Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Santa Maria eerste kweekverslag..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Santa Maria eerste kweekverslag..

    Of ice o lator hasj maken ;D

    Comment


      Re: Santa Maria eerste kweekverslag..

      image.jpg
      Even sparen nog..
      image.jpg image.jpg
      2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
      2016 - Greyvol's buitenkweek
      2017 - Santa Maria van Space Cees

      Comment


        Re: Santa Maria eerste kweekverslag..

        Closed loop extractor. Als je centjes teveel hebt. 3k$

        Mocht je mijn bubble bags willen gebruiken, ik kom gerust af
        Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
        Vapers Hydro avontuur (voltooid)

        Comment


          Re: Santa Maria eerste kweekverslag..

          Onderstaande tekst is een wat onsamenhangend verslagje van vandaag, was erg verbaasd over de werking van de narcose en vond het wel leuk dat op te schrijven. Maakte me ook bijzonder druk over de ingreep en probeer dat stressen beter te kunnen verwerken. Houd me ook lekker bezig

          Steenkoud met zo'n raar hemppie aan en een doorschijnend kaasdoek-stretchbroekje ligt greyvol te wachtten op de ingreep brrrrr

          Ben zo koud van de zenuwen, 6 uur geslapen de afgelopen twee dagen en niks gegeten. Laatste maaltijd was een kippenbouillon 31 uur geleden. Sindsdien water en af en toe druivensap en een thee. Vanochtend twee keer staan overgeven van de zenuwen en kwam het water eruit! Leeg als het maar kan zijn en mijn bek is zo droog als gort en mijn lippen voelen als sahara zand. Maar eindelijk is het zo ver, ze rijden me weg. Kusje van me vriendinnetje en gaan met die banaan.

          Op de inslaapkamer aan de zuurstof en een hele bubs smurfen om me heen. Bril af dus zie alleen blauwe schimmen en iedereen heeft paars haar vond het al zo vreemd. Beetje gevraagd hoe dat nou zit met bibberen als ik dadelijk verdoofd word, dan hou je meteen op met bibberen is het antwoord. Ach, grappig, dus je hersens zeggen bibberen? Kost alleen wel heel veel zuurstof was het antwoord en je krijgt dadelijk een verwarming om je heen en alvast extra zuurstof. (Ken die dingen wel, soort fohn in reddingsvest, superfijn). Arts gesproken, die deed n bietje erin knijpen, auw, ja die gaan we voor je eruit halen. Greyvol word al wat rustiger, denkt aan de meditatie en met flinke teugen die zuurstof naar binnen. Komt allemaal goed, helemaal gerust door alle mensen om me heen. Hier ga jk niet dood was mijn gedachte, staan verdomme 10 smurfen om me heen, oh nog een 11 smurfen met paars haar met wisselende gele en oranje voetjes. Als dat niet goed komt dan weet ik het ook niet meer.

          Plakkertje hier, plakkertje daar, naaldje erin en hop naar de O.K.
          Fuck, bibberen was bijna weg en eenmaal in de O.K. Ga ik in overdrive. Was is het daar koud zeg en moet mijn warme bedje verlaten voor een nieuw koud nestje.

          oh Jee hoor ik iemand zeggen, gepikeerd roep ik, ja Hallo het is hier steenkoud!
          En kom op man, "Oh Jee" wil ik niet horen in een operatiekamer, "niet echt geruststellend" denk ik heel hard in mijn hoofd. Mopper wat over de trekonlasting van de kabeltjes, het enige wat is dus zie. maargoed..

