Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Santa Maria eerste kweekverslag..
Collapse
X
-
-
Re: Santa Maria eerste kweekverslag..
Pittig verhaaltje, wel een mooi voorbeeld van wat iedereen zomaar kan overkomen in het leven
Ook dat stukje met "dat heb ik wel vaker " zet me dan aan denken voor zoverik dat nog kan.
Ga je gelijk afvragen ofze er wel mee naar de huisarts is geweest en zo niet waarom niet
We denken soms veel te makkelijk ah gaat wel over.
Comment
-
Zeker weten Nonsense, goed om er even bij stil te staan.
Heb bij de Lidl dat watersysteem gekocht en heb het bijna running
Moest eerst de kas natuurlijk nog even afmaken, 36 graden dus wat gaat Greyvol doen, in de kas klussen, heerlijk net een sauna en het is nu af! Irrigatiesysteem is beter als je eerst de planten neerzet, maar dat doe ik morgen. Dan gaan er een paar autos in
image.jpg image.jpg image.jpg
image.jpg
Bij mijn klusmaatje is zijn hondje vandaag overleden na de bevalling
Beetje triest ben ik wel
Comment
-
Och man, wat een verhaal weer. Schroom niet en vertel het. Echt bizar, de dood is de afgelopen 5 jaar best een thema voor me en als ik dan dit lees, doet me echt nadenken over broos en kostbaar het leven kan zijn. Verdomme zeg.
Vreselijk van de hond ook... Dat is als familie.
Man, dat wordt hier op de bank in stilte zitten, nadenken over het leven.
Hoop dat jullie er niet te veel van geschrokken zijn. Kalm aan kerel.
Gelukkig zie ik aan de foto's dat je daar een heerlijk plekje hebt, ik geniet enorm van de foto's, inspiratie.
Comment
-
Thanx D!
Net nog even een jointje met mijn pa opgestoken en de muurkas laten zien. Mijn moeder heeft het inmiddels al een aantal keer verteld en toen ik er was belde de hulp nog even hoe het ging. Die zat er ook continue aan te denken, het kan zo gebeurt zijn.. Vind die verpleegkundige echt wel iets bijzonders. Ontzettend moeilijke baan en emotioneel nog zwaarder, petje af. Telkens maar je clienten verliezen. Veel met de dood bezig zijn, en begrijpen wat kwaliteit van leven is. En nog slecht betaald ook. Ken er nu inmiddels al een aantal en krijg daar een warm gevoel van binnen van. Dat zijn toch wel de helden in mijn ogen. Gelukkig heb ik er eentje thuis
Een plank heb ik netjes passend gemaakt in de kas, de rest is as is haha. Zo min mogelijk zagen en alles zo'n beetje de lengte laten die het is. Balken opelkaar leggen en schroef erdoorheen. Hoezo opmaat maken? Maar als je dan iets netjes doet, dan is dat toch wel weer gaaf. De balken steken uit in de deurgang, maar dat is super handig! Ik kan nu balken van 2,50 meter kort zagen in dat kleine hokkie! Deur open en kan dwars over beide werkbanken. Tussen de balken gaat mijn dikke peer. Alsof ik er over nagedacht had, niet dus hahaha. Heb meteen al mijn gereedschap uitgezocht en met magneetjes vastgekoekt. Alles bij de hand. Kniptangetje, draadjes, schroeven draaiers, ghihi (niet dat ik ooit nog iets van 2,5 meter ga zagen). Volgende week stoot ik me gigantisch natuurlijk, maar dan zaaag ik hem gewoon af. Nu past er wel een extra plantje op.
Koffers met sleutels en doppen, van elk drie stuks. Al 10 jaar niks meegedaan. Wel handig om te hebben, grrrrr niet te tillen trouwens. ben al goed bezig hoor, ben exht flink aan het opruimen. (Mijn vriendin is er ook erg happy mee)
Het aantal planten wat ik nu heb, ben de tel kwijt, zoveel pc had ik in ons huisje. Rijen beeldschermen en stapels computers, schappen tot het plafond gevuld met dozen op projectnaam. Oud afgeschreven spul, zo voelde ik me toen ook.
