Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Santa Maria eerste kweekverslag..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Santa Maria eerste kweekverslag..

    Lichtlek gaan we aanpakken vandaag
    Iets teveel gedaan al, wangetje word dan dik en pijnlijk dus eventjes rustig aan doen Greyvol! (Gaat best goed verder)
    http://youtu.be/1yrKp0SLUFw


    Misschien zoiets proberen te maken aan de binnenkant van de deur, lekker simpel met ducttape.
    2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
    2016 - Greyvol's buitenkweek
    2017 - Santa Maria van Space Cees

    Comment


      Re: Santa Maria eerste kweekverslag..

      Wat heb ik een respect voor jou Grey, petje af!
      Al het goed gewenst vanaf deze kant!
      Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


      Comment


        Re: Santa Maria eerste kweekverslag..

        Thanx Michevan
        Iets te overijverig vandaag natuurlijk, niks meer gedaan verder. (Dutje gedaan, datwel)
        Denk dat het toch slimmer is nog wat rustiger aan te doen. Gevoel begint nu goed terug te komen, kan mijn oor weer voelen en mijn bek gaat weer iets verder open ghehehe

        Pijn is best flink, beetje raar, huid rondom is gevoelloos maar die hevige pijnsteken heb ik nog wel. Hopelijk trekt dat weg. Is ook nog maar een week geleden. En dat ik niet zo rustig doe zal ook wel niet helpen.
        2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
        2016 - Greyvol's buitenkweek
        2017 - Santa Maria van Space Cees

        Comment


          Re: Santa Maria eerste kweekverslag..

          Haha idee een heel boeiend verhaal.. moest ge et kweken ooit moe zijn( wat niet gaat gebeuren) kan je nog altyd een boek schrijven Over kweken ofzo.. spannend! Haha zo een operatie zal even in je lichaam zitten maar met de Tyd gaat alles beter en beter en ben je weer helemaal de oude!! Snellebeterschap en succes met je meisjes hier grt

          Comment


            Re: Santa Maria eerste kweekverslag..

            Ik heb net zo iets in mijn hokje, omdat ik ook bang was van lichtlekken.

            Wat ik gedaan is een rol van die reflecterende ondervloer (voor onder de laminaat) gekocht en deze aan mijn deur gehangen aan de binnenkant.
            Vanaf de muur naar de deur toe zodat de scharnierkant niet meer zichtbaar is.
            En aan de andere kant van de deur maakte ik het gewoon een 10 tal cm langer.

            Als ik dan de deur dicht trek dan komt die flap over de spleet van de deur. Aan de scharnier kant hangt de rol er constant over dus daar heb ik ook geen licht.

            Dit doe ik ook aan de buitenkant. Supersnel te doen (gewoon dus de rol vanaf de muur over je deur rollen en vasnieten) en klaar.

            Ik neem straks wel eens een aantal foto's.
            Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
            Vapers Hydro avontuur (voltooid)

            Comment


              Re: Santa Maria eerste kweekverslag..

              Strak idee Vaperke

              Zat ook al te denken de ductape dubbel te behandelen met alu tape zodat die niet doorschijnend is. Maar zo'n flap alu ondervloer is dikker en plet tussen de deur. Ben benieuwd naar de foto's. Aan de binnenkant een grote flap die de deur compleet dekt.

              @Sorensens83 haha thanx, mijn lelaren dachten daar vroeger wel anders over en op de lagere school vond de juf(jaja les gehad van een oude zuster) mij fantasie loos. Iets wat me altijd is bijgebleven, vreemd om te zeggen tegen zo'n een klein ventje. Ik vond dat overdreven goddienstelijke nogal een hoog fanta gehalte!

              Ze hebben me zelfs een jaartje laten zitten omdat ik te kinderachtig was. Tis wat als je in de eerste klas zit. Hoe kun je daar nu te kinderachtig voor zijn??? Kan me nog heel goed herinneren dat ik doosjes lucifers gevuld met mieren op school deed loslaten. En dat de jongens jaloers op mij waren omdat ik mijn eerste kusje al had gehad. Hahaha eerste kusje kan ik niet herinneren maar wel dat iedereen het er over had (zit nu te bedenken dat het wel eens verzonnen kan zijn door mijn buurmeisje, damn zeg, vandaar dat ik dat niet weet, eerste kusje vergeet je niet lijkt me) Ze zeggen ook namate je ouder word je meer van vroeger kan herinneren.