          Zeg: ben best wel zenuwachtig
          Maskertje op en je word zo duizelig, is het antwoord. geef je ook nog iets voor de misselijkheid. Hoeft niet zeg ik, en vertel bovenstaand van de kippensoep en 31 uur vasten en dat er niks is om over te geven, dus iets extra's tegen misselijkheid hoef ik niet. Dank u wel

          Diepe teugen halen hoor ik rechts achter, nou dat doet ie, hoor ik links zeggen. Hahaha zit me daar toch dat spul te inhaleren alsof er geen morgen is, want ik wil onder zeil! Duurt nu wel lang en zit naar dat oranje ding te turen links boven me. Geen idee wat het is. Ondertussen, hoor ik dan geef ik hem wat extra. Voel een koude vloeistof door het infuus zo naar mijn schoudertrekken, heftig. In mijn gedachte denk ik, ze zijn me nu van binnenuit aan het koelen, die smurf zit net te vertellen dat die vloeistof op kamer temp is en ik 36,3 dus dat voel je wel. Rechts zie ik van heel dichtbij een rare bezorgde blik van een mannelijke zuster en zie nu dat het een paars haarmutsje is. Wat zit hij te staren? Zo zegt ie dan krijg je een armsteun net als links en zet mijn arm vast, voel een andere smurf aan mijn voeten zitten en kijk op, zijn het er twee hahaha Ik maak een opmerking over mijn voeten en moet erg lachen. Iets van, hee smurf hierboven zit mijn speekselklier! Staat een pijltje op......denk ik...heb ik ik niet gezien.. Dat kan ik me herinneren en dacht, zucht ik ga liggen kijken naar dat oranje ding en probeer nog dieper te ademen. Oefen dat elke fuckin dag, die geoefende hele diepe ademhalingen. Na een fiks aantal, probeerde het te onthouden maar veel. Dus alle lucht eruit en dan naar binnen hengsten, toen werd ik beu en ben weer naar dat oranje ding gaan het staren. Hoorde zoveel kabaal dat het een ruis is, was echt even in een eigen wereldje en het laatste beeld is dat oranje ding in dat grote blinkende rondje (operatielamp met handvat denk ik)


          Kom bij!
          Honger! Hahaha soepje meteen lekker oppeuzelen, greyvol voelt zich happy en geen pijn!! Tuurlijk is het nog verdoofd, maar toch!

          De tering, ik leef en moet pissen. Dus sta op en ga pissen, strompelde wel een beetje op de heenweg. Maar wat wil je, heb net een ingreep gehad. Sjaakkie eruit en pissen, heb een verlegen blaas, maar nu niet hahaha

          Loop naar de spiegel en kan me zelf amper zien, moeilijk uit te leggen, heel vaag. Maar zie een dikke glimlach aan beide zijden en ben helemaal gelukkig. Had me bril toch op.

          Mijn vriendin kijkt heel sipjes en ik denk, kom op. Het is keigoed gegaan! De ellende de laatste paar dagen kwamen er nu natuurlijk uit, dus dat snap ik best. Maar ik ben zo vrolijk!

          Trek mijn kleren aan en wandel naar de eind van de hal en ga tv kijken in de afdelingshuiskamer. Zat nog te twijfelen omdat in dat hempie te doen, maar dat gaat me toch weer te ver hahahaha.

          Kort daarna de arts gesproken en ik wilde zo snel mogelijk weg. Beetje overhaast, maar ik had het gehad. Infuus zit er nog in en heb de drain in mijn handen. Moet nog wat gezocht worden maar we waren best snel weg van het ziekenhuis. Poe poe viel het toch enorm mee. Iemand snijdt ons af met de auto en een near collision. Wel ff schrikken, rij je uit het ziekenhuis je auto in elkaar. Mijn vriendin rijd en de andere automobilist ziet er verschrokken uit, maar gelukkig op tijd uitgeweken. Ik mopper beetje van, je moet niet uitwijken dadelijk rijd je een fietser aan. Had ik al gezien zei mijn lieve vriendin en dat vond ik knap.

          In de auto werd ik misselijk en heb voor het eerst geblowd in de auto, filerijden is altijd vervelend. Schokkend rijden, is nie funnie. Mijn cola flikkerde telkens om, omdat ik mijn aansteker niet kon vinden. Valt er een 5 eurocent muntje in mijn auto aansteker ding, whoaaaa, das nie veilig, bietje kutten maar er niet uit gekregen. Misselijkheid wel over, niet echt voor herhaling vatbaar dat blowen in auto.