Verzamelwoede van toughbooks tot complete werkstations met 3 schermen elk. Lan party geen enkel probleem. Wie heeft nou 48 poort swichen thuis? 21 beeldschermen heb ik verkocht, wilde graag nog een back to the future tv wall maken. Maar toen ik ziek werd heb ik veel weggedaan. Beetje spijt van mijn toughbook en mijn motor, maar het ruimt wel lekker op in mijn hoofd.
Paar projectjes heb ik nog wel bewaard, maar toen ik aan het opruimen was kwam ik erachter dat ik dat nooit allemaal kan doen al word ik 100 jaar. Flink even het mes erin deed pijn, maar voel me nu verlost van de rompslomp. Op mijn oude werk stond ook nog een shitload wat ik verzameld had, niks meer van gehoord, ben blij toe!
Daar hebben we het dus over gehad en flink gelachen nog over alles wat we verzamelen
Mijn moeder deed honing inde thee, is die heet? Zeg ik? Nee, greyvol, nooit honing in hete thee anders gaan de goeie dingen verloren. Doe heel mijn leven al gezond leven en moet eens kijken hoe we er bij zitten, zegt ze met een big smile en we moeten allemaal lachen
Last edited by Greyvol; 8 June 2016, 03:42. Reden: Wel een dikke boormachine hebben die in een keer van de keuken naar de kas jast! Hoppa!
Comment
-
Dat verzamelen ken ik wel das leuk voor dit of dat
Uiteindelijk ligt het jaren plek in te nemen
En heb je uiteindelijk alles naar de stort heb gebracht omdat alles in de weg lag
Na een paar weken heb je dan ineens iets nodig van die spullen
Gelukkig geen lege vakken in de liddl kon nog twee van die druppelsysteempjes meepakken
Comment
-
Nice, dadelijk eens kijken hoe jij dat gefikst hebt
Ik moet veel moeite doen bij de stort om niks mee terug te nemen. Vorige keer was ik bijna in een container gesprongen omdat daar een aantal pakken laminaat lagen, helemaal nieuw in verpakking. Moeilijk, moeilijk, toch laten liggen. Laminaat is niet fijn, liever kurk hahaha Dan spring ik erin (wel een waterpomp meegenomen, die moest ik weggooien van de hulp, maar heb die nu thuis staan, waterpomp is altijd handig)
Nee, nu grijp ik niet mis. Want er is niet "veel". En anders was het een zoektocht maar vind het uiteindelijk wel na een paar weken
Klusmaatje staat er ook altijd van te kijken als ik zeg dat heb ik wel en dan kom ik ermee aan zetten. Wie heeft dat nou? Hahaha
Floppie, videoband of laserdisc vind ik nog steeds nog wel eens ergens achter geduwt en moet dan ook lachen.
Dit geeft rust.
Wel nog een mooie koperen schanier gevonden om de deksel van de hive mee te doen. Dat vond ik toch wel weer een vette beloning voor mijn noeste arbeid hahaha Hele emmer vol diversen die ik weg moet doen maar nog niet lukt, heb die nu verstopt ergens achter. Lekker handig!
Fuuuuck, wat is er toch met die fotos! Achja zo baasje zo apparaatje, beetje doorelkaar allemaal. Topje Santa, groot en klein Spinnetje, zoom, fokus kent dat wel. Zeepje voor de hond gemaakt, en met de restanden net zelf in bad gezeten. Ruikt wel een beetje funkie, ben benieuwd of mijn vriendin er iets van merkt? Ja eerst op me zelf testen en dan pas mijn huisdiertjes, ben nie gek. Die paar druppels etherische olie was duidelijk te weinig. Gewoon hardcore lekker liggen marineren in een neembad, heerlijk en keihard Goodlife meebleren! Zit telkens te denken om de geur te maskeren in de voortuin, is nu toch ook wel heftig. Maar denk dat ik het gevonden heb, die neem! Maarja kan dat slecht heel de dag lopen sproeien. En ik zit met enige regelmaat in de voortuin te paffen, maskeert te geur ook heel goed ghehe. Heb pas geleden een brief in de bus gehad van buurtcontrole, dat zou ik nu wel minder vinden
Straks zijn de beesjes aan de beurt, vannochtend twee teken op de poes van de hond!!
