeren.
                        En is eigenlijk wel een goeie investering die je er vlug genoeg kan uithalen.
                        Wat is de maximum van planten op 60 * 60? Plant of 4 a 5 ofzo?
                        Zal het wel voorlopig bij 3houden maar wie weet bij de volgende in paar maand dat ik wel uitbreid.
                        Altijd leuk om verschillende soorten te kunnen proeven en ontdekken.

                        Comment


                          #13
                          Re: 2 x Euphoria (CBD plant, RQS) en 1 x Critical (RQS) kweekverslag




                          Vergeet niet om de beschermfolie van de kap te halen.
                          Last edited by QnQ; 30 January 2015, 09:36.
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                          Comment


                            #14
                            Re: 2 x Euphoria (CBD plant, RQS) en 1 x Critical (RQS) kweekverslag

                            Hey thx QNQ, maar heb mij later gerealiseerd da mijne best maat electriciteit gedaan heeft in zen middelbaar
                            en die zag dat direct zitten om mij te helpen en op te leren.
                            Ben echt aan het popelen om er aan te beginnen. Normaal zal het hier morgen in huis zijn.

                            Maar zo staan ze er nu bij onder men lampen. De critical heeft nog niets van leven getoond, vrees voor een sterfgeval.

                            20150201_112158.jpg20150201_112139.jpg20150201_112128.jpg20150201_112345.jpg

                            Voor de rest denk ik dat ze wel redelijk cava staan voor in barre omstandigheden op te groeien.
                            Grootste is 6 en kleinste 5 dagen oud.

                            XTranCix

                            Comment


                              #15
                              20150202_161411.jpg20150202_161415.jpg20150202_161418.jpg20150202_161424.jpg

                              Denk van ze nog eens 10dagen te laten doorgroeien in deze omstandigheden en dan over te schakelen naar 12/12 voor de bloei.
                              Nu eerst eens verder onderzoeken hoe ik die voeding moet gebruiken.

                              Bij enige bedenken rond mijn installatie of dergelijke gelieve me mij te laten weten.

                              Comment

                              Bezig...
                              X