Dag mede growers.
Hierbij een wat verlaat kweekverslag en sla de groeifase over en begin direct bij week 5 van de Groei.
Had inderdaad eerder willen beginnen met de verslaglegging maar door tijd gebrek is dit er niet van gekomen.
Dit is mijn tweede kweek, dus ben nog een beginneling. Wel ben ik zelf tevreden met het verloop van deze kweek.
Wel interessant voor de mede LED growers of voor mensen die de overstap willen maken naar LED.
Het is natuurlijk interessant om het proces te zien onder LED maar ook de opbrengst. Het voordeel van mijn late verslag is wel dat jullie snel de opbrengst weten van kweken onder LED.
Zelf zal ik hier mijn ervaring weergeven en de voortgang van mijn plantjes.
Ik zal zoveel mogelijk details geven en fotos plaatsen. PS: de toegevoegde foto's zijn van dus vanaf week 5,5 bloei.
Lampen: 3 x 150 watt. Waarvan 2 x 150 Watt LFG Gold Edition en 1 x De Green GS150 LED (gekocht op martkplaats voor 70 euro. De LFG heb ik gekocht voor 300 euro per stuk.
De reden dat ik voor LED heb gekozen is:
- veiligheid (geen brandgevaar)
- geen warmte dus geen koeling nodig
- warmte is geur, bij LED geen last van geuren.
- geen koeling nodig
- mooi kleuren, ziet er leuk uit
- zuinig qua elektrakosten
- Plug and Play
- Levensduur
PH / EC: geen idee. Heb geen meters gebruikt.
ontkiemen: in natte watten op een verwarmingselement.
aarde: biomix ook tijdens het ontkiemen.
potten: 9 x 11 liter.
Omgeving: in een tent 150 x 90 x 180. in een kelder.
LV: Het is winter en de LV is laag. Tijdens Groei op 60 - 70 LV, tijdens Bloei is de LV zon gemiddeld 48%, als ik net watter heb gegeven tussen de 48 en 55 %
Fan: 2 x. 1 x tussen lamp en planten, 1 x van onder gericht naar boven zodat alle planten tussen de stengels CO2 krijgt.
koolfstofilter: ja
Wiet Strain: Power Flower
THC 19%
CBD Medium
Yield Indoor 450-500gr m2
Yield Outdoor 450-500 grams per plant dried
Height Indoor 80 - 120 cm
Height Outdoor 160 - 200 cm
Bloeitijd 8-9 weken
Oogstmaand Oktober
Genetische achtergrond South African Sativas
Type Sativa: 88% Indica: 12%
Effect Sterke up high
bron: http://www.royalqueenseeds.nl/120-power-flower.html
Voeding: Ik ben niet zo consequent geweest met de voeding.
In Groei: HESI: wortelstimulator, Hesi Fit, Powerenzyme en Groei.
In Bloei: Hesi Bloei, Cana Bloom Accelererator, HESI Fit en Hesi Fosfor.
Methoden:
Toppen: 5 van de 9 getopt omdat ik het verschil wil zin (ben een hobbyist en moet nog veel leren, vandaar dat ik express sommige niet heb getopt)
Knakken: 3 van de 9 geknakt. Ik zie nu al enorm verschil tussen de planten die wel en niet zijn geknakt. Conclusie: bij de volgende kweek, ga ik zeker alles knakken.
Snoeien: 2 keer gesnoeid. 1 keer in de eerste week bloei en in de 5de week Bloei.
Heb wat gelezen op RollingStoned over ICE flushing. Ik wil de laatste 3 dagen van het spoelen ijs gebruiken. Dit schijnt het aantal trichomes te verhogen aangezien de plant denkt een strenge winter in te gaan. Ook schijnt het de kleur van de toppen ten goede te komen. Qua smaak zal het niet veel uit gaan maken. Zoals ik al zei; ben een hobby kweker en ik ga nu voor de meeste omzet, maar om zoveel mogelijk te leren in een kweek.
Alle tips en tricks zijn welkom.
Groeten
IMG_1094.JPGIMG_1134.JPGIMG_1133.JPGIMG_1132.JPGIMG_1124.JPGIMG_1120.JPGIMG_1119.JPGIMG_1115.JPGIMG_1097.JPGIMG_1135.JPG
Hierbij een wat verlaat kweekverslag en sla de groeifase over en begin direct bij week 5 van de Groei.