Dacht eerst de beruchte zwarte potgrond kever, maar is is slechts een korrel potgrond
Comment
-
Santaatje in de buitentuin heeft het gehad, toch geen reveg en zaadjes! Mooi, die thuis staan zien er beter uit en zaden lijken redelijk klaar te zijn, al moeten ze nog iets minder als twee weken, officieel.
image.jpg image.jpg image.jpg image.jpg
Hommels!
Comment
-
Santaatjes batch 3/4, 54 dagen bloei en zwanger
Derde en vierde stekbatch van de eerste Santa's van vorig jaar, stek van stek. Doe maar wat, zat niet in de planning maar zijn oud genoeg en mochten/moesten naar buiten. Eentje heb ik twee weken terug in de buitentuin gezet en die is nu bijna droog,(dood gegaan) niet gaan reveggen dus. Wel bevrucht met Double fun, twee zaadjes er al uitgepulkt.
19 maart in de kas
18 april haartjes
30 april ware bloei
Sinds 6 mei In de voortuin, staat niet in dit topic, stonken te hard in de kas!
Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.
Oorspronkelijk geplaatst door k1 View Postop alle planten banaantjes !!
gooi die moeder plant dan maar de kliko in , is teken dat ze tegen niet veel tegen kan !!
en hopenlijk ga je nu nog een mooie oogst tegemoet zonder al te veel zaad in je toppen
meestal vergeet ej wel eens een banaantje , en ja dan ist te laat natuurlijk
in ieder geval veel geluk met de zoektocht en hopenlijk volgende run iets minder probleempjes he
groetjes
Haha zit te zoeken van wanneer deze stekken dan zijn maar kan het niet vinden, kom dat nog wel tegen. Oud en heel oud in iedergeval. En altijd licht gehad van de tl in mijn oude voorgroei mini hokje. Vroeger..
image.jpg image.jpg image.jpg image.jpg
Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.
Oh wacht en er staat nog een santaatje in de kas ook van die zelfde batch.
Die heeft veel last van verschillende mannetjes gehad inmiddels
Stukkie van LR2 uit ander topic over reveggen na bevruchting (linkie is beter)
Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View PostHet zaad zal onbruikbaar worden denk ik.
De hormoonbalans is goed, prima zelfs, bij het aanmaken van zaden. Als je tijdens die vruchtvorming gaat rommelen, verstoort die hormoonverhouding. Die verstoring wordt doorgegeven aan het onrijpe zaad. Dat kan vies lelijke herma's opleveren in de generatie daarna. Het zaad krijgt immers het signaal: yo ouwe, je moet toch wat beter bevrucht raken, want de stress begint vroeg hier, wordt maar herma.
Als je gewoon een plant in leven wilt houden, kun je beter een tak afknippen, die stekken, en op 18 uur zetten. Dan verstoor je de rest van de zaden niet. De zaadjes aan die tak, kun je weggooien.
Echter, de kans bestaat dat de plant besluit: my work here is done! En dan vertrekt die naar de eeuwige jachtvelden.Last edited by Greyvol; 23 June 2016, 12:46.
Comment
-
yup, zaadje meer dan rijp genoeg, mooi gestreept wsl
is erg vochtig nu ook, wel prachtig dat je nog aan eht oogsten bent van je eerste kweekverslag
knip ze
en zeker gewoon met kopje naar onder zonder leaves en bak of zeiltje of doek eronder voor de zaden die eruit kunnen vallen
Comment
Comment