Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Beter onder blauw licht voor groeien,ik vrees dat ze nu als gek gaan beginnen te strekken,heb je geen tneon ofzo zoniet,dan kan je beter hpi lamp in je vsa steken
Okee, nu snap ik hem. Ik heb gewoon een voorgroeihokje maar die is nu tijdelijk drooghok, ik wilde dit proberen. Uitkiemen en dan meteen onder de hps. Eens kijken hoe dat gaat, maar dan gaan ze dus strekken door verkeerd licht. Weer wat geleerd
Toch maar even kartonnen doosje maken voor te drogen en voorgroeien zoals het hoort wilde wat tijd winnen op die manier
Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.
Dat gaat natuurlijk ook op voor de huidige kweek, echt weer een beginnersfout die te snel iets wil doen. Kan ik ze weer beter in kleiner potje in de voorgroei terugzetten..
Fout 1 lamp te hoog (tussen 5-10 cm optmaal voor TL)
Fout 2 propogater te lang gebruiken (is alleen voor kiemen of stekken)
Fout 3 te weinig voorgroei (min 19 dagen)
maakt iedereen toch je spaart mss tijd uit,maar de opbrengst is er ook naar,lang gestrekt met weinig aan
een voorgroei van een paar weken,onder de juiste lampen,maakt je plantjes ook veel sterker tegen ziektes e.d
S6 ik volg je kweekje
maakt iedereen toch je spaart mss tijd uit,maar de opbrengst is er ook naar,lang gestrekt met weinig aan
een voorgroei van een paar weken,onder de juiste lampen,maakt je plantjes ook veel sterker tegen ziektes e.d
S6 ik volg je kweekje
Ik heb ze zojuist teruggezet onder de TL lampen image.jpg
Santa Maria's, staan lekker onder TL 12/12 image.jpg
Luchtvochtigheid nog steeds erg laag, tussen 30 en 40 (binnenkort eens bij de blokker kijken voor een swampcooler) image.jpg
Net de eerste keer bacterial gekregen van Nomercy image.jpg
- ziet er goed uit , oppassen niet te veel water geven.
- doe zo verder....
- maar groeien kan toch perfect met elke lamp ? rood of geel of blauw...
- ik ben gestart met geel en zal eindigen met geel , blauw is idd een voorkeur , maar geel werkt ook toch.
Voor een constante temperatuur ?
Zoals je ziet kan het geen kwaad.
12/12 en 24/0 door elkaar, en onder hps en onder 12/12 in dezelfde ruimte, dat gaat niet eh...
Ontkiemende plantjes, afbloeiende planten en planten in de groei, alles bij elkaar...
Maak een plan, stick to the basics en hou het eenvoudig.
Al dat gedoe is nog nooit goed voor het resultaat geweest.
Comment