Had inderdaad eerder willen beginnen met de verslaglegging maar door tijd gebrek is dit er niet van gekomen.
Dit is mijn tweede kweek, dus ben nog een beginneling. Wel ben ik zelf tevreden met het verloop van deze kweek.
Wel interessant voor de mede LED growers of voor mensen die de overstap willen maken naar LED.
Het is natuurlijk interessant om het proces te zien onder LED maar ook de opbrengst. Het voordeel van mijn late verslag is wel dat jullie snel de opbrengst weten van kweken onder LED.
Zelf zal ik hier mijn ervaring weergeven en de voortgang van mijn plantjes.
Ik zal zoveel mogelijk details geven en fotos plaatsen. PS: de toegevoegde foto's zijn van dus vanaf week 5,5 bloei.
Lampen: 3 x 150 watt. Waarvan 2 x 150 Watt LFG Gold Edition en 1 x De Green GS150 LED (gekocht op martkplaats voor 70 euro. De LFG heb ik gekocht voor 300 euro per stuk.
De reden dat ik voor LED heb gekozen is:
- veiligheid (geen brandgevaar)
- geen warmte dus geen koeling nodig
- warmte is geur, bij LED geen last van geuren.
- geen koeling nodig
- mooi kleuren, ziet er leuk uit
- zuinig qua elektrakosten
- Plug and Play
- Levensduur
PH / EC: geen idee. Heb geen meters gebruikt.
ontkiemen: in natte watten op een verwarmingselement.
aarde: biomix ook tijdens het ontkiemen.
potten: 9 x 11 liter.
Omgeving: in een tent 150 x 90 x 180. in een kelder.
LV: Het is winter en de LV is laag. Tijdens Groei op 60 - 70 LV, tijdens Bloei is de LV zon gemiddeld 48%, als ik net watter heb gegeven tussen de 48 en 55 %
Fan: 2 x. 1 x tussen lamp en planten, 1 x van onder gericht naar boven zodat alle planten tussen de stengels CO2 krijgt.
koolfstofilter: ja
Wiet Strain: Power Flower
THC 19%
CBD Medium
Yield Indoor 450-500gr m2
Yield Outdoor 450-500 grams per plant dried
Height Indoor 80 - 120 cm
Height Outdoor 160 - 200 cm
Bloeitijd 8-9 weken
Oogstmaand Oktober
Genetische achtergrond South African Sativas
Type Sativa: 88% Indica: 12%
Effect Sterke up high
bron: http://www.royalqueenseeds.nl/120-power-flower.html
Voeding: Ik ben niet zo consequent geweest met de voeding.
In Groei: HESI: wortelstimulator, Hesi Fit, Powerenzyme en Groei.
In Bloei: Hesi Bloei, Cana Bloom Accelererator, HESI Fit en Hesi Fosfor.
Methoden:
Toppen: 5 van de 9 getopt omdat ik het verschil wil zin (ben een hobbyist en moet nog veel leren, vandaar dat ik express sommige niet heb getopt)
Knakken: 3 van de 9 geknakt. Ik zie nu al enorm verschil tussen de planten die wel en niet zijn geknakt. Conclusie: bij de volgende kweek, ga ik zeker alles knakken.
Snoeien: 2 keer gesnoeid. 1 keer in de eerste week bloei en in de 5de week Bloei.
Heb wat gelezen op RollingStoned over ICE flushing. Ik wil de laatste 3 dagen van het spoelen ijs gebruiken. Dit schijnt het aantal trichomes te verhogen aangezien de plant denkt een strenge winter in te gaan. Ook schijnt het de kleur van de toppen ten goede te komen. Qua smaak zal het niet veel uit gaan maken. Zoals ik al zei; ben een hobby kweker en ik ga nu voor de meeste omzet, maar om zoveel mogelijk te leren in een kweek.
Alle tips en tricks zijn welkom.
Groeten
IMG_1094.JPGIMG_1134.JPGIMG_1133.JPGIMG_1132.JPGIMG_1124.JPGIMG_1120.JPGIMG_1119.JPGIMG_1115.JPGIMG_1097.JPGIMG_1135.JPG
Comment