          Laatste stukje heb ik zelf nog na huis gereden, gaat dus echt heel goed.
          Alleen...
          Dat was dus mijn belevenis, hahaha zo heavy gedrogeerd ben ik nog nooit geweest en het verhaal is niet zoals boven. Dit is er dus echt gebeurd, maar kan alleen bovenstaande herinneren.

          Verhaal van mijn vriendin:

          14:45 greyvol wordt teruggebracht op de kamer, zit rechtop in bed en is misselijk.

          De vpk zegt dat ze iets wil geven tegen de misselijkheid. Greyvol wil dit niet, wil liever iets eten. N bietje onrustig istie wel.

          Het volgende moment ziet ie het toilet en besluit dat hij daar meteen heen wil. De vpk zegt dat dat niet verstandig is, en gaat een urinaal halen. Greyvol denkt heel duidelijk uit te leggen dat hij wel weet wat zijn lichaam kan, en dat de vorige keer 2 hechtingen gesprongen zijn. Geen touw aan vast te knopen dus.

          Zodra de vpk zich omdraait staat greyvol op en gaat richting toilet. Ik kan net op tijd het infuus en de drain losmaken van het bed, achter greyvol aan rennen om m op te vangen, want hij struikelde het toilet in.

          Al wankelend voor het toilet lukte het niet erg. Ik zag m naar voren dreigen te vallen, dan weer naar achteren, dan zakte hij weer n beetje door zn knieen....Kraan aangezet, misschien gaat dat beter. Weinig succes, dus greyvol draait zich om en gaat zitten. Ik als n gek de drain en infuus onder/langs m heen doen voordat hij ze eruit trekt.....de vpk besluit maar meteen het infuus los te koppelen.

          Terug naar bed, greyvol wil eten. Helaas niks warms te krijgen, dus ik moet naar het restaurant aan de andere kant van het ziekenhuis. Ik vroeg greyvol in bed te blijven tot ik terug was.

          10 min later kom ik terug; bed leeg. De vpk loopt naar me toe en zegt "weet je dat hij voor in de huiskamer zit?" Ik zeg "jezus, wat istie recalcitrant, istie anders nie"
          "ja" zegt de vpk "ze kregen m niet weg, dus hebben m extra narcose gegeven, daar komt dat door".
          Greyvol n bietje van t padje...

          In de huiskamer zit ie op de bank met een warme choco. Aangekleed en al. Hoe kreegtie dat nou weer voor elkaar?
          Helaas kon ik alleen n kroket scoren, maar daar had ie geen zin in. Ik vraag oftie zn ouders wil bellen, maar dat mag ik wel doen. Greyvol staat op en loopt mopperend terug naar de kamer. Hij vraagt hoe laat t is en of ik zn ouders al gebeld heb.

          Hij is boos op de vpk omdat ze het niet verstandig vond dat hij naar het toilet ging. "het ging toch goed?" (ik moest m opvangen anders wastie gevallen, en dat ie n infuus en drain aan m had bungelen was nog niet tot m doorgedrongen)
          " ik laat niemand me vertellen wat ik wel en niet kan"
          "heb je mn ouders als gebeld? Hoe laat is t?

          Ik probeer heel rustig uit te leggen dat de narcose nog niet uitgewerkt is, dus dat niet alle hersencellen optimaal functioneren, en dat een narcose ook spierverslappend werkt. Dat het vergelijkbaar is als je voet slaapt en je gaat erop springen, dan breek je je pootje....
          Maar dit komt niet echt binnen, want het ging toch hardstikke goed? Greyvol is wel hardstikke blij dat t goed gegaan is, hij merkt nu al verschil, en alles doet t nog, en hij leeft nog.
          Greyvol staat op en loopt weer naar de huiskamer. "hoe laat is t?"

