Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

9 X Bubblegum - SCROG - 600W HPS- 120x120x180 Tent

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Kweektent 120x120x180 en 600W HPS

het is slecht te zien, maar ze zijn ook niet droog op die foto's.
    Het is een glimmend plasje.

Guttatie betekend dat de worteldruk te hoog is voor de verdamping.
    Te veel water of te weinig bladoppervlak.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stemma View Post
      Ik wist niet dat 'gutatie' glimt al het opdroogde, weer wat geleerd
      Heb gelijk meer info en plaatjes gezocht, hier zie je ook zo'n glimmend plekje bij reactie 5.
      http://www.wietforum.nl/topic/79966-...iker-druppels/
      Thanks ik gok dat dit het is idd...

Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
      het is slecht te zien, maar ze zijn ook niet droog op die foto's.
      Het is een glimmend plasje.
      Guttatie betekend dat de worteldruk te hoog is voor de verdamping.
      Te veel water of te weinig bladoppervlak.
      Ik heb geen bladeen verwijderd, wel vouw/klem ik grote bladeren een beetje naar beneden, zodat ze geen schaduw maken.

Weet niet of dit het kan veroorzaken (minder verdamping), en of het uberhaupt verstandig is grote bladeren uit de zon te halen?

Maar vanavond maar even weer verder met binden...

Comment

Ze staan nu +/- 10 dagen op 12/12, en de topjes beginnen te komen.

Dus nu gaat de eerste week echte bloei in, neem ik aan?

Dus tot wanneer blijven binden?

WP_20150318_013-1290.jpg

WP_20150318_005-1290.jpg

WP_20150318_006-1290.jpg

WP_20150318_016-1290.jpg

WP_20150318_008-1290.jpg
        Last edited by Faach Viechuur; 18 March 2015, 22:16.

Comment

Tot de groei er uit is.
          Een scrog is een veldje toppen die allemaal ongeveer op dezelfde hoogte zitten.
          Zou er 1 bovenuit steken, moet je de lamphoogte gaan aanpassen op die ene plant.
          Gevolg is dan dat alle andere topjes minder licht krijgen door die ene.

Maarrr...het ziet er goed uit.
          Maak je geen zorgen, die toppen gaan daar heel mooi bovenuit groeien.
          En anders droog je gewoon het hele net, en verkoop je het als hennepkleed.

Ahja, nog iets wat me opviel, toen ik op zoek was in je verslag naar welk soortje je eigenlijk hebt staan. (zal wel Amnesia zijn zeker?)
          Dat plastic wat om zo'n steenwolblokje zit, moet je er wel vanaf halen als je de stek in de aarde zet.
          Nahja, da's een leer voor de volgende keer eh..
          Succes.

Comment

Een scrog is een veldje toppen die allemaal ongeveer op dezelfde hoogte zitten.
            Zou er 1 bovenuit steken, moet je de lamphoogte gaan aanpassen op die ene plant.
            Gevolg is dan dat alle andere topjes minder licht krijgen door die ene.
            Concept is mij duidelijk

Maarrr...het ziet er goed uit.
            Maak je geen zorgen, die toppen gaan daar heel mooi bovenuit groeien.
            En anders droog je gewoon het hele net, en verkoop je het als hennepkleed.
            LOL.... maar daar gaat het me juist om dat de toppen ook een beetje de hoogte ingaan (dus hoogte en breedte)

Niet dat er straks allemaal kleine balletjes op mijn net liggen.

Dus groei eruit, is wanneer het einde van de takken niet meer groeit? Of ook de zijtakken niet meer groeien?

Ik heb nog nooit een scrog gedaan, dus ik heb geen idee water met die toppen gebeurt dadelijk

Wil niet dat ze tot het plafond komen, maar ook niet dat ze op het net blijven liggen

Ahja, nog iets wat me opviel, toen ik op zoek was in je verslag naar welk soortje je eigenlijk hebt staan. (zal wel Amnesia zijn zeker?)
            Dat plastic wat om zo'n steenwolblokje zit, moet je er wel vanaf halen als je de stek in de aarde zet.
            Nahja, da's een leer voor de volgende keer eh..
            Succes.
            Soortje helaas onbekend in alle haast gehaald, nadat mijn zaadjes verklooid waren.