              Mijn dyslectie is ook pas later ontdekt omdat ik mijn P maar niet kon halen met zoveel taalvouten. Toen nog een computerprogramma op floppie disk zodat je met een spelletje beter de woorden kan lezen. Brilliant idee destijds van de juf en high tech!

              En ik maar stafwerkkrijgen daarvoor en vele malen gedoubleerd, struikelblokken, heb daar nog nachtmerries van hahahah

              Dat het ook nog leuk voor anderen om te lezen is vind ik wel tof.
              Complimentje krijgen zelfs inplaats van een F.
              2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
              2016 - Greyvol's buitenkweek
              2017 - Santa Maria van Space Cees

              Comment


                Re: Santa Maria eerste kweekverslag..



                Apart hoor, zo kun je amper iets vinden en na zijn dood ontploft youtube zowat.
                2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                2016 - Greyvol's buitenkweek
                2017 - Santa Maria van Space Cees

                Comment


                  Re: Santa Maria eerste kweekverslag..

                  moest je ooit foto's willen van technische tekeningen van verfijning voor je kweekhokje laat je het maar weten !
                  kom hier altijd kijken , spreek je niet veel maar heb enorm veel respect voor je hoe sterk je wel bent .
                  daarom bij deze , als't nodig is roep je maar eens .
                  heb hele tijd geleden hokje uitgetekend incl , deur systeem , actieve inblaas via verdeeld lichtdicht rooster ( die je ook weer passief kan gebruiken ) /.... etc etc
                  er zit zowizo al iets bij zoals de ductape enkel nog iets verfijnder denk aleja weet ik zeker !

                  in ieder geval nog veel sterkte gewenst grey ,

                  Groeten Steund .

                  Comment


                    Re: Santa Maria eerste kweekverslag..

                    Thanx Steundheufd!
                    Ben wel nieuwsgierig geworden nu
                    zou graag eens bij je in de keuken willen kijken.


                    Omdat ik het niet laten kan, lang aan het zoeken geweest en ik had het op videoband. Beste versie van Bambi vind ik.
                    (Te twijfelen tussen Heroes van David Bowie en Creep van Radiohead of purple rain van springsteen of stevie? Maar dat is allemaal nieuw, wel vet als je Prince leuk vind en van gitaar solo
                    Last edited by Greyvol; 30 April 2016, 09:59.
                    2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                    2016 - Greyvol's buitenkweek
                    2017 - Santa Maria van Space Cees

                    Comment


                      Re: Santa Maria eerste kweekverslag..

                      Oei oei,
                      Gisteren bij het curen, een paar potjes zachte wiet en ruikt smerig, gunkie, muf, vies, bah..
                      Das toch wel minder, de meeste potten ruiken overheerlijk en zijn keihard gelukkig.
                      image.jpg

                      Heb de potten, vijf stuks, nu op de droogrekken uitgespreid. Het vieze heeft mijn vriendin eruitgeplukt, maar heel zo'n potje is zacht. Lijkt me niet echt prettig meer, ideale kweekruimte voor ellende denk ik dan. Wat kan ik er nog mee doen?
                      Voor mezelf is het niet verstandig dit te nuttigen aangezien ik niet de meest gezonde ben. Zwak noem ik mezelf liever niet maar het komt toch aardig in de buurt. Een zwak gestel heb ik wel.

                      Las hier dat bij mj's dood wat beschimmelde wiet was gevonden,
                      http://www.rollitup.org/t/mould-during-curing.374928/

                      Tja weet het eigenlijk al dat ik ze het beste kan afschrijven, buikpijn momentje..
                      Het Ligt nu nog te drogen en misschien schiet ik er nog foto's van maar had er geen zin in en het huilen stond mij nader dan het lachen. Dus dat was wel minder..