          Hij vertelt dat ie t erg koud had, en dat ie n warmtedeken had gekregen omdat ie zo bibberde. Hij vertelde dat bibberen erg veel energie kost, en veel zuurstof, en dat ie
          daarom extra zuurstof had gekregen. Ook dat z m niet weg kregen. En of ik wist dat als je onder narcose gaat je stopt met bibberen en onderkoeld kan raken. "hoe laat is t?"

          In de huiskamer staat ie ineens op om n warme choco te pakken, en vergeet ie zn drain. Hij vraagt mij of ik weet dat je stopt met bibberen als je onder narcose gaat. "heb je mn ouders al gebeld?"

          Greyvol loopt weer terug naar de kamer en wil wat eten. Ik ga op zoek, en de vpk gaat een cupasouppie regelen. Greyvol klaagt even over de hoogwaardige kwaliteit van het eten, maar is toch ook wel blij dat t allemaal goed is gegaan. Hij wil naar huis, en dat kan pas als de arts is geweest.

          Greyvol loopt weer terug naar de huiskamer, onderweg krijgen we alvast een recept pijnstilling. Hij vraagt wanneer hij naar huis mag, anders komt ie in de file....
          Na een paar minuten zitten en wat mopperen gaat ie weer naar zn kamer.

          16:15 De arts kwam de afdeling op, en zou zo komen. Alles was al ingepakt, greyvol trekt zn jas aan en gaat op de gang wachten.
          16:30 de arts verteld dat ze n deel speekselklier onder de aangezichtszenuw hebben laten zitten. We krijgen nog n recept antibiotica en een drainverzorgingssetje mee. We vertrekken.

          We rijden het terrein af, en n endje verder slaat n auto ineens af, richting ons, heeft ons helemaal niet gezien. Ik kan nog net uitwijken. In mn achterkijkspiegel zie ik dat de vrouw wit weggetrokken is. Ik zeg tegen greyvol dat ze volgens mij haar hele auto ondergescheten heeft. Greyvol vind dat wel goed, dan kijkt ze de volgende keer wel uit, stomme hoer.

          Vervolgens stoot ie 2 keer zn blikje cola om, en duurt t ff voordat ie m opgeraapt krijgt. Greyvol moppert rustig verder over alles wat m grieft.

          17:00 "och kijk hier, mn infuus zit er nog in.."

          20:00 de narcose is nu voldoende uitgewerkt dat greyvol begint te beseffen dat zijn realiteitsbeleving de afgelopen uren toch enigszins door de narcose beinvloed is.
          En begint er terug te komen wat er voor en na de ok is gebeurd. Blijkbaar hebben ze m vast moeten binden omdat ie zo onrustig en opstandig bijkwam uit de narcose.en dat ie zo onrustig de narcose inging omdat een vpk heel bezorgd "ojeeee" zei omdat ze m niet wegkregen. En dat t zonder bril zo vervelend was, en dat ie "koning willem alexander" en "rotterdam" geroepen heeft.

          Zo zeg, heel verhaal en ben er euforisch over. Het is inmiddels 22:29 en heb een hapje gegeten maar kan niet echt kauwen. Flink verdoofd nog en heb net een goed gesprek gehad met mijn vriendin over dit voorval. Is namelijk zo als ik was toen ik werkte en extreem moe was. Dan doe ik dingen en heb daar geen weet van. En zo kort door de bocht, denk dat de O.K. Het ook helemaal niet grappig heeft gevonden en mijn vriendin was erg bezorgd. In mijn hoofd wilde ik dat natuurlijk geloven dat het goed komt maar ondertussen lig ik als paniekvogel te stuiteren op het bed en waarschijnlijk wartaal uit te slaan, vooral boos en onredelijk. Als het dan toch tegen verwachting heel goed gaat ben ik zo blij dat niks me meer kan maken en wil ik weg, weg weg...

          image.jpg
          Last edited by Greyvol; 19 April 2016, 22:27.
          2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
          2016 - Greyvol's buitenkweek
          2017 - Santa Maria van Space Cees

          Comment


            Re: Santa Maria eerste kweekverslag..