Maar thanks voor de tip... ik dacht handig voor de stevigheid, en dat de wortels er wel onderdoor zouden gro

Comment

Ziet er mooi uit �� heb wel een vraagje ,heb mijn zaadjes ontkiemd tussen watten zijn mooi uitgekomen ,heb ze in steenwol blokjes gestopt ,hoe lang kunnen ze daar in blijven voor ik ze in de grond ga zetten?
              Attached Files

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bmwpower View Post
                Ziet er mooi uit �� heb wel een vraagje ,heb mijn zaadjes ontkiemd tussen watten zijn mooi uitgekomen ,heb ze in steenwol blokjes gestopt ,hoe lang kunnen ze daar in blijven voor ik ze in de grond ga zetten?
                Ik heb 1 keer met zaden gedaan, en is mislukt

Ik had ze uitlaten komen in water, en daarna in de aarde gestopt....

Volgende keer wil ik ze ook in steenwol doen.

Als ze dan uitgekomen zijn met steenwol en al de grond in.

Ik denk dat ik nog wel even zou wachten, totdat hij ietsjes verder boven komt.

Maar misschien ben ik ook niet de juiste persoon om advies te geven mbt zaden (altijd met stekken gewerkt)

PS: blaadje lijkt me erg geel, bij mij waren ze direct groen....
                Attached Files
                Last edited by Faach Viechuur; 23 March 2015, 22:49.

Comment

Haha bedankt voor je reactie ,ik had ze tussen de watten liggen en deze op de foto had al een wortel van ongeveer 2 cm dus lastig in het blokje Steenwol te drukken ,heb de andere 5 wel in het Steenwol gekregen hopen dat ze er goed door komen

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

UPDATE

Dag 15: 12/12
                    Dag 4/5: topvorming

Ik denk dat ik ophoud met binden...

...tenzij iemand ander zegt: doorgaan!

WP_20150323_010.jpg

WP_20150323_014.jpg

WP_20150323_016.jpg

Comment

Mooi veldje zeg! Ziet er goed uit. Hopelijk de tieripjes niet te strak gedaan.

Comment

Denk dat je wel kan stoppen met binden. Ik vraag me wel af hoe je dat klaar hebt gespeeld om het achteraan in de tent gebonden te krijgen. Moet wel bijna stukje turnen geweest zijn

Comment

Klaar met binden! Mooi dicht veld.👌

verstuurd mee mn Sonix Ksperia

Comment

Dat worden flinke torens, straks.

Welke voeding en hoeveel geef je nu ?
                            Het lijkt alsof ze ietsjes krap in de stikstof zitten, maar misschien door de foto ?

Comment

Thanks voor de positieve reacties! Word ik echt blij van...

Achterin leverde wel wat kramp op ja, en wat pijn in m'n rug, maar had het er graag voor over

Tie-wraps ben ik nu omgekeerd gaan binden, zodat ze niet vast zitten... zitten net strak genoeg om niet los te schieten, en kan ik eventueel nog losser maken . Tie-wraps komen van de Action, werkt daar perfect mee

Qua voeding ben ik net deze week begonnen met 25ML Canna Vega + 25ML Canne Flores , en vanaf dit weekend wil ik over gaan op 50ML Flores (op 10 liter water).

Ben altijd wel zuinig met voeding, liever iets extra water dan minder.

Maar waar zit stikstof in?

Bladeren lijken mij ook wel iets licht van kleur ja... als ik vergelijk met andere foto's op dit forum.

Kan ook zijn dat dit nieuwere bladeren zijn. Alle oudere/grotere/donkere bladeren heb ik naar beneden gevouwen/gepropt om geen zon te blokkeren.
                              Last edited by Faach Viechuur; 24 March 2015, 13:37.

Comment

Maar waar zit stikstof in?
                                In de canna vega zit stikstof. Je gaat met die 25 ml vega en 25 ml bloei wel meteen tegen de maximale ec aan. Als je nog wat ballastzouten in je medium hebt gaat dat verbranden.

Comment

Bezig...
                                X