                      Heb ooit eens mijn bovenarm gebroken op de kermis met een handjesruk machine, nooit doen dus mensen. Knak, bovenarm door midden (op het scherm, mijn tegenstander saddam hoessein keihard lachend moehahahaha en op de achtergrond het nummer calling out to scatman) Brrrrrrrrrrrr

                      (Zo moet het dus wel, geen bovenarm breek fimpjes)

                      Mijn vriendin wilde toen thuis een foto schieten van mijn arm toen die bond en blauw was en ik die aan het bekijken was in de spiegel. Bizar moment en spijt van dat ik er geen foto van heb. Ik dacht toen ook dat komt nooit meer goed en mijn arm was net zo dik als de rest van mijn lijf. Calling out for scatman, KNAK!
                      Last edited by Greyvol; 5 May 2016, 15:18. Reden: Kutten met dat d en t
                      2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                      2016 - Greyvol's buitenkweek
                      2017 - Santa Maria van Space Cees

                      Comment


                        Re: Santa Maria eerste kweekverslag..

                        image.jpg image.jpg image.jpg image.jpg image.jpg
                        Genoeg zitten zeuren Greyvol, keimooi weer man!, voel me goed en heb de bbq aangeknald. Verstand op nul, die paar potjes wiet kunnen we wel missen. Armpje is ook goed gekomen, dus dit komt ook allemaal wel goed..
                        2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                        2016 - Greyvol's buitenkweek
                        2017 - Santa Maria van Space Cees

                        Comment


                          Re: Santa Maria eerste kweekverslag..

                          Helaas zit daar al flink de botrytis op , dus de kliko in. Dit kan komen door het wat te vroeg op de pot te doen. Zeker als de wiet relatief snel uitdroogt tijdens het drogen dan voelt de buitenkant al snel kurkdroog en crispy aan maar binnen in de stam en steeltjes zit dan wel nog een boel vocht. Zodra het dan op de pot zit trekt dit vocht weer van binnen naar de droge buitenkand waardoor de wiet weer zacht wordt en kan gaan schimmelen.

                          Daarom altijd de eerste weken de pot dagelijks luchten zodat dit restvocht uit de pot kan. Als ik de potten lucht en er vind nog fermentatie plaats dan maken mijn potten bij het open maken een zachte "PLOP".
                          Zolang mijn potten ploppen lucht ik ze dagelijks voor 15 minuten en hussel de wiet erin rustig een beetje om.

                          Jammer dat het de kliko in moet want schimmelsporen je longen inzuigen wil je echt niet.

                          Comment


                            Re: Santa Maria eerste kweekverslag..

                            Ligt in de kliko, thanx Flint
                            Voelde inderdaad al snel crispy en droog aan. Naar gevoel als je harde toppen verwacht vast te pakken en het is zacht.
                            Ook weer meegemaakt, en liever niet voor herhaling vatbaar..
                            2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                            2016 - Greyvol's buitenkweek
                            2017 - Santa Maria van Space Cees

                            Comment


                              Re: Santa Maria eerste kweekverslag..

                              Zo zeg, die ouwe Santa's een beetje vergeten. Ze hebben flink wat te verduren gehad, slaapmuts erop en eraf is er wat geknakt. En ze zien er niet echt jofel uit. Ze stonken te hard in de kas, en zijn toen naar buiten gezet in de voortuin onder de parasol. Als het goed is zijn ze bevrucht door double fun.
                              image.jpg image.jpg
                              image.jpg image.jpg
                              image.jpg

                              image.jpg image.jpg image.jpg
                              image.jpg image.jpg
                              Attached Files
                              Last edited by Greyvol; 22 May 2016, 11:17.
                              2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                              2016 - Greyvol's buitenkweek
                              2017 - Santa Maria van Space Cees

                              Comment


                                Re: Santa Maria eerste kweekverslag..

                                In de voortuin amai , heerlijk dat dat gewoon kan .

                                Comment

                                Bezig...
                                X