            Beterschap Greyvol

            Comment


              Re: Santa Maria eerste kweekverslag..

              Thanx Nonsense!
              Harddrugs is niks voor mij, snap deze scene nu wel een stuk beter.


              Lijkt nu alweer heel lang geleden en kan maar slechts vage dingen herinneren. Chocolademelk en een kroket heb ik echt niet voorbij zien komen en ik dacht dat mijn vriendin de hele tijd bij me was.
              2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
              2016 - Greyvol's buitenkweek
              2017 - Santa Maria van Space Cees

              Comment


                Re: Santa Maria eerste kweekverslag..

                Er zijn maar weinig mensen op JD die zo'n lap tekst kunnen schrijven die tot het eind boeit.
                Jij hoort nu bij die selecte groep.
                Mooi verslag van je dag man, hopelijk geneest alles snel.
                Beterschap!
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  Re: Santa Maria eerste kweekverslag..

                  Heb het in een ruk gelezen. Wat een verhaal. Herkenbaar en grappig.

                  Veel beterschap. Blij dat je thuis bent en dat het achter de rug is. Het genezen kan beginnen.
                  Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                  Vapers Hydro avontuur (voltooid)

                  Comment


                    Re: Santa Maria eerste kweekverslag..

                    Hihi tof zeg, krijg er rode wangetjes van

                    Vandaag zat de handrem erop, geen beweging in te krijgen natuurlijk. Mijn vriendin vertelde me nog over mijn woeste blik met speldenprik als pupillen. En lag er een paar uur later als een leeggelopen zombie bij. Hahaha kan er wel om lachen.

                    En Vandaag kwam mijn kadootje binnen, ghihi gaaaf ding
                    image.jpg
                    2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                    2016 - Greyvol's buitenkweek
                    2017 - Santa Maria van Space Cees

                    Comment


                      Re: Santa Maria eerste kweekverslag..

                      Nieuwe sokken ?

                      Comment


                        Re: Santa Maria eerste kweekverslag..

                        Ghehehe
                        2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                        2016 - Greyvol's buitenkweek
                        2017 - Santa Maria van Space Cees

                        Comment


                          Re: Santa Maria eerste kweekverslag..

                          De poes heeft een mooie plaats gevonden om te slapen
                          Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                          Vapers Hydro avontuur (voltooid)

                          Comment


                            Re: Santa Maria eerste kweekverslag..

                            mooie variac en leuk verhaal bij alle ellende.

                            Comment


                              Re: Santa Maria eerste kweekverslag..

                              image.jpg image.jpg image.jpg
                              Een van de vaste plek inmiddels voor het eten, na het eten gaat ze meestal op de verwarming een dutje doen of op de muurkas gaan zitten staren. Mijn hondje komt net mijn pantoffels brengen en mijn petje dus die heeft ook honger hahaha

                              Variac beetje mee spelen, warmte kacheltje erop en dimmen, afzuiger erop en heeel zachtjes laten draaien gehehe
                              Meer fut zit er nog niet in, maar die ziekenhuis ellende is achter de rug

                              Thanx Vaperke en Flintstoned!

                              image.jpg
                              Last edited by Greyvol; 21 April 2016, 17:58.
                              2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                              2016 - Greyvol's buitenkweek
                              2017 - Santa Maria van Space Cees

                              Comment


                                Re: Santa Maria eerste kweekverslag..

                                Oorspronkelijk geplaatst door Greyvol View Post
                                Sometimes it snows in April


                                We zullen je missen..
                                2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                                2016 - Greyvol's buitenkweek
                                2017 - Santa Maria van Space Cees

                                Comment

                                Bezig...